Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2011, 19:50   #1
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard Yves LeTerme bekeert Israelische oppositie?

Citaat:
Israeli opposition leader Tzipi Livni has launched a scathing attack against her country's Prime Minister. Benjamin Netanyahu, claims Livni, is responsible for the unprecedented isolation that the Zionist state is experiencing.

In statements to the media Ms Livni accused the Israeli government of avoiding its responsibilities to the extent that the "international community is gathering against Israel [and] there's nothing we can do". She warned of the potential for a historic tragedy as a result of Netanyahu's policies: "The government is leading its people to a tragedy such as that which befell the Jewish revolutionaries at Masada in the second century," she said.
Middle East Monitor

Lees ik dit nu verkeerd...
of is dit daadwerkelijk de eerste keer dat Tzipi Livni iets zinnig over haar lippen krijgt?
Is Yves werkelijk dusdanig doorgedrongen tot haar dat ze haar kar 180° heeft gekeerd?
Bestaat er toch nog een sprankeltje hoop voor Israel?
Oud 13 september 2011, 20:16   #2
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Nee, dat loopt verkeerd af.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 20:17   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Geloof je dat nu zelf? In Israel zijn allang grote bezwaren tegen de huidige en zeer corrupte politici. Wat dat betreft doen Israekiers niet voor hun Arabische broeders onder.

De kern van de Haganah is dood. Ook niet zonder faam en blaam, maar tig maal beter dan het politieke gehalte van nu.
Israel hangt van corruptie aan elkaar, niets meer en niets minder. Elke dag een nieuw schandaal. En dat in zo' n klein pestlandje. Het lijkt Belgie wel.

Ik denk dat je daarom bepaalde zaken herkent.
Oud 13 september 2011, 20:28   #4
Oblique
Banneling

Standaard

Extreem rechts heeft het niet enkel op arabieren gemunt, maar terroriseert ook linkse activisten.

Citaat:
Sources in the Shin Bet noted that the planned attacks against Arabs and left-wing Israelis constitute terrorist activity, for all intents and purposes.
http://www.haaretz.com/print-edition...roups-1.384099
Oud 14 september 2011, 13:14   #5
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Livni said that while the Netanyahu government speaks of national pride, Israeli ambassadors are being forced to flee countries in the middle of the night wearing kaffiyehs.
Hehehe.
Oud 14 september 2011, 17:57   #6
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In Israel zijn allang grote bezwaren tegen de huidige en zeer corrupte politici. Wat dat betreft doen Israekiers niet voor hun Arabische broeders onder..
Hun Arabische broeders hakken het hoofd af van de oppositie in het publiek op de markt en de corrupte kaffers boeren voort ZONDER oppositie. Toch een verschilletje me dunkt met Israël.

Tenandere, premier Ehud Olmert is moeten aftreden na een corruptieschandaal.

Vergelijk met Syrië (pres. Assad) en Libië (Gaddafi), zelfs de Nato krijgt Gaddafi nog niet uit zijn tent geschoten.

Dus, als je Israël nog eens een keertje wil vergelijken met zijn Arabische buren, doe het dan tegoei.

Laatst gewijzigd door thePiano : 14 september 2011 om 18:01.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 18:04   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Middle East Monitor

Lees ik dit nu verkeerd...
of is dit daadwerkelijk de eerste keer dat Tzipi Livni iets zinnig over haar lippen krijgt?
Is Yves werkelijk dusdanig doorgedrongen tot haar dat ze haar kar 180° heeft gekeerd?
Tzipi Livni is out. Zij zal nooit nog een rol van betekenis spelen qua beleid in Israël.

Laatst gewijzigd door thePiano : 14 september 2011 om 18:04.
Oud 14 september 2011, 18:16   #8
D'ARTOIS

Standaard

@ Wil ik je een lijst met namen geven van overheidsambtenaren met een "bepaalde" reuk?
Maar, qua gewelddadigheid en wraakzucht kennen de Arabieren geen meerderen. Dat is ronduit een feit.
Oud 15 september 2011, 05:24   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
@ Wil ik je een lijst met namen geven van overheidsambtenaren met een "bepaalde" reuk?
Tuurlijk, Israël is een land zoals een ander. Waarom zouden zij het voorbeeld moeten geven? Omdat wij in België dan minder corrupte politici en ambtenaren zullen krijgen dan bv in Israël?

Citaat:
Maar, qua gewelddadigheid en wraakzucht kennen de Arabieren geen meerderen. Dat is ronduit een feit.
Allez, dus toch. Dat heeft je veel moeite gekost om die bloed & geweldscultuur van islamistische Arabieren te erkennen vermoed ik?
Oud 15 september 2011, 14:11   #10
D'ARTOIS

Standaard

@ The Piano

Nee, dat kost me totaal geen moeite. Feiten zijn feiten.

Voor wat betreft Israel, neem eens contact op met Barry Chamish. Hij kan je vast meer vertellen.
Aan de andere kant moet ik vaststellen dat er een nieuwe golf van anti-semitisme door Europa waait, met name geinstigeerd door de linkse partijen die sinds decennia aansluiting zoeken met de Islam om daar een politiek voordeel uit te peuren.
Ook dat zijn zaken die boven tafel moeten komen. En aangezien de linkse partijen de media onder controle houden is het niet zo verwonderlijk dat Israel iedere keer opnieuw wordt gepakt.
Oud 15 september 2011, 15:28   #11
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
En aangezien de linkse partijen de media onder controle houden is het niet zo verwonderlijk dat Israel iedere keer opnieuw wordt gepakt.
Gepakt wordt bij het schenden van mensenrechten, oorlogsmisdaden en dat fraais?

Het is dankzij nieuwe alternatieve media media dat mensen op de hoogte geraken van de misdaden van het zionistisch terreurbewind. De gekende pers is pro Israel en verdraait de feiten of zwijgt gewoon.

En mensen zijn dat terreurbewind kotsbeu, u verwart dat gemakshalve met antisemetisme. Een klein percentage zou er misschien wel lichte "antisemitische" gevoelens van krijgen. De oorzaak en schuld daarvan ligt volledig bij het terreurbewind.
Oud 15 september 2011, 17:23   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
@ The Piano

Voor wat betreft Israel, neem eens contact op met Barry Chamish. Hij kan je vast meer vertellen.
Laat die meneer Chamish anders mij contacteren. Intussen kan hij al mijn 3000 artikelen over Israël op mijn site Vlaamse Vrienden van Israël doornemen, kwestie van te weten waarover hij het nog kan hebben met mij. Zoals je weet sta ik altijd open voor nieuwe ideeën en invalshoeken.
Oud 15 september 2011, 17:25   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht

En mensen zijn dat terreurbewind kotsbeu, .
Dat bewind wel maar Libië, Egypte, Syrië, Jemen, noem maar op, daar gaat het moorden gewoon door. Lig jij d�*�*r dan nooit wakker van? Daartegen is alles wat in Israël gebeurt pure kattepis tegen.
Oud 15 september 2011, 17:28   #14
D'ARTOIS

Standaard

@Oblique

Dat het conflict uit de rails loopt is te wijten aan het weigerende Gazaniaat om ooit over een serieus einde aan het conflict te maken.

De argumenten die je aanvoert zijn van 0 en 00 waarde.

De linkse pers is pro palestijns en daar verandert niemand iets. De nakraaiers al helemaal niet.
Oud 15 september 2011, 17:32   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
With the whole Arab world glued to his every word, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan used his Arab Spring tour to articulate what the whole world, except Washington and Tel Aviv, knows in its collective heart over the recognition of a Palestinian state. Erdogan's tour is a realpolitik master class and leaves Israel up against a wall it hasn't faced since the 1978 Camp David accords.
Wedden dat we meer en meer anti-Turkije artikels en draden gaan krijgen in de westerse corporatieve pers.

en dat terwijl:

Citaat:
Finally. Crystal clear. Someone finally said it - what the whole world, except Washington and Tel Aviv, knows in its collective heart; the recognition of a Palestinian state is "not an option but an obligation".

It did wonders that the man who said it was Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan, in Cairo, at the Arab League, in front of all Arab foreign ministers and with virtually the whole Arab world glued to satellite networks scrutinizing his every word.
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/MI15Ak01.html

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2011 om 17:33.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 17:33   #16
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat het conflict uit de rails loopt is te wijten aan het weigerende Gazaniaat om ooit over een serieus einde aan het conflict te maken;
Inderdaad, je zegt het juist: weigeren.

Voor de Palestijnen - èn de Arabische en de moslimwereld in het algemeen - komt er alleen een einde aan het conflict als Israël van de kaart is geveegd en de Joden de zee zijn ingedreven. Zolang ze dat doel niet afzweren, moet er voor mij geen vrede komen, liever niet zelfs. De staat van beleg mag van mij gerust terug met 63 jaar verlengd worden en daarna nog eens en nog eens en zo verder...

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 september 2011 om 17:34.
Oud 15 september 2011, 18:14   #17
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Inderdaad, je zegt het juist: weigeren.

Voor de Palestijnen - èn de Arabische en de moslimwereld in het algemeen - komt er alleen een einde aan het conflict als Israël van de kaart is geveegd en de Joden de zee zijn ingedreven. Zolang ze dat doel niet afzweren, moet er voor mij geen vrede komen, liever niet zelfs. De staat van beleg mag van mij gerust terug met 63 jaar verlengd worden en daarna nog eens en nog eens en zo verder...
Misschien dat als die Oost Europese immigranten zich daar normaal zouden gedragen, dat men over kan gaan tot normalisatie.

Verder maakt je propagandisch gepapepaai van de schurkenstaat Israel geen indruk.
Oud 15 september 2011, 18:22   #18
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bewind wel maar Libië, Egypte, Syrië, Jemen, noem maar op, daar gaat het moorden gewoon door. Lig jij d�*�*r dan nooit wakker van? Daartegen is alles wat in Israël gebeurt pure kattepis tegen.
Van onderwerp veranderen heeft geen zin. De vergelijking slaat ook op niets, interne conflicten zijn niet te vergelijken met een brutale bezetting en geen van bovengenoemde landen steelt land.
Oud 15 september 2011, 18:23   #19
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
@Oblique

Dat het conflict uit de rails loopt is te wijten aan het weigerende Gazaniaat om ooit over een serieus einde aan het conflict te maken.

De argumenten die je aanvoert zijn van 0 en 00 waarde.

De linkse pers is pro palestijns en daar verandert niemand iets. De nakraaiers al helemaal niet.
Jaja, Israel heeft geen blaam, lees de fabeltjeskrant maar verder. Maar verwacht niet dat men u serieus neemt.
Oud 15 september 2011, 18:27   #20
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaamse Vrienden van Israël
Haha. Wat een zielig hoopje stront van een website is me dat. De titel van de site is ook al leugenachtig. Israel heeft helemaal geen Vlaamse vrienden, enkel joden die zich als vlaming voordoen, eventueel...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be