![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik wordt er zo moe van om hier altijd en enkel negatvive zaken en klaagzang te horen .
Leg eens uit wat je van plan bent op een positieve manier in de toekomst . het debat zal veel korter zijn nietwaar beste debateurs en politiekers . Enkel België moet kapot . De kranten breken NV-A af de vrt kiest si en la .... De walen profiteren en kosten ons geld . enkel negatief leg nu eens uit hoeveel de scheiding ons gaat kosten . en wat vlaanderen dan wel gaat doen in de toekomst . Ik heb nog niet veel overtuigends gehoord . ik wil de toekomst zien , het verleden dat ken ik . en gelijk heb ik nog niet één politieker gehoord , die ook maar één keer toegeeft dat er destijd akkoorden zijn gemaakt die vlaanderen echt heeft benadeeld en ons in deze slechte situatie heeft gebracht . |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen maar hopen dat u zich niet te vaak Geroepen voelt veel Geloof te hechten aan Plechtige Verklaringen en Ronkende Woorden van diverse Madammen Soleil, Deskundigen in de Hermetische Wetenschap van de Tarot, Astrologen, Bezit(s)ters van Glazen Bollen, Kijk(st)ers van Koffiedik, Lezer(e)s(sen) van Hetgeen In De Sterren Staat Geschreven, Kenners van de Kosmische Geheimen, Afgezanten van de God(en) of de Aliens en/of 'politicologen' alsmede 'journalisten' van uiteenlopende signatuur en strekking.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 januari 2011 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Om om van die democratie iets te maken zullen de Vlamingen ook hun gedweeheid moeten afleggen en een machtsdenken ontwikkelen - niet om aan machtsmisbruik te doen, maar je mag niet zo naïef zijn te denken dat iemand die jouw macht afneemt daar wel goeie bedoelingen mee heeft. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest zou ik zeggen; "Wallonië,... ik weet niet wat we zonder jou zouden moeten beginnen,... maar vanaf morgen willen we het met veel plezier wel eens proberen" |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Persimistisch?
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw tekst in citaat ontcijferen heeft mij de nodige moeite gekost. Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap nog steeds niet wat bijvoorbeeld “de vrt kiest si en la …” betekent. Het is mij evenmin duidelijk hoe uw eigen argumenten te verzoenen zijn, in casu enerzijds “ik word er zo moe van om hier altijd en enkel negatieve zaken en klaagzang te horen” met anderzijds “gelijk heb ik nog niet één politieker gehoord die ook maar één keer toegeeft dat er destijds akkoorden zijn gemaakt die Vlaanderen echt hebben benadeeld en ons in deze slechte situatie hebben gebracht”… Ik meen evenwel te begrijpen dat u hengelt om een positief woord inzake België. Als u het niet erg vindt dat het door een niet-Belgische wordt geleverd : ik ben net terug uit noordelijker gebieden waarbij ik op de terugweg een tweedaags ommetje via uw land maakte, en ik wil graag mijn weliswaar summiere doch oprechte indruk met u delen. Voor alle duidelijkheid : ik verbleef één dag in het Luikse, en één dag in Vlaanderen. Aan een beetje “negatief” of “klaagzang” valt niet te ontsnappen : • de treurniswekkende staat van het wegennet in België • de verbijsterende boertigheid van uw wegenpolitie : bij een wellicht routine verkeerscontrole langs een Vlaamse weg werd mij om “papieren” gevraagd – de betrokken agenten hadden (net iets te laat) gemerkt dat zij met de inzittenden van een Franse wagen te maken hadden, en er kennelijk van uitgaand dat die hun taal niet begrepen deelden ze onderling lacherig enkele ten onzen aanzien erg kwetsende “bemerkingen” die ik u graag wil onthouden. Mij ontnam het alvast elke motivatie om die vleesgeworden onkunde kond te doen van mijn kennis van het Nederlands • de voor buitenlanders erg verwarrende talenpoespas van uw aanwijzingsborden langs de snelwegen, maar dat is al een oud zeer • de stellige indruk dat uw steden (vooral in Vlaanderen) dezer jaren grotendeels bestaan uit vuile bouwwerven Ik wou de gelegenheid te baat nemen om – hoewel ik dat voorheen nooit heb gedaan - zowel in Vlaanderen als in Wallonië terloops enkele mensen te polsen naar hun visie inzake de politieke situatie in uw land, maar ik moest daartoe geen enkele moeite doen : zowat iedereen nam zelf het initiatief om een persoonlijke mening terzake te uiten. Mijn indruk : • in Wallonië : strijdvaardig en beslist. Voor uw Waalse buren is een politiek assertief Vlaanderen de doodsteek voor België, maar zij zullen “hun land” met hand en tand verdedigen tegen “de flaminganten” (zegge, als ik het goed begrepen heb, zowat alle Vlamingen). Anderzijds zijn zij er van overtuigd dat Wallonië mettertijd “terug” bij Frankrijk zal aansluiten. Bart De Wever is voor de mensen met wie ik sprak echter niet de “duivel” die uw Franstalige pers er tracht van te maken, wel integendeel : zij hebben zelfs een soortement wrang respect voor die ene hoogst uitzonderlijke Vlaamse politicus die gestand zijn kiezers en zijn “volk” verdedigt. • in Vlaanderen : onzeker en bang. Ja, met “de Walen” valt geen land te bezeilen, maar men heeft toch liefst binnen de kortste keren een federale regering, want de schrik voor al te diepgaande “verandering” is duidelijk. Zoals het nu gaat kan België niet blijven duren, maar niemand blijkt een goed zicht te hebben op wat komen gaat, en tja, dan maar liever voortboeren. Enkele kennelijk meer Vlaamsgezinde mensen vermoeden een onafhankelijk Vlaanderen in het verschiet, maar hebben evenmin een welomlijnd idee van hoe dat moet en wanneer. • in beide landsdelen : fatalisme, méér dan ooit tevoren. Maar u wou een positief woord, nietwaar. Wel, hier is het : de solden. U dacht toch nooit dat ik via de Belgische tankpistes zou omrijden als er geen uitzonderlijke zaakjes te doen waren in uw kledingwinkels ? Wil aannemen dat er bij mij geen pessimisme te bespeuren was, zelfs niet bij het door uw modderige steden sleuren met allerhande en volgens mijn man “hallucinant véél” koopjes. Ik heb er vandaag reeds enkele vriendinnen stikjaloers mee gemaakt, en ik heb weer voldoende voorraad om er mee uit te pakken tot de komende zomer. Als d�*t niet positief is ! Meer algemeen besluit ik met de voor belgicisten ultieme “positieve” vaststelling : u mag van geluk spreken dat democraten van mijn slag totaal niets in de pap te brokken hebben in uw politieke warboel. Prijs de hemel, waarde belgicisten, dat u het mag zien te rooien met politiekers voor wie onkunde en broekschijterij de regel of minstens de hoofdvereiste is, zoniet bestond de volkomen artificiële staatsconstructie “België” al lang niet meer, en zou u al even lang de schande moeten ondergaan om te leven in een democratische staat en u te omschrijven als wat u bent : Vlaming of Waal. Dat dit u uiteraard héél wat minder zou “kosten” dan uw huidige immens ingewikkelde en onwerkbare Belgische staatkundige poespas zou u er dan maar bij moeten nemen. Eigen schuld, dikke bult. Maar goed, zo lang u kunt rekenen op de jongens en meisjes van de PS, SPa, CdH, Ecolo, MR, FDF, CD&V, OpenVLD en Groen! loopt u daartoe geen enkel gevaar. Geef toe : positiever dan dat is niet te bedenken… |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen. Maar het kost alleszins minder dan samen blijven. En de onderhandelingen NA de scheiding, over de boedel, mag gerust wat duren
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() 2