![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 84% van de Vlamingen vindt Albert goede koning
![]() 82 procent van de Vlamingen vindt dat koning Albert mag aanblijven, blijkt uit een enquête (VRT-Journaal). Vijftien procent vindt dat de vorst moet aftreden ten voordele van prins Filip. Drie procent heeft geen mening. Ook het VTM-programma "Royalty" liet een rondvraag uitvoeren naar aanleiding van de 70e verjaardag van Albert. Daaruit blijkt dat 84 procent van de Vlamingen Albert een goede koning vindt. (HNB op zondag) Van de 84 procent vindt 41% onze koning lief, 36 procent vindt hem joviaal en 20 procent vindt dat hij respect heeft voor iedereen. De meest sympathieke royal is Laurent (23%), gevolgd door Mathilde (22%), Albert (18%), Filip (12%), Astrid (5%), Fabiola (3%) en Paola (2%). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle separatistische en anti-royalistische rotzooi die Onze Vorst naar zijn hoofd geslingerd krijgt, is zijn populariteit een constante in de Belgische politiek.
Laat de politici nu voor eens en voor altijd rekening houden met de mening van het Belgische Volk dat GEEN splitsing en GEEN presidenteke wil! Om het met de woorden van Steve Stevaert te zeggen: "Ik heb schrik van Geert Bourgeois, want die wil het land afschaffen de Koning buitengooien." 8) LEVE DE KONING ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() stevaert is zelf een republikein, net zoals anciaux
erg consequent allemaal. het is niet omdat je het een goeie koning vindt, dat je akkoord bent met de monarchie. gegeven die afschuwelijke traditie vind ik albert ook niet zo slecht...
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() En aan hoeveel mensen heeft men dit gevraagd?
![]() |
#5 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
8) 8) [size=7]SEPARATISTEN, EAT YOUR HEARTS OUT !!!!!![/size]
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ten eerste, sta me toe:
![]() De vraag die werd gesteld aan de bevolking was eigenlijk: Vind U Albert II een goede koning? Daarop heeft inderdaard 84% van de ondervaagden "ja" geantwoord. En dat is eigenlijk het enige mogelijke antwoord, je kan toch niet zeggen dat het een "slechte" koning is als hij niets doet waarop je hem kan beoordelen? Waarschijnlijk zit die binneskamers te schaterlachen over de hypocriete situatie waar we ons nu in bevinden, een soort surreël land met een koning zonder macht of zin om iets te doen? Het ander percentage, dat dus met "nee" antwoorde, vond dus dat (bv.) prins Filip moest aantreden als koning. De hele ondervraging hield dus geen waardeoordeel in over de monarchie als dusdanig, zoals die bovenstaande blubberklet wil voorstellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Meer dan 30% van de Vlamingen meent dat Vlaanderen onafhankelijk mag worden, en in de 40% meent dat de Walen een blok aan ons been zijn (zie Het Grote Debat van deze avond op de VRT).
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Ik vind die brave goedzak van een Bert II ook niet slecht gepresteerd heeft, gezien de miskleunen die zijn familie in het verleden ons bezorgd heeft.
Maakt mij dat nu een Goede Belg zoals Patriot graag met hoofdletters schrijft? Of heeft hij nu echt niet door dat de vraag en de antwoordopties helemaal geen keuze betreffende een republiek inhielden, en dus geen "approval test" zijn voor de monarchie als instituut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus die 84% is totaal niet royalistisch. Het valt me trouwens op dat MAAR 41% onze koning lief vindt, 36 procent joviaal en 20 procent dat hij respect heeft voor iedereen. Als ik dit even omdraai betekent dit dus dat: 59% hem een complete klootzak vindt, 64% hem een afstandelijke ijspegel en zelfs 80% dat hij geen respect heeft voor de medemens! Gewoon een kwestie van interpretatie dus!
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
P.S. Aan de K.U.L. loopt er een onderzoek naar de houding ten aanzien van de monarchie in België dat - indien ik mij niet vergis - op het einde van september zal worden gepubliceerd. Dat lijkt mij heel wat interessanter.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb geen bezwaar tegen Albert II ... als koning van de Walen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |