![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Met alle respect voor een ambtenaar , Ja een ambtenaar is ook een volwaardige burger , maar als we op zoek gaan naar de het werkelijke draagvlak van het sociaal economisch bestel , dan is die ambtenaar daar geen deelnemende ondersteunende pilaar , sorry, als je naar de oorsprong van zijn loon kijkt , Brut of net - het is iemand die geldt als bijkomend gewicht dat op die pilaren rust .
Als we dan echt uitfilteren welke persentage van de bevolking de kostprijs van het land en haar uitgaven draagt , dan moeten we dat reduceren tot de actieve bevolking in productie en diensten , Komen we aan 15 % ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als U mij toelaat , ik ga nu nogal snel , maar ik vind het een idioot systeem en absurt dat een ambtenaar belasting betaald . Hij ontvangt zijn loon van de overheid en moet een deel terug geven aan de overheid , en dat terwijl zijn loon betaald wordt door de belasting betalers . Dat is mateloos complex en overbodig
Ik verneem dat U leraar bent ? Ik zou me dood schamen te stellen dat Uw beroep niet nuttig zou zijn . Onderwijs is een zeer voornaam gegeven in een maatschappij en kan niet goed genoeg zijn . Maar au fond , is dat onderwijs een kost die de overheid draagt . wanneer een regeing spreekt over haar economie en haar bruto nationaal product dan wordt dat mee opgenomen , tot dar ok . Maar wanneer ik zuiver wil uitfilteren wie de dragers , de peilers van de overheid kost zijn , dan kan je maar moeilijk diegenen die deel uit maken van die overheids kost meerekenen als de dragers van die kost . |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Simpele stelling .
Piet werkt bij een boer en verdient 1500 € per maand Maar wanneer de boer naar het veld rijdt , zit Piet gebruikelijk op de kar . De boer vraagt Piet iedere maand 100 € om op die kar te zitten . Wie nu wil beweren dat Piet 1500 € verdient , begrijp ik niet . Ik begrijp ook de boer niet , waarom hij geen loon van 1400 € heeft bepaald of waarom die brave piet niet gratis op die kar mag zitten . |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een overheid moet efficient zijn en niet meer ambtenaren in dienst hebben dan nodig.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok laat het duidelijker stellen . Een overheid heeft uitgaven - Kosten . mag ik stellen dat het loon van ambtenaren een uitgave is voor de overheid , zelfs het loon van een belasting ontvanger , JA ? De inkomsten zijn Belastingen . Ik weet ook dat men morgen in de Brico niet aan U kan vragen bent U ambtenaar , ja of nee . Dan moet U natuurlijk ook BTW betalen dat zijn zo vi za al belastingen . en eerlijke belastingen . Wanneer U als ambtenaar 20.000 € verdient en op het einde van het jaar 3000 € belasting betaald dan is Uw loon nog altijd een kost van 17.000€ en een kost voor de overheid . wat ik bedoel . Die kosten moeten betaald worden door belasting betalers . en dat zijn enkel de productieven Je kan onmogelijk een ambtenaar die zijn loon ontvangt uit de overheid aanschouwen als belasting betaler of drager van de overheidskost . Dus , bevolkings aantal , min Kinderen - min gepensioneerden - min werklozen- min steuntrekkers - min valieden - min arbeidsonbekwamen of zieken - min ambtenaren , resten nog de productieve bevolking die de overheiduitgaven dragen of de belastingen betalen . hoeveel % is dat van de Bevolking ? 15 % ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Blijbaar zijn er hier veel Ambtenaren die een dergelijk debat een beetje schuwen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oplossing is eenvoudig: de overheid is (wonderlijk) geen monoliet. Als ministerie X in haar begroting het loon van ambtenaar Y heeft staan, dan wil dat niet zeggen dat Sociale Zekerheid Z daar zomaar van op de hoogte kan zijn.
Omwille van praktische redenen is het dus aangewezen om ambtenaar Y elke maand bedrag A af te laten staan op zijn brutoloon, want dat is voorzien voor de begroting van Sociale Zekerheid Z.* Je zou in een utopie of in een feodale staat moeten leven om zo'n systeem niet te moeten hebben. * Ik ben geen econoom en ik probeer het enkel maar in mijn termen uit te leggen. Je begrijpt wel wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door lombas : 27 december 2010 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Door ambtenaren efficiënt in te zetten zou de kost makkelijk een vierde lager worden.
Zo ken ik een politieagent die momenteel zonder werk zit en zich de hele dag maar 'wat moet bezighouden'. Iets wat hij zelf vreselijk vindt. Hij is te oud om patrouille te doen en te jong om op pensioen te gaan. Absurde situatie. Maar wat wil je. Het geld kan gewoon uit de kas gehaald worden. Indien de staat een privé bedrijf zou zijn, was dat bedrijf al ontelbare keren in faling gegaan. Privatiseer al die diensten. Want op de lagere echolons gaat het net zoals op de hoge. Postjes en geld pakken en er zo weinig mogelijk arbeid voor verrichten. Een zere plek van jaren. Maar dju....waar had ik nu de politieke moed ook alweer gelaten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stadsreiniging, ik zeg maar iets, zou perfect kunnen uitbesteed worden. Eigenlijk alles. Alleen zou de staat nog een cel moeten houden om systematisch steekproeven te houden. Een soort controle-orgaan, zeg maar. Het zou stukken goedkoper worden, vermist je met aanbestedingen zou kunnen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar er is nu eenmaal een (absurde) taakverdeling en daarmee loopt heel het boeltje vast. Op een bepaalde leeftijd is het gedaan met 'straatwerk', blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vb een politieagent van 55 die al een buikje heeft moet je niet meer lopen sturen achter een jong boefje in de carnotstraat .Maar de vraag is of die politie agent wel tevreden is wanneer je hem een rustig jobke geeft aan de schoolpoort , en of hij dit wil doen tot aan zijn 60. Natuurlijk zou hij daar beter en nutig werk doen , En natuurlijk zou het beter zijn voor de maatschappij om een dergelijk baantje af te dwingen voor deze agent , en zeker beter dan hem gewoon thuis te laten en zijn loon te betalen . Maar deze strategie is ook niet van toepassing in de Privé. Een bouwvakker van 55 met een versleten rug , vind men het ook nog altijd normaal de lat steeds hoger te leggen voor deze man , en hem niet een wat rustiger job te gunnen . |
|
![]() |
![]() |