Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 11:02   #1
Spolpoel
Banneling

Standaard

zowel voor nieuwkomers als voor oudkomers.
a) akkoord
b) niet akkoord
c) geen mening
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 11:40   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is de hoogste tijd dat een inburgeringscursus zowel voor oud als voor nieuwkomers verplicht wordt gesteld, inclusief een examen.
Vermits mensen er zelf voor gekozen hebben naar hier te komen (of nieuwe vers van de geit bruidjes en -gommen binnen te halen) moet deze inburgeringscursus ook zelf gefinancierd worden, niet op kosten van de belgische belastingbetalers.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 11:43   #3
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Dus ook verplicht voor oudkomers... (dus ook voor ""moffen"-kindjes"? en alle ander flamingantisch gebroed...)

Tss, zou je niet eens eerst maken dat ze de mogelijkheid hebben zich in te burgeren... Maak eerst dat ze een degelijke job hebben en bestaanszekerheid, voor je ze gaat verweiten dat ze niet kunnen inburgeren!!!

Zeg, waarom doen we geen nationale iq-test, en sturen we gewoon iedereen onder de 96 punten naar Berendonck???
Oud 31 mei 2004, 12:01   #4
PAJOT
Banneling

Standaard

Niet akkoord, het lot van de vreemdeling moet volledig in onze handen gelegd worden.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 12:02   #5
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Dus ook verplicht voor oudkomers... (dus ook voor ""moffen"-kindjes"? en alle ander flamingantisch gebroed...)

Welke inburgeringscrusus stelt u voor hen voor? Een cursus Waals? of Arabisch ?

Tss, zou je niet eens eerst maken dat ze de mogelijkheid hebben zich in te burgeren... Maak eerst dat ze een degelijke job hebben en bestaanszekerheid, voor je ze gaat verweiten dat ze niet kunnen inburgeren!!!

Kent u 1 oud-of nieuwkomer die geen bestaansminimum geniet? Ik dacht dat de Spa en de PS daar al lang voor gezorgd hadden.
Hoe denk je dat die nieuw-en oudkomers aan een degelijke job zullen geraken als ze niet eens de lokale talen spreken of een degelijke opleiding genoten hebben?

Zeg, waarom doen we geen nationale iq-test, en sturen we gewoon iedereen onder de 96 punten naar Berendonck???
Ik stel voor dat je eerst zelf begint met een taalcursus :
verwijten
Ik stel vast dat je voorstander bent van een specifieke vorm van deportatie. Of hoe multikullies zich steeds meer gaan profileren als politiek correcte nazi's
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 12:11   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Het is de hoogste tijd dat een inburgeringscursus zowel voor oud als voor nieuwkomers verplicht wordt gesteld, inclusief een examen.
Vermits mensen er zelf voor gekozen hebben naar hier te komen (of nieuwe vers van de geit bruidjes en -gommen binnen te halen) moet deze inburgeringscursus ook zelf gefinancierd worden, niet op kosten van de belgische belastingbetalers.
Pfft... hier heb je die idiote circe weer....

Mijn allochtone vrouw heeft haar geit in Georgië gelaten, is dokter in de geneeskunde en chemie en is tolk Nederlands/Georgisch. Zij heeft op kosten van de Belgische staat hier Nederlands gestudeerd, leidt een migrantenorganisatie om nieuwkomers te helpen integreren.

Dit maar om één van je duizenden vooroordelen en veralgemeningen te counteren.
Oud 31 mei 2004, 12:11   #7
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:

Welke inburgeringscrusus stelt u voor hen voor? Een cursus Waals? of Arabisch ?

Kent u 1 oud-of nieuwkomer die geen bestaansminimum geniet? Ik dacht dat de Spa en de PS daar al lang voor gezorgd hadden.
Hoe denk je dat die nieuw-en oudkomers aan een degelijke job zullen geraken als ze niet eens de lokale talen spreken of een degelijke opleiding genoten hebben?

verwijten
Ik stel vast dat je voorstander bent van een specifieke vorm van deportatie. Of hoe multikullies zich steeds meer gaan profileren als politiek correcte nazi's
Jah, dat vind ik ook straf. Ze verwijten anderen hetgeen ze zelf doen. Dat is ongeveer zoals Hitler zou laten publiceren dat Churchill joden laat vergassen (om het te zeggen zoals Jonas Eloskul zegt)
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 12:14   #8
thePiano

Standaard

Citaat:
Goed idee, het zou rap stillekes worden op dit forum
Oud 31 mei 2004, 12:18   #9
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

verwijten
Tsss, het eerste bewijs al van een blokker dat hij de test niet zou doorstaan, als ge niet doorhad dat dat ironisch bedoeld was!!!
(Anders had ik wel gezegd dat ik ze naar Antartica zou sturen en niet naar een stuk nazi-patrimonium )
Oud 31 mei 2004, 12:20   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij heeft op kosten van de Belgische staat hier Nederlands gestudeerd, leidt een migrantenorganisatie om nieuwkomers te helpen integreren.
En? wat is uw probleem? Behalve dat het mijn opinie blijft dat nieuwkomers op eigen kosten nederlands moeten studeren, doet je vrouw toch net wat ik voorstel?
Ik weet niet wie je vrouw betaalt, maar voor mijn part mogen die georgische nieuwkomers haar best een financiele bijdrage leveren voor de inspanning die ze doet. Ik zie niet in waarom IK dat zou moeten doen.

Indien ik uit eigen beweging hottentots wil gaan leren moet ik dat ook zelf ophoesten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 mei 2004, 12:22   #11
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wie je vrouw betaalt, maar voor mijn part mogen die georgische nieuwkomers haar best een financiele bijdrage leveren voor de inspanning die ze doet. Ik zie niet in waarom IK dat zou moeten doen.
Omdat het onze samenleving is die de hunne uitbuit... (anders had uwe t-shirt dage aanhebt 5 keer meer gekost) En wij zorgen dus voor hun armoede... Hun helpen is het minimum!!!
Oud 31 mei 2004, 12:47   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Zij heeft op kosten van de Belgische staat hier Nederlands gestudeerd, leidt een migrantenorganisatie om nieuwkomers te helpen integreren.
En? wat is uw probleem? Behalve dat het mijn opinie blijft dat nieuwkomers op eigen kosten nederlands moeten studeren, doet je vrouw toch net wat ik voorstel?

Indien ik uit eigen beweging hottentots wil gaan leren moet ik dat ook zelf ophoesten.
De Georgische taal is ettelijke duizenden jaren ouder dan 'Vlaams'/Nederlands'. Als je het over andere culturen wilt hebben, is een beetje bescheidenheid hier goed op zijn plaats. Bovendien vraag ik me af waarom vreemdelingen geen gratis onderwijs of omscholing mogen volgen en autochtonen wel. Dat is zuivere discriminatie op grond van etnische afkomst.

Ps: haal die geit eens uit je hoofd want dat komt anders nooit goed met je
Oud 31 mei 2004, 13:06   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

och maar van mij mag iedereen gewoon mee in de klas gaan zitten. ik heb er enkel een probleem mee dat voor elke vreemdeling die hier binnengeraakt op MIJN KOSTEN extra lessen moeten worden gegeven.

Vermits je blijkbaar geen grote interesse hebt in het hottentots, denk je dat ik GRATIS lessen Georgisch zal aangeboden krijgen? Of vind je het niet meer dan normaal dat ik zelf voor die kosten zal opdraaien indien ik het in mijn hoofd krijg om georgische kruiswoordraadsels te gaan oplossen?

Oud 31 mei 2004, 15:56   #14
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Een beetje oppassen met die buitenlandse diploma's, vooral die uit de vroegere SU.
Het diploma van dokter in de SU komt ongeveer overeen met een A2 verpleegkunde hier.

Zo ken ik een Kyrgizische die burgerlijk ingenieur is, maar hier als poestvrouw wordt tewerkgesteld, omdat uit testen bij VDAB bleek dat ze nauwelijk een Belgisch niveau A2 haalde.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be