![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]()
#2 |
Minister-President
|
![]() Dat is moeilijk voorspelbaar, 40% is natuurlijk veel tenzij je echt verzuild bent zoals de PS...
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Welke partij had er in de eerste plaats de stekker er ook alweer uitgetrokken, en ons naar het stemkot laten gaan? En als N-VA eruit zou moeten, waarom dan niet meteen de PS erbij? dan krijgen we i.p.v. een tripartite een sept- of octopartite? Versnippering van het politieke landschap? helem�*�*l niet "kuch"
Ben ik nu den enige die gefrustreerd begint te raken van dat N-VA bashen? Ik vind dat juist die mannen die voor deze knoeiboel gezorgd hebben in het verleden, en door de kiezer langs de zijlijn zijn geplaatst hun kop maar es moesten houden, en een beetje aan zelfreflectie gaan doen. Spijtig dat de VRT niet weggestemd kan worden ![]() Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 13 januari 2011 om 10:29. |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Als men N-VA aan de kant zou schuiven zoals De Gucht oppert, dan vrees ik dat je die 40% mag vergeten . Iets dichter bij de 50% zie ik eerder gebeuren.
Waarom de PS niet aan de kant schuiven ipv de N-VA ? Om het met de woorden van De Gucht te zeggen, maar dan omgekeerd: Ja het is de grootste partij in de kleinste helft van het land maar het is wel een partij die op dit ogenblik niet in staat is een compromisoplossing te vinden voor de problemen die zich in België stellen."
#5 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() ![]()
#6 | ||
Parlementslid
|
![]() Nog eentje: http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=1438565
Citaat:
>_>
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Vooral wat die arrogante kwal hier zei doet mijn wenkbrouwen fronsen.
Citaat:
EDIT: Nexer was me voor ![]()
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 13 januari 2011 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Waarmee de totale ondergang van de VLD is ingezet indien ze dit zouden doen.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze mogen dit doen van mij, alle acties van Belgicisten zorgen er alleen maar voor dat de onstuitbare dynamiek zich sneller ontwikkelt.
#10 |
Burgemeester
|
![]() Lezen jullie ook alle reacties op de artikelen in DS, deredactie.be en zelfs demorgen?
zegt genoeg hoor, zelfs de lezer is het zelden eens met de media. Het enige wat de N-VA kan nekken is dat de vlaamse partijen aan zelfbashing doen, en daar zijn ze goed mee bezig. Kijk eens naar de franstalige partijen... één groot blok. |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop echt dat ze het zo spelen. Ze zullen dan nog een goeie 3 jaar aanmodderen tot de volgende verkiezingen en dan komt de echte afrekening en kunnen ze bij de regeringsvorming die belachelijke stok van "de economische crisis" niet meer misbruiken. Het probleem is dat ik nog altijd niet geloof dat CD&V mee wil stappen in dat verhaal.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat zorgde er ook al weer voor dat VB enorm veel stenmmen haalde? Juist ja, het negeren van die partij en zijn kiezers. Dus laat ze doen, laat ze de verkiezingsuitslag naast zich neerleggen en N-VA en zijn kiezers negeren. En dan gewoon de volgende verkiezingen afwachten ![]()
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Akkoord, deze dynamiek zal de N-VA bij de volgende verkiezing zéker ten goede komen, maar dan zijn we weer 3 jaar verder een een heel deel centen armer.
Als de PS zijn zin krijgt, dan ga ik ook stoppen met m'n job. Dan kan ik mee profiteren van de geldstroom naar de werklozen ![]() nog iets wat ik tegenkwam: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3_KoningAlbert lees wel de kleine lettertjes waarin staat dat het om de franstalige media gaat Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 13 januari 2011 om 10:54. |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite zou men gewoon volledig tabula rasa moeten maken met al die ongelooflijk knoeiboelen waarmee Vlaanderen zit opgescheept. Als het dan toch niet kan gesplitst worden, dan een federaal parlement waarbij elke parlementszetel evenveel stemmen kost, en geen zetel die aan vlamingen 1/4 méér stemmen vraagt. Dat men dan gewoon één federaal parlement kiest zonder grendel en gebetonneerde toestanden. In plaats van 60/40 zou het dan waarschijnlijk 70/30 zijn. maar ja, dat schijnt democratie te heten zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()