Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2010, 11:18   #1
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard Parijs houdt een seminar over zgn. "islamisering"

http://www.lepoint.fr/societe/un-col...1276983_23.php

En ze menen het ook !!! LOL! Maar kan ook een grote grap zijn; de waarheid is dat ze de echte problemen niet kunnen aanpakken, meer niet.

Werkloosheid, fraude, derde wereld uitbuiten, armoede, arbeidslavernij (arbeid in ruil voor voedsel en onderdak), overseksing van de maatschappij, zelfmoord en zware criminaliteit, zijn allemaal zaken die ze niet kunnen aanpakken, maar wat gaan ze dan wel doen? Ze zijn politici en kunnen niet op hun achterste gaan zitten zonder wat goedkope praatjes te verkopen??!! Oplossing is dus wat onzin uitkrammen: islamisering, boerka, portemonnee diefjes (een vinger wijzen naar echte dieven kunnen ze niet), werklozen en daklozen die een paar jointjes (ver)kopen (echte drugsdealers die in miljoenen euro's handelen kunnen ze niet aan) en een moskeetje en dat soort dingetjes.

Lafaards, echte lafaards.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 11:32   #2
Sus Iratus
Banneling

Standaard

De steeds verder voortschrijdende islamisering is voor veel Europese autochtonen dan ook een steeds groter probleem en een steeds groter wordende bron van ergernis. Terecht dat dat op de agenda wordt gezet.

En kruip niet meteen in die eeuwige slachtofferrol porpo. Als u en uw geestesgenoten zich gewoon normaal hadden gedragen en zich aan de in Europa geldende culturen, normen en waarden aangepast hadden, zonder altijd en overal een voorkeursbehandeling te eisen, dan was er weinig aan de hand. U heeft het aan uzelf te danken.

PS. spaar me in uw antwoorden voor het gebruikelijke vage filosofisch-religieuze geneuzel. Bij voorbaat dank.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 12:10   #3
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Sus,
Wat je een probleem noemt, is een quasi-probleempje wanneer je de echte problemen niet aan kan, dus laat mij toe om de discussie in de andere richting te zetten.

Ik ga me aanpassen aan jouw manier van leven, waarden en normen op één voorwaarde, dat ik met jouw manier in dit leven (van binnen en van buiten) als in het hiernamaals gelukkig word. Wat denk je?

In dit leven bedoel ik gelukzaligheid die van mij een mens maakt, geen dier (eten, drinken, slapen en neuqe), een gelukzaligheid die mijn hart met moed en hoop invult, een gelukzaligheid die mijn verstand antwoorden biedt die mij vrede en rust schenken. Indien je een manier hebt, breng het voort.

In het hiernamaals wil ik beloond en niet gestraft te worden. Dus indien je een manier hebt, breng het voort. Indien je er niet in gelooft, dan geloof jij misschien in een andere god, dan bewijs je mij jouw god: deze wereld of schepper van deze wereld? Waarom?
Indien je in schepper van deze wereld gelooft, niet in deze wereld, dan vertel je mij waarom ik de beweringen van alle profeten moet uitsluiten?!

Tot nu toe heb ik het antwoord in de islam gevonden, maar ik ben bereid om in iets anders te geloven op voorwaarde dat het beter is dan de islam.

Who listen to the Word and follow the best thereof. It is they whom ALLAH has guided, and it is they who are really endowed with understanding.
(Quran 39:18)

Je mag jouw antwoord zeggen, en iedereen mag dat ook, en uiteindelijk zal ik het betere volgen. Wat denk je?
Oud 20 december 2010, 12:16   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik ga me aanpassen aan jouw manier van leven, waarden en normen op één voorwaarde, dat ik met jouw manier in dit leven (van binnen en van buiten) als in het hiernamaals gelukkig word. Wat denk je?
Probeer eerst maar eens het bestaan van een hiernamaals te bewijzen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 12:22   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 20 december 2010 om 14:01.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 12:27   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot nu toe heb ik het antwoord in de islam gevonden, maar ik ben bereid om in iets anders te geloven op voorwaarde dat het beter is dan de islam.

Je mag jouw antwoord zeggen, en iedereen mag dat ook, en uiteindelijk zal ik het betere volgen. Wat denk je?
Bij Aldi en Lidl bieden ze binnenkort een nieuwe godsdienst aan, drieënzeventig maagden voor de prijs van 72. Doen Porpo!
Oud 20 december 2010, 12:42   #7
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Probeer eerst maar eens het bestaan van een hiernamaals te bewijzen...
Het eerste bewijs is rationeel, ik bedoel hoe wij leven en denken in alle facetten van het leven, wij kijken altijd naar 1) kans op basis van gewoonte (correlatie, herhaling, bevestiging..), 2) belang en 3) kosten.

Een voorbeeld: ik heb vandaag gesolliciteerd voor een job, en ik kan niet zeker zijn of ik die job kan krijgen, maar omdat er toch een kans (hoe groot en klein dat het ook mag zijn) is, DOE ik het.

Belang = ik zou met die job beter verdienen (hoop), zonder een betere job verdien ik te weinig (vrees).

Kost = wat arbeid verrichten.

Alles wat je beweert/stelt heeft theoretisch 50% kans dat het waar kan zijn zolang er geen onweerlegbaar bewijs of tegenbewijs voor is. Indien er een bewijs voor is, dan kan de kans een beetje verhoogd worden, en indien er een tegenbewijs voor is, dan gebeurt het tegendeel, maar moet altijd relativeren met belang en kosten. Indien belang (op basis van hoop en vrees) te hoog staat, dan blijft de kans voor bevestiging hoger ook al is het 0,001%, zeker wanneer de kost ook te laag is.

Het tweede bewijs: ik observeer in deze wereld dingen en zaken die er altijd lijken een doel te hebben, dus ik kan het doel van het leven in het algemeen op basis van mijn ervaringen niet uitsluiten. Ik zie bijvoorbeeld criminelen die gerechtelijk niet vervolgd kunnen worden omdat ze macht hebben, omdat het gerecht geen bewijs kan voorleggen of omdat er bewijzen verdraaid kunnen worden etc ..

Het derde bewijs: ik heb geen enkele reden om de beweringen van de profeten en openbaringen uit te sluiten en ik heb bewijzen dat de openbaring de enigste bron moet zijn voor het bepalen van goed en kwaad, plus mijn bewijzen dat deze openbaring Goddelijk is.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2010 om 12:46.
Oud 20 december 2010, 12:45   #8
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

*knip*
Ik ga naar overal (indien mogelijk) waar ik het beter heb want mijn huis is deze aarde en mijn land is deze wereld.

En ik volg alles wat beter blijkt te zijn. Ik volg nu de islam omdat het beter is, maar ik ben bereid om iets anders te volgen, op voorwaarde dat het beter dan de islam is.

Laatst gewijzigd door The Quibbler : 20 december 2010 om 14:02.
Oud 20 december 2010, 12:52   #9
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Het bewijs dat de aarde géén platte schijf is en dat de zon en de sterren niét rond de aarde draaien is ondertussen al geleverd.

Daarmee zijn enkele beweringen van profeten en openbaringen al weerlegd.

Is het zo moeilijk te begrijpen, porpo, dat mensen die niet onder vrees gebukt gaan, ook de rest van de beweringen van profeten en openbaringen niet zo vréselijk au sérieux kunnen/willen nemen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 13:01   #10
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Daarmee zijn enkele beweringen van profeten en openbaringen al weerlegd.
Hoe? Een voorbeeld, aub?
Citaat:
Is het zo moeilijk te begrijpen, porpo, dat mensen die niet onder vrees gebukt gaan, ook de rest van de beweringen van profeten en openbaringen niet zo vréselijk au sérieux kunnen/willen nemen?
Beste collega, ik daag u uit om één ding uit uw leven te halen waarin u niet met hoop-vrees handelt.
Oud 20 december 2010, 13:18   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Hoe? Een voorbeeld, aub?

2. Beste collega, ik daag u uit om één ding uit uw leven te halen waarin u niet met hoop-vrees handelt.
1. Dat de aarde een platte schijf is, en de zon en de sterren daaromheen draaien. Die beweringen zijn weerlegd.

2. Eén ding maar?

OK: basgitaar spelen.

Oud 20 december 2010, 13:25   #12
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Dat de aarde een platte schijf is, en de zon en de sterren daaromheen draaien. Die beweringen zijn weerlegd.
En waar staan deze beweringen die weerlegd worden?

Citaat:
2. Eén ding maar?

OK: basgitaar spelen.
Ja, één ding. Nu, gelieve eerlijk te beantwoorden.
Weet eerst dat basgitaar spelen wel (qua belang) machteloos staat tegenover andere zaken die primair of secundair zijn.

Waarom speel jij basgitaar?
Waarom speel jij niet basgitaar?

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2010 om 13:25.
Oud 20 december 2010, 13:38   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. En waar staan deze beweringen die weerlegd worden?

2. Ja, één ding. Nu, gelieve eerlijk te beantwoorden.
Weet eerst dat basgitaar spelen wel (qua belang) machteloos staat tegenover andere zaken die primair of secundair zijn.

Waarom speel jij basgitaar?
Waarom speel jij niet basgitaar?
1. Dat kan mij eigenlijk niet zoveel schelen. Ik ben al blij dat er niemand meer op een brandstapel hoeft of op een andere wijze een kopje kleiner wordt gemaakt omdat hij (of zij) beweert dat de aarde een (licht afgeplatte) bol is en rond de zon draait.

2. Ik speel basgitaar omdat ik daar plezier in schep en aan beleef, en omdat ik vind dat het een manier is om nog een beetje tijdelijke schoonheid aan de wereld toe te voegen, en ook wel omdat ik liever basgitaar speel dan pakweg Risk of Parch�*s of vogelenpik.

Ik speel geen basgitaar wanneer ik aan het slapen ben, of aan het eten, of bezig ben met een van de andere activiteiten die nodig zijn om verder te kunnen leven om basgitaar te kunnen spelen.

Maar ook op dit forum doe ik wat ik doe zonder hoop of vrees, hoor.

Oud 20 december 2010, 13:54   #14
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Dat kan mij eigenlijk niet zoveel schelen.
Dan heeft uw bewering geen enkele waarde.

Citaat:
2. Ik speel basgitaar omdat ik daar plezier in schep en aan beleef, en omdat ik vind dat het een manier is om nog een beetje tijdelijke schoonheid aan de wereld toe te voegen, en ook wel omdat ik liever basgitaar speel dan pakweg Risk of Parch�*s of vogelenpik.
Op basis van hoop streef je plezier na.

Citaat:
Ik speel geen basgitaar wanneer ik aan het slapen ben, of aan het eten, of bezig ben met een van de andere activiteiten die nodig zijn om verder te kunnen leven om basgitaar te kunnen spelen.
Op basis van vrees voor niet verder te kunnen leven.

Citaat:
Maar ook op dit forum doe ik wat ik doe zonder hoop of vrees, hoor.
Ja, maar kijk, dit is slechts een bewering en je kan het helemaal niet bekrachtigen. Vertel mij waarom u forumt, dan vertel ik u de hoop. Vertel mij waarom u niet forumt, dan vertel ik u de vrees.

Let wel op dat hoop-vrees afhankelijk is van belang. Hoe groter het belang is, hoe hoger hoop-vrees staat.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2010 om 13:55.
Oud 20 december 2010, 13:59   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar staan deze beweringen die weerlegd worden?
In de koran staat dat de aarde is uitgespreid als een tapijt, dat de bergen pinnen hebben, dat de zon ondergaat in een modderpoel.

Me dunkt zijn �*l deze dingen al lang weerlegd.

Ho, in de koran staat ook dat zon én maan als lantaarns in één van de zeven sferen hangen (de maan geeft géén licht), ze hangen ook niet in één der zeven sferen (die bestaan niet, en als men de lagen van de atmosfeer bedoelt: daar hangen geen maan en zon in, en evenmin de sterren).

In de koran staat dat het sperma vantussen de nieren of lendenen van de man komt, dat is niet correct.
Ook is allah vergeten door te seinen dat vrouwen weldegelijk een eicel hebben, en dus niet zozeer als een akker met zaad bevrucht worden (sperma is eerder stuifmeel dan zaad)

Welke van die "foutjes" ga je nu tegenspreken en welke niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 december 2010, 14:03   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga naar overal (indien mogelijk) waar ik het beter heb want mijn huis is deze aarde en mijn land is deze wereld.

En ik volg alles wat beter blijkt te zijn. Ik volg nu de islam omdat het beter is, maar ik ben bereid om iets anders te volgen, op voorwaarde dat het beter dan de islam is.
het is toch zo dat hoe meer miserie je hebt in het aardse leven, hoe meer kans je hebt op 72 hoeries? Dus waarom zou je in deze korte tijdspanne hier op deze aarde het beter willen hebben?
Dat is namelijk wat de westerse kaffers hebben gedaan: gezorgd dat ze het tijdens hun leven beter hebben, maar dat is natuurlijk slecht voor het eeuwige leven later. Die krijgen dus geen 72 hoeren.

Oud 20 december 2010, 14:12   #17
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het eerste bewijs is rationeel, ik bedoel hoe wij leven en denken in alle facetten van het leven, wij kijken altijd naar 1) kans op basis van gewoonte (correlatie, herhaling, bevestiging..), 2) belang en 3) kosten.

Een voorbeeld: ik heb vandaag gesolliciteerd voor een job, en ik kan niet zeker zijn of ik die job kan krijgen, maar omdat er toch een kans (hoe groot en klein dat het ook mag zijn) is, DOE ik het.

Belang = ik zou met die job beter verdienen (hoop), zonder een betere job verdien ik te weinig (vrees).

Kost = wat arbeid verrichten.

Alles wat je beweert/stelt heeft theoretisch 50% kans dat het waar kan zijn zolang er geen onweerlegbaar bewijs of tegenbewijs voor is. Indien er een bewijs voor is, dan kan de kans een beetje verhoogd worden, en indien er een tegenbewijs voor is, dan gebeurt het tegendeel, maar moet altijd relativeren met belang en kosten. Indien belang (op basis van hoop en vrees) te hoog staat, dan blijft de kans voor bevestiging hoger ook al is het 0,001%, zeker wanneer de kost ook te laag is.
Kan je mij uitleggen hoe je op die manier aangetoond hebt dat er een hiernamaals is? Je redenering snijd helemaal geen hout.

Citaat:
Het tweede bewijs: ik observeer in deze wereld dingen en zaken die er altijd lijken een doel te hebben, dus ik kan het doel van het leven in het algemeen op basis van mijn ervaringen niet uitsluiten. Ik zie bijvoorbeeld criminelen die gerechtelijk niet vervolgd kunnen worden omdat ze macht hebben, omdat het gerecht geen bewijs kan voorleggen of omdat er bewijzen verdraaid kunnen worden etc ..
Dat je de indruk hebt dat alles wat je waarneemt een doel heeft bewijst niks. Ik neem alvast niet overal een doelbewustzijn waar. Maar hoe dan ook, waarnemen speelt zich in je hoofd af, en de mens is meester in zichzelf om de tuin leiden.

Citaat:
Het derde bewijs: ik heb geen enkele reden om de beweringen van de profeten en openbaringen uit te sluiten en ik heb bewijzen dat de openbaring de enigste bron moet zijn voor het bepalen van goed en kwaad, plus mijn bewijzen dat deze openbaring Goddelijk is.
Jij sluit nochthans de beweringen en openbaringen van een hoop profeten uit. In feite verschillen jij en ik in deze nauwelijks. Het verschil tussen jou en mij is dat de lijst van profeten, en openbaringen waar ik niet in geloof een paar lijntjes meer heeft dan de lijst van profeten, en openbaringen waar jij niet in gelooft.
Per slot van rekening geloof ik enkel in een god meer niet dan jij.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 14:20   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat vond Hank ook:

http://www.jhuger.com/kisshank.php

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 14:33.
Oud 20 december 2010, 14:30   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Elisabeth Wolff heeft ook een toespraak gehouden op deze conferentie:

(zij spreekt engels)

http://fr.sevenload.com/videos/dypMl...lisabeth-Wolff

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 14:32.
Oud 20 december 2010, 14:47   #20
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In de koran staat dat de aarde is uitgespreid als een tapijt, dat de bergen pinnen hebben, dat de zon ondergaat in een modderpoel.
Mevrouw circe, deze vermoedens zijn al lang weerlegd.
Totdat, toen hij (Dhul-Qarnayn) de plaats van de zonsondergang bereikte, zag hij haar ondergaan in een bron van modderige (hete) water. En hij trof daar een volk aan.

De zon ondergaat in alles en overal. In Antwerpen (om hoe laat?), in de markt, in de voetbalveld .. etc.

De aarde is inderdaad uitgespreid als een tapijt, anders konden we er niet op rijden, lopen, bouwen en noem maar op.

Wat bedoel je met pinnen van de bergen en waar staat het?

Citaat:
Me dunkt zijn �*l deze dingen al lang weerlegd.
In jouw hoofd, ja, maar niet in de realiteit.

Citaat:
Ho, in de koran staat ook dat zon én maan als lantaarns in één van de zeven sferen hangen (de maan geeft géén licht), ze hangen ook niet in één der zeven sferen (die bestaan niet, en als men de lagen van de atmosfeer bedoelt: daar hangen geen maan en zon in, en evenmin de sterren).
Dat klopt allemaal. De maan is geen bron van licht, maar reflecteert zonlicht. De rest van uw sferen en lagen en zeven zeggen mij niets zolang je hier het vers niet vermeld.

Uw "ALS" vertelt mij ook niets.

Citaat:
In de koran staat dat het sperma vantussen de nieren of lendenen van de man komt, dat is niet correct.
Waar staat het in de koran en waarom is het niet correct?

Citaat:
Welke van die "foutjes" ga je nu tegenspreken en welke niet?
Foutjes bestaan in één plaats hier, in uw hoofd.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2010 om 14:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be