Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 januari 2011, 10:17   #1
Neil13
Burger

Neil13's schermafbeelding

Standaard De Gucht suggereert staatshervorming en regering zonder N-VA

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...cht_lukt_nooit

Op naar de 40%, of de ondergang van de N-VA?
Oud 13 januari 2011, 10:20   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Dat is moeilijk voorspelbaar, 40% is natuurlijk veel tenzij je echt verzuild bent zoals de PS...
Gwyndion is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:24   #3
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Welke partij had er in de eerste plaats de stekker er ook alweer uitgetrokken, en ons naar het stemkot laten gaan? En als N-VA eruit zou moeten, waarom dan niet meteen de PS erbij? dan krijgen we i.p.v. een tripartite een sept- of octopartite? Versnippering van het politieke landschap? helem�*�*l niet "kuch"

Ben ik nu den enige die gefrustreerd begint te raken van dat N-VA bashen? Ik vind dat juist die mannen die voor deze knoeiboel gezorgd hebben in het verleden, en door de kiezer langs de zijlijn zijn geplaatst hun kop maar es moesten houden, en een beetje aan zelfreflectie gaan doen.

Spijtig dat de VRT niet weggestemd kan worden

Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 13 januari 2011 om 10:29.
looneytoon1975 is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:30   #4
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Als men N-VA aan de kant zou schuiven zoals De Gucht oppert, dan vrees ik dat je die 40% mag vergeten . Iets dichter bij de 50% zie ik eerder gebeuren.

Waarom de PS niet aan de kant schuiven ipv de N-VA ? Om het met de woorden van De Gucht te zeggen, maar dan omgekeerd: Ja het is de grootste partij in de kleinste helft van het land maar het is wel een partij die op dit ogenblik niet in staat is een compromisoplossing te vinden voor de problemen die zich in België stellen."

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:32   #5
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Spijtig dat de VRT niet weggestemd kan worden

Lang leve Cartoon Network

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 13 januari 2011, 10:35   #6
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Nog eentje: http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=1438565

Citaat:
De Gucht merkte op dat de N-VA goed is voor een kleine 30 procent in de helft van het land - 'that's it'.
Het is de grootste partij in Vlaanderen, maar wie geeft daar nu om? Als ze niet staan waarvoor ik sta, zijn ze niet belangrijk en mogen ze opzijgeschoven worden.

>_>

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:35   #7
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Vooral wat die arrogante kwal hier zei doet mijn wenkbrouwen fronsen.

Citaat:
Kan de grootste partij in dit land zomaar genegeerd worden? De Gucht ziet er geen graten in. "Uiteindelijk is de N-VA een kleine 30 procent in de helft van het land. That's it! In de meeste normale democratieën is dat een kleine partij en alle andere partijen zijn nog kleiner", aldus De Gucht.
Maar 30%. who cares? Ik walg elke dag meer en meer van die opgeblazen, incompetente idioot (sorry voor de straffe woorden, maar ik word razend van zulke uitspraken en bashen van de NVA)

EDIT: Nexer was me voor .

Laatst gewijzigd door Schelfie : 13 januari 2011 om 10:36.
Schelfie is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:38   #8
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Waarmee de totale ondergang van de VLD is ingezet indien ze dit zouden doen.
Bollywood is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:39   #9
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ze mogen dit doen van mij, alle acties van Belgicisten zorgen er alleen maar voor dat de onstuitbare dynamiek zich sneller ontwikkelt.
Oud 13 januari 2011, 10:42   #10
looneytoon1975
Burgemeester

Standaard

Lezen jullie ook alle reacties op de artikelen in DS, deredactie.be en zelfs demorgen?

zegt genoeg hoor, zelfs de lezer is het zelden eens met de media. Het enige wat de N-VA kan nekken is dat de vlaamse partijen aan zelfbashing doen, en daar zijn ze goed mee bezig. Kijk eens naar de franstalige partijen... één groot blok.
Oud 13 januari 2011, 10:43   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop echt dat ze het zo spelen. Ze zullen dan nog een goeie 3 jaar aanmodderen tot de volgende verkiezingen en dan komt de echte afrekening en kunnen ze bij de regeringsvorming die belachelijke stok van "de economische crisis" niet meer misbruiken. Het probleem is dat ik nog altijd niet geloof dat CD&V mee wil stappen in dat verhaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:45   #12
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht

Het is de grootste partij in Vlaanderen, maar wie geeft daar nu om? Als ze niet staan waarvoor ik sta, zijn ze niet belangrijk en mogen ze opzijgeschoven worden.

>_>
Tuurlijk dat da mag! Een cordonneke numero 2.
Wat zorgde er ook al weer voor dat VB enorm veel stenmmen haalde? Juist ja, het negeren van die partij en zijn kiezers.

Dus laat ze doen, laat ze de verkiezingsuitslag naast zich neerleggen en N-VA en zijn kiezers negeren. En dan gewoon de volgende verkiezingen afwachten

Oud 13 januari 2011, 10:45   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lezen jullie ook alle reacties op de artikelen in DS, deredactie.be en zelfs demorgen?

zegt genoeg hoor, zelfs de lezer is het zelden eens met de media. Het enige wat de N-VA kan nekken is dat de vlaamse partijen aan zelfbashing doen, en daar zijn ze goed mee bezig. Kijk eens naar de franstalige partijen... één groot blok.
Het is de Vlaamse partijen dan ook helemaal niet te doen om Vlaanderen. Het is hen enkel te doen om stemmen terug te halen van bij NVA. Al de rest is voor hen compleet irrelevant en moest het hen stemmen opleveren dan tekenen ze gelijk welk akkoord dat de franstaligen hen voorleggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:46   #14
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Alle reacties is wat veel gevraagd, maar de grondstroom is overduidelijk. De Vlaming wordt bijna gedwongen in een houding die hij, mits enig begrip van de Franstaligen, anders nooit zou willen aannemen. De dynamiek is onstuitbaar, enkel misschien nog wat "uitstelbaar"!
den ambetantsten is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:49   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht

>_>
Straks komen 50% van de vlaamse stemmen in een cordon terecht;.. goed bezig
brother paul is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:50   #16
looneytoon1975
Burgemeester

Standaard

Akkoord, deze dynamiek zal de N-VA bij de volgende verkiezing zéker ten goede komen, maar dan zijn we weer 3 jaar verder een een heel deel centen armer.

Als de PS zijn zin krijgt, dan ga ik ook stoppen met m'n job. Dan kan ik mee profiteren van de geldstroom naar de werklozen

nog iets wat ik tegenkwam:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3_KoningAlbert

lees wel de kleine lettertjes waarin staat dat het om de franstalige media gaat

Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 13 januari 2011 om 10:54.
Oud 13 januari 2011, 10:56   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Straks komen 50% van de vlaamse stemmen in een cordon terecht;.. goed bezig
dat is de enige manier om B (nog één legislatuur) te rekken en te redden.
Anna List is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:57   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord, deze dynamiek zal de N-VA bij de volgende verkiezing zéker ten goede komen, maar dan zijn we weer 3 jaar verder een een heel deel centen armer.

Als de PS zijn zin krijgt, dan ga ik ook stoppen met m'n job. Dan kan ik mee profiteren van de geldstroom naar de werklozen

nog iets wat ik tegenkwam:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3_KoningAlbert

lees wel de kleine lettertjes waarin staat dat het om de franstalige media gaat
lol BDW scoort beter dan EDR
Anna List is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:57   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In feite zou men gewoon volledig tabula rasa moeten maken met al die ongelooflijk knoeiboelen waarmee Vlaanderen zit opgescheept. Als het dan toch niet kan gesplitst worden, dan een federaal parlement waarbij elke parlementszetel evenveel stemmen kost, en geen zetel die aan vlamingen 1/4 méér stemmen vraagt. Dat men dan gewoon één federaal parlement kiest zonder grendel en gebetonneerde toestanden. In plaats van 60/40 zou het dan waarschijnlijk 70/30 zijn. maar ja, dat schijnt democratie te heten zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 13 januari 2011, 10:58   #20
Neil13
Burger

Neil13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik hoop echt dat ze het zo spelen. Ze zullen dan nog een goeie 3 jaar aanmodderen tot de volgende verkiezingen en dan komt de echte afrekening en kunnen ze bij de regeringsvorming die belachelijke stok van "de economische crisis" niet meer misbruiken. Het probleem is dat ik nog altijd niet geloof dat CD&V mee wil stappen in dat verhaal.
Ik denk zelfs niet dat zo'n regering het 3 jaar volhoudt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be