![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() het valt me op hoeveel mensen tegenwoordig racist zijn, spijtig genoeg
en waarom eigenlijk? hebben ze er een reden voor? nee! er bestaat nooit een reden om racist te zijn, of te worden, geloof me, het is gewoon nooit gerechtvaardigd om racist te zijn! en aan die mensen wil ik zeggen: geef iedereen toch een eerlijke kans, en scheer niet iedereen over dezelfde kam, er zitten rotzakjes bij ja, maar bij de Belgen ook, trouwens veel buitenlanders schamen en ergeren zich ook voor het gedrag van die paar rotte appels en ik zeg dit als zelf Belg zijnde trouwens |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ziet u racisten ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moet je het verschil eens leren kennen tussen 'racisten' en mensen die hun cultuur en levenswijze niet opgedrongen veranderd willen zien.
Het woordje 'racist' zou uit het woordenboek moeten gehaald worden. Ik hoor het tegenwoordig nét iets te veel. Wordt dan meestal dan ook in een verkeerde context gebruikt. DAT is pas jammer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() ik zie en ondervind dat dagelijks
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ik vraag me dat ook af? Of is survivor zo’n type dat bij de minste kritiek richting vreemdelingen toe, “racist” begint te roepen. Dan zou ik zeggen:” proficiat, dankzij mensen als jij creëer je de nodige taboe sfeer. Zodat problemen zich kunnen opstapelen.”
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat noemt men ook wel eens 'conditioneren'.
Als je steeds hoort over problemen met mensen die een andere huidskleur hebben of van een ander ras zijn, ga je die, en dat is perfect menselijk, niet meer vertrouwen. Links heeft ons jaren voorgelogen met verhaaltjes waarin het woord 'kansarm' steevast werd gebruikt. Vandaag weten we wel beter. De islam probeert het westen te overrompelen. Daarbij gaan ze dikwijls op barbaarse manier te werk. Wij, als westerlingen, hebben jaren geleefd zonder noemenswaardige problemen. Reageren op een invasie is dan ook moeilijk. We kennen geen gevaar meer en velen zien het zelfs niet eens meer. Maar of dat iets met racisme te maken heeft ? Eerder iets met drang tot zelfbehoud. En is dat verkeerd ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() ach jullie weten niet waarover je praten, al denken jullie dat wel waarschijnlijk
ikzelf heb iets zeer ernstigs meegemaakt met buitenlanders in het verleden, toch heb ik geen wrok tegen hen, omdat ik ondervonden heb dat belgen al even slecht of nog slechter kunnen zijn, en omdat ik ook ondervonden heb,na jaren moeite gehad te hebben met buitenlanders, dat ze niet allemaal hetzelfde zijn, zelfs in mijn geval, had ik in het verleden geen recht om racist te zijn, denk daar maar eens over na, dat een vrouw die nu sterker dan ooit is, en heeft moeten knokken om er te geraken, om een normaal leven te kunnen leiden, ik had zelf ook kunnen blijven klagen en zagen over buitenlanders, ik doe dat niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over wat valt er dan wel te zagen en klagen ??? En nogmaals , waar ziet u die racisten ergens ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Naar die analogie zou je met andere woorden geen blanke mensen meer mogen vertrouwen, omdat er meer dan genoeg voorbeelden zijn van gevallen waarin blanke mensen elkaar neersteken voor een sigaret of een biljet van 20, of blanke priesters kinderen aanranden. Dat is selectief beoordelen. Of spreken we hier van een arbitraire gedachtenkronkel die het één wel en het ander niet als dusdanig veroordeelt? Huidskleur of afkomst heeft hier met andere woorden geen bal mee te maken.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 20 december 2010 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar, ik ben racist. In de letterlijke zin dan toch. Ik erken dat er verschillende mensentypes zijn, volgens de antropologische school.
Voor de rest probeer ik mensen op hun daden te beoordelen, niet op hun uiterlijk.
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat noemt men beleefdheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat voor de één niet door de beugel kan, kan blijkbaar voor de andere wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het probleem is niet de etniciteit van de ander, maar eerder diens zijn cultuur.
Trouwens, er is tegenwoordig nog maar één enkel menselijk ras. De Homo Sapiens. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 20 december 2010 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Belgische wet bent u dus nu een rascist, alleen al door te beweren dat rassen bestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Klopt. Ze hebben allemaal 4 poten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vroegere leraar biologie stelde dat toch anders. Wat een domoor was die man toch...
![]() |
![]() |