![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hallo en goeiendag,
Ik ben het hier wat beu. Ik wil in een blokhut op Antarctica gaan wonen. Twee vragen: 1. Magda? 2. Kanda? Merci voor uw hulp
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ga je dat aanpakken? Een plaatselijke bouwfirma aanspreken?
Lijkt me dus moeilijk realiseerbaar. Laatst gewijzigd door bgf324 : 13 januari 2011 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
Kanda? is een minder moeilijke vraag dan het politico-legale Magda?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit dat met fundamenten? Het is daar allemaal sneeuw en ijs.
Lijkt me toch niet zo'n ideale ondergrond om op te bouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik weet persoonlijk niet of ik temperaturen tot -70 °C zou zien zitten eigenlijk.
En vooral: wa gade daar doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Naar de sterren liggen kijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Nee, ik wilde eerder een discussie over de internationale afspraken over Antarctica.
Da's een heel actueel thema. Binnenkort zal er misschien naar olie geboord worden. En de internationale verdragen worden niet nageleefd, want er lopen toeristen rond op dat continent. Mijn vraag was dus eerder: zijn er plekken op Antarctica die niet geclaimd zijn door naties, en die buiten de internationale verdragen vallen die de bescherming van Antarctica inhouden? Dit is een kaart van de huidige stand van zaken. ![]() Waar kan ik mij settelen? In het "unclaimed" territorium? In het stukje ten noorden van de Zuidpool, precies onder de vage claim van de Noren? Een tweede reeks vragen ging over technologie en de ecologische impacts van nederzettingen op Antarctica (zoals Filosoof al aangaf), want ik ben niet de eerste die zich daar wil gaan settelen. Er zijn steeds meer kleine horden van gefrustreerden die zich op de prachtige ijsvlakte willen gaan neerplanten.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 januari 2011 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() hoe doen naties trouwens zo'n claims?
Kan België niet gewoon het resterende stuk 'claimen' of moet je er iets speciaal voor doen, geld voor neertellen, of is er een historische reden nodig (mss een eerdere expeditie van jouw land naar die regio van Antarctica) ?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 14 januari 2011 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral de Britten beginnen weer koloniale neigingen te vertonen mbt Antartica en trekken zich plotseling niet veel meer aan van internationale afspraken (dat zijn we eigenlijk wel van hun gewend in Zuid Amerika) en milieu issues zoals blijkt de laatste jaren men hun extravagante claims met de bedoeling om "extend British sovereignty in Antarctica", volgens een persbericht uit 2007. Ik vraag me af of er soms een of andere predator natie geplaagd door grootheidswaan de Britten ertoe aanzet zich zo roguenationachtig te gedragen.
Zwarte vlekken op witte sneeuw zullen we in de toekomst zien als deze machtswellustige immorelen hun zin krijgen. Laten we niet vergeten wie deze vernietigende 'race' begonnen is...mede Europeanen, o zo bezorgd over het milieu...op papier althans. P.S. Europeanen zijn voorgelogen wat betreft de geschiedenis van de Falklands, en de kleine 2 miljoen vierkante kilometer die de Britten als het hunne beschouwen rond die eilanden, zich uitstrekkend tot in Antartica. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 januari 2011 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als we dan toch naar de geschiedenis kijken...Feit is dat de Britten de Argentijnen manu militari van de Falklands verdreven hebben om er hun kolonie op te (her)vestigen (daarvoor in handen van o.a Fransen en Spanjaarden, maar verlaten toen de Argentijnen er aankwamen). Zelfs nu nog is er een VN resolutie die spreekt over gesprekken en gedeelde eigendom van die eilanden (wat al een toegeving is naar de Britten toe) maar die trekken er zich niets van aan. Ze zijn de sterksten tot nu toe en dat is het recht dat ze willen doen gelden, met de rest van Europa in dat hypocriet kielzog. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 januari 2011 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die andere angelsaxen, de Australiërs doen langs hun kant ook een duit in het zakje om internationale afspraken niet na te komen mbt antartica door hun militaire expansie aldaar in een gebied van 2.5 miljoen vierkante kilometer dat ze als het hunne claimen. Degenen die die claim openlijk steunen zijn maar een paar landen op deze wereld...Groot Britanië, Frankrijk, Noorwegen, en Nieuw zeeland. Bekijk het kaartje hierboven nog eens om dit pervers spelletje te begrijpen dat langs alle kanten ruikt naar Europees en angelsaxisch neokolonialisme en een gevaarlijk presedent schept eveneens voor die andere ijsvlakte voorlopig toch nog, de Noordpool.
Wat zegt het Antartica verdrag uit 1959 nochthans: Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 januari 2011 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ! Dat kan en mag !
Hier hebt U een optie... http://rpsc.raytheon.com/ en... "Camping for Cash Live and Work in Antarctica By David Devere Ice time determines where you sleep: the more time on ice the nicer your room. If you are new, bring some flip-flops; the shower is down the hall. But first you have to get to Antarctica. There are three main routes: pay through the nose as a cruise ship tourist, use your credentials as a scientist to get a grant, or apply for a job with the United States Antarctic Program. The U.S. maintains three year-round bases and two ice-breaking research vessels in Antarctica: McMurdo Station, 2,400 miles south of New Zealand, Amundsen-Scott Base, at the geographic South Pole, and Palmer Station, 700 miles south of Chile. Each station was run by the U.S. Navy, until the mid ’80s, when the National Science Foundation took over financial direction. The operation has been in the hands of civilian contractors ever since. Everything and everyone needed to run an entire town is bought and hired by Raytheon Polar Services People ask, “What do you do there?” Most of the people on the continent during the short summers and the majority during the winter are not scientists but support personnel. We drive trucks, cook, wash floors, fuel ships, order supplies, fly helicopters, fix radios, keep the boilers running, unplug toilets, and build field camps. The skills most needed are practical: mopping floors may not be glamorous, but you’re a janitor in Antarctica. One of the best first-time jobs is being a GA or general assistant. Every department hires GAs, and the job often leads to better-paying contracts the following year and gives you valuable skills. A GA one year may return as an equipment operator, cook, or welder the next. Some people I’ve talked to say wistfully, “I wish I had done something like that when I was younger.” I’ve worked with a 67-year-old retired master welder from Michigan’s upper peninsula fulfilling a life-long dream; and with a middle-aged couple working in the construction supply warehouse. They are retired from a hardware business in California and working their way around the globe. Others include tradespeople and adventurers from 20 years of age to almost 70. The program needs people who have a taste for travel and life experience, regardless of their age. The Benefits The greatest benefits of working in Antarctica are often hidden: having free room and board and nowhere to spend a paycheck, traversing penguin colonies, seeing whales from a zodiac, enduring the darkness of winter, watching glaciers calve from your bedroom window, waking up to see that overnight icebergs the size of city blocks have invaded the harbor, or hunkering down and riding out a hurricane-force blizzard. As one carpenter at Palmer said during Glacier Search and Rescue training, “This is camping for cash...” Meer: http://www.transitionsabroad.com/pub...ntartica.shtml ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Antartica gaan wonen... brrrr, liever u dan ik...
|
![]() |
![]() |