![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het fascinerend te zien hoe Zwitserland door de EU omhelsd wordt als door een liefdevolle wurgslang.
De relatie tussen de EU en Zwitserland moet gemoderniseerd worden. Citaat:
Europese Raad president Van Rompuy bracht het treffend: relaties gebaseerd op solide juridische en politieke fundamenten. Met andere woorden geen spaghetti van zo'n 120 overeenkomsten die een hoop bureaucratie veroorzaken, maar gewoon een automatische acceptatie door Zwitserland van EU-regels. De Zwitserse president spartelt nog wat tegen onder het mompelen van soevereiniteit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meedoen met de Europese markt?
Ik denk dat zoiets in een referendum direct de vuilnisbak ingaat. Niet zozeer vanwege het economische effect, maar vanwege de zware politieke problemen die Zwitserland automatisch gaat importeren.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als Zwitserland een zelfde status als Noorwegen krijgt, dan zijn ze feitelijk, net als Noorwegen nu al is, niets anders dan EU-lid zonder stemrecht.
Niet dat het qua stemrecht hebben veel uitmaakt of men wel of niet EU-lid is natuurlijk. Genaaid wordt men toch wel door die bende internatinalistische uitvreters die in Brussel en Straatsburg achter de schermen de dienst uitmaken. Zwitserland zou knettergek zijn als ze dit zouden accepteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ondanks dat weten ze wel wat ze moeten doen om geld te verdienen. Als handel met de EU veel oplevert - en dat doet het - zullen ze bereid zijn wat moderniseringen door te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat Zwitserland met rust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoog tijd dat de etterbuilen in de EU eens openbarsten, of dat de euro crasht, of dat er een paar dekseltjes van de doofpotten afvliegen, zo ééntje op duizend.
Dan zullen ze zich in Zwitserland wel bedenken, want ze worden wel traag van begrip geacht, maar als dat begrip er eenmaal is, blijken het warempel verstandige mensen te zijn.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De propagandamachine van het eurofascisme draait weer op volle toeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Zwitserland dient 'Gleichgeschaltet' te worden. Dat is het beste voor ze. Alleen weten ze dat nog niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er mis met het begrip eurofascisme? De EU-dictatuur in wording heeft er heel wat eigenschappen van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeer juist gezien. Het grote verschil met het historische fascisme is dat de ambtenaren van het EU-misdaadsyndicaat er niet trots op zijn, maar hun antidemocratisch project achter een soort schijndemocratie verstoppen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Zwitsers begrijpen met anderen woorden prima hoe ze moeten stemmen wanneer puntje bij paaltje komt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat ze afgedreigd worden, ja. De EU is een fascistische dictatuur. Referenda die de EUrocratische belangen in het gevaar brengen moeten nu eenmaal "bijgestuurd" worden, niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het huidige "systeem" in Zwitserland dateert van het einde van de 19de eeuw, dus van na de industrieële revolutie. Het is wel gebaseerd op oudere tradities, maar daar is niks mis mee. Het systeem werkt gewoon.
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo traag zelfs, dat ik een bepaald soort begrip voor machtsmisbruik maar niet kan opbrengen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 juli 2010 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Walgelijk. En minstens net zo walchelijk vind ik het feit dat u daar nog voor staat te klappen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Misschein was ik toch wat voorbarig over verstandige Zwitsers:
Citaat:
Zwitserland komt keer op keer op ramkoers met de EU te liggen. Dat getuigt van evenveel verstand als van de schapen die ze steeds afbeelden. ![]() Ik twijfel er hoe langer hoe meer aan of de Helveten ooit nog de traagheid van begrip kunnen afschudden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Democratie rijmpt niet op eurocratie, dat bewijst onze vriend Sjaax dagelijks.
Blij dat we de Zwitsers nog hebben om die bureaucratische bende met de beide voetjes op de grond te houden. Meer van dat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soms vraag ik mij af of die wereldvreemde elite werkelijk élk realiteitsbesef verloren heeft. Als de uitslag van directe democratie niet strookt met hun ideëen, dan zou dat de 'limieten' aantonen van referenda. Partijen die een meerderheid van de bevolking achter hun voorstel kunnen scharen, worden verweten 'inflexibel' te zijn. Een bijzonder vreemde redenering; ik dacht namelijk dat de instellingen moesten afhangen van de wil van het volk, en niet omgekeerd. Me dunkt zijn het net de ándere partijen en actoren die inflexibel zijn als ze de wil van het volk niet kunnen of willen respecteren. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om onze soevereiniteit volledig af te staan aan een eurocratische instelling die beheert en ondersteund wordt door zulke sujetten als Esposito. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik ben nochtans al een veel welbespraakte goed opgeleide jonge Zwitsers tegen gekomen die graag deel willen uitmaken van een Europees avontuur, het mee vorm wensen te geven. Die waren helemaal niet fier over het beeld dat Zwitserland de laatste jaren met zich meedraagt. De kant die we niet zien is bvb de Zwitserland een sterk ontwikkelde ontwikkelingshulp heeft. Misschien is dat wel een beetje uit schuldgevoel vermits hun hele economie op bloedgeld steunt. Van het Nazigoud tot de helft van het ontwikkelingsbudget van de westerse wereld voor Afrika dat op Zwitserse rekeningen van Afrikaanse dictators staat.
|
![]() |
![]() |