Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2010, 12:39   #1
respublica
Minister

Standaard 'België is onrechtvaardig' (Van Aelst op VRT)

Advocaat Van Aelst, die Clottemans verdedigd heeft dit jaar, heeft een stevige aanklacht tegen België gericht op 'Reyers Laat.'
http://www.deredactie.be/permalink/1.930654

Er zit heel veel waarheid in wat hij zegt, en het is goed dat dat eens gezegd wordt op de VRT, maar hij overdrijft wel wat op een aantal vlakken. Dit gaat niet op voor alle Franstaligen. Nu goed, het ligt naar mijn mening al véél dichter bij de waarheid dan de onzin die sommige opiniemakers verkondigen.

Laatst gewijzigd door respublica : 24 december 2010 om 12:42.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 12:59   #2
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Advocaat Van Aelst, die Clottemans verdedigd heeft dit jaar, heeft een stevige aanklacht tegen België gericht op 'Reyers Laat.'

Er zit heel veel waarheid in wat hij zegt, en het is goed dat dat eens gezegd wordt op de VRT, maar hij overdrijft wel wat op een aantal vlakken. Dit gaat niet op voor alle Franstaligen. Nu goed, het ligt naar mijn mening al véél dichter bij de waarheid dan de onzin die sommige opiniemakers verkondigen.
Wat is: België?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 13:32   #3
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Annemie Peeters kookt bijna over van woede, amaai zeg... If looks could kill...
Oud 24 december 2010, 13:40   #4
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Proficiat Van Aelst!

Het tijdperk dat eenieder die iets betekende in Vlaanderen zweeg en boog voor het Belgicisme is blijkbaar voorbij.
Oud 24 december 2010, 14:41   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht

Ik geloof niet dat hij wilde zeggen dat "alle franstaligen"' onrechtvaardig waren, maar dat de Belgische staat structureel onrechtvaardig is omdat ze de Franstaligen systematisch bevoordeelt. Dat de Belgische wetten voor ongelijkheid zorgen en dat bovendien de uitvoering van wetten wel eens durft te falen aan Franstalige kant. (Verwijzing naar de Waalse schandalen waar niemand meer over praat...)

Laatst gewijzigd door Zucht : 24 december 2010 om 14:44.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 15:53   #6
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Annemie Peeters kookt bijna over van woede, amaai zeg... If looks could kill...
De Croo en la Peeters zaten er vol afgrijzen bij net zoals de mensen die naar de keizer aan 't wuiven waren toen een kind opmerkte dat die naakt was...

Iedereen weet het, iedereen ziet het, maar dat doe je toch niet.
Oud 25 december 2010, 18:16   #7
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het klinkt inderdaad hard, maar het is de waarheid: we moeten af van de Franstaligen.

(en dat hebben ze volkomen aanzichzelf te danken, btw)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 22:19   #8
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

pittig...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 22:39   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het klinkt inderdaad hard, maar het is de waarheid: we moeten af van de Franstaligen.

(en dat hebben ze volkomen aanzichzelf te danken, btw)
Het revanchisme en de haat droop bijna van het scherm. Blij dat me nog eens is bevestigd is waarom ik niets maar dan ook niets moet hebben van het Vlaams-nationalisme anno 2010.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 december 2010 om 22:42.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 22:45   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het revanchisme en de haat droop bijna van het scherm. Blij dat me nog eens is bevestigd is waarom ik niets moet hebben van het Vlaams-nationalisme anno 2010.
Hoezo revanchisme ? Revanchisme betekent dat we nu de Franstaligen een pak van eigen broek zouden moeten geven. Dat heeft hij niet gezegd. Er werd gezegd dat er ofwel gelijkheid moet komen tussen Nederdanstalige en Franstalige inwoners van België, of, indien dit onmogelijk is voor Franstaligen ( en alles wijst erop dat dat zo is ), dat we dan maar moeten uiteengaan.

Dus zeker geen pleidooi voor revanchisme of iets in die aard.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 22:48   #11
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hoezo revanchisme ? Revanchisme betekent dat we nu de Franstaligen een pak van eigen broek zouden moeten geven. Dat heeft hij niet gezegd. Er werd gezegd dat er ofwel gelijkheid moet komen tussen Nederdanstalige en Franstalige inwoners van België, of, indien dit onmogelijk is voor Franstaligen ( en alles wijst erop dat dat zo is ), dat we dan maar moeten uiteengaan.

Dus zeker geen pleidooi voor revanchisme of iets in die aard.
Gelijkheid? Besef je niet hoe onnozel dat moet klinken in de oren van de rest van de wereld nadat de Belgische staat quasi 40 jaar onafgebroken Vlaamse premiers heeft gehad en op een moment de ministers van defensie, buitenlandse zaken, binnenlandse zaken, premier en de president van Europa allemaal Vlamingen zijn. We zitten op alle cruciale posities, vormen een meerderheid binnen het land, zijn één van de welvarenste regio's van Europa en we stellen ons op alsof we de Ogoni's zijn van Europa, de Palestijnen van Europa of whatever.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 december 2010 om 22:51.
Oud 25 december 2010, 22:54   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelijkheid? Besef je niet hoe onnozel dat moet klinken in de oren van de rest van de wereld nadat de Belgische staat quasi 40 jaar onafgebroken Vlaamse premiers heeft gehad en op een moment de ministers van defensie, buitenlandse zaken, binnenlandse zaken, premier en de president van Europa allemaal Vlamingen zijn. We zitten op alle cruciale posities, vormen een meerderheid binnen het land, zijn één van de welvarenste regio's van Europa en we stellen ons op alsof we de Ogoni's zijn van Europa, de Palestijnen van Europa of whatever.
Niet meer dan stromannen en zoethoudertjes die enkel dienen om de perceptie van macht te wekken, maar het in werkelijkheid niet zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 22:58   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Niet meer dan stromannen en zoethoudertjes die enkel dienen om de perceptie van macht te wekken, maar het in werkelijkheid niet zijn.
Dat weet ik. Dat is de standaardreactie. Als men Vlaams-nationalisten daar op wijst dan is het volgende antwoord dat het geen échte Vlamingen of slechte Vlamingen zijn. Nogmaals een reden waarom ik niets van Vlaams-nationalisten moet weten. Er is een wereldwijd complot tegen de Vlamingen dat wordt gecamoufleerd door Vlamingen aan de macht te laten. Recent nog in Europa met van Rompuy. Komaan laat ons ernstig wezen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 december 2010 om 23:00.
Oud 25 december 2010, 23:00   #14
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik. Dat is de standaardreactie. Als men Vlaams-nationalisten daar op wijst dan is het volgende antwoord dat het geen échte Vlamingen of slechte Vlamingen zijn. Nogmaals een reden waarom ik niets van Vlaams-nationalisten moet weten.
Zwart&Geel heeft helemaal niet gezegd dat het om slechte Vlamingen of geen echte Vlamingen gaat. Dat sleurt u erbij om uw theorietje te kunnen overeind houden, een vorm van bedrog tegenover de andere posters.
Oud 25 december 2010, 23:01   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik. Dat is de standaardreactie. Als men Vlaams-nationalisten daar op wijst dan is het volgende antwoord dat het geen échte Vlamingen of slechte Vlamingen zijn. Nogmaals een reden waarom ik niets van Vlaams-nationalisten moet weten.
Kun je even citeren waar ik precies insinueer dat het geen 'echte' Vlamingen zijn (alleen al die uitdrukking), of anders diegenen die dat verwijt maken daarmee confronteren in plaats van mij daarmee lastig te vallen?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 december 2010 om 23:02.
Oud 25 december 2010, 23:02   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zwart&Geel heeft helemaal niet gezegd dat het om slechte Vlamingen of geen echte Vlamingen gaat. Dat sleurt u erbij om uw theorietje te kunnen overeind houden, een vorm van bedrog tegenover de andere posters.
Wat zijn het dan wel volgens hem? Domme kloten, naive kloten. En wat dan met al die Vlamingen die daar voor stemmen? Moeten we dan echt geloven dat een grote meerderheid van de Vlamingen "verraders" "domme kloten" of een ander scheldwoord naar keuze zijn.....? Och het ligt zo op hun lippen maar ze zijn te laf om het anno 2010 nog te zeggen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 25 december 2010 om 23:06.
Oud 25 december 2010, 23:07   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn het dan wel volgens hem? Domme kloten, naive kloten. En wat dan met al die Vlamingen die daar voor stemmen? Moeten we dan echt geloven dat een grote meerderheid van de Vlamingen "verraders" "domme kloten" of een ander scheldwoord naar keuze zijn..
Kijk, je bent mij weeral woorden in de mond aan het leggen. Is dat de enige manier waarop jij een discussie kunt voeren? Kijk kerel, ik ben het beu! Ik wil NU concrete links naar citaten van mij waar ik zeg dat iedereen die niet de fetisj van een Vlaamse republiek najaagt een naïeve dommekloot is, en snel alsjeblieft!
Oud 25 december 2010, 23:11   #18
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kijk, je bent mij weeral woorden in de mond aan het leggen. Is dat de enige manier waarop jij een discussie kunt voeren? Kijk kerel, ik ben het beu! Ik wil NU concrete links naar citaten van mij waar ik zeg dat iedereen die niet de fetisj van een Vlaamse republiek najaagt een naïeve dommekloot is, en snel alsjeblieft!
Wat zijn het volgens u dan wel? Walenvriendjes? Collaborateurs?
Oud 25 december 2010, 23:14   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn het dan wel volgens hem?
Collaborateurs van het regime.

't Komt van mij maar ik denk dat Z&G het er wel mee eens zal zijn.
Oud 25 december 2010, 23:15   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zijn het volgens u dan wel? Walenvriendjes? Collaborateurs?
Gelieve citaten van mij te geven, godverdomme! Dat iedereen die geen oafhankelijk Vlaanderen wil een 'verrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaader' is (krijg je daar een stijve van, overigens?)!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be