![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hier ben ik wel nieuwsgierig naar.
Volgens mij is het zoiets als een mongoloïde hondje met drie poten en geen ogen. Na een tijdje begin je er, hoe afstotelijk het ook is, toch van te houden en wil je niet dat het sterft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omda we nie beter weten
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Mmmm...geen België meer, dan valt er ook niets meer te lachen, dan zullen we nooit meer van die absurde dingen meemaken als koninklijke verduidelijkers en zo....het is gewoon komisch. Die breuklijn tussen Germaans en Romaanse werelden is gewoon te grappig voor woorden. Daarom houden wij allen zo van d'n Bels
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Omdat het een fijn land is om in te wonen tiens. Met al zijn disputen.
Laatst gewijzigd door system : 12 januari 2011 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Disputen zijn fijn? Het is niet omdat iets relatief goed is, dat het niet stukken beter kan. Als je België vergelijkt met een Afrikaans land, is het hier het aards paradijs. Als je België vergelijkt met Nederland en West-Duitsland (en dat is niet zo onlogisch), dan zie je dat we betreffende de overheid op alles zwakker scoren. Is dat ook 'fijn?'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik deel uw mening, op een behoorlijk aantal vlakken kan het flink beter.
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier komt het op neer. De mens heeft een psychologische conceptie van en gehechtheid aan 'zijn land', en veel mensen benoemen dat als België. Als je mensen wat hoort zeggen over 'iets typisch Belgisch' gaat het duidelijk meestal eerder om Vlaanderen, maar in het taalgebruik van de meeste kringen is het nu eenmaal de gewoonte te refereren naar 'België' en 'Belgen'. Ik heb zelfs al iemand horen zeggen dat 'die Walen niet echt Belgen zijn'. Direct ook de reden dat er een correlatie is tussen Vlaamsgezindheid en politieke kennis.
De Vlaamse natie is min of meer een feit, en de politieke uitdrukking daarvan is ook (moeizaam) aan het volgen, nu draait het vooral om het bewustzijn en de semantiek. Belgie wordt door beide gemeenschappen - en al zeker aan Franstalige kant - bijna gebruikt als synoniem voor het eigen landsgedeelte, en dat is niet alleen incorrect maar miskent ook de eigenheid van zowel Vlaming als Walen/Franstaligen. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 12 januari 2011 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Omdat ze te veel te graag Vlaamsnationalisten zien schuimbekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de disputen tussen vlaamsnationalisten onderling zijn "fijn". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Is het daarom dat een bende francofone studenten op 23 januari zich zullen vertonen aan een hoop afwezige (want zondag) politici? Omdat ze de regeringsonderhandelingen aka disputen zo leuk vinden?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is voor elk wat wils en ge moet er niet werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stockholmsyndroom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Omdat er mij , nog nooit één Franstalige, persoonlijk iets in de weg gelegd heeft .
omdat ik het een mooi landje vind met veel verscheidenheid , mooie steden en cultuur , En dat ik het heel spijtig vind dat enkel en alleen , IK HERHAAL , Enkel en alleen door een 50 tal Politiekers ( vlaamse en Franstalige ) louter om eigen machtspelletjes dit mooie landje naar de vaantjes wordt geholpen , en de burger krijgt de rekening , wat er ook gebeurt . EN dat plezier gun ik geen van allen . België - één land één regering . en de ruziemakers , met schop en kruiwagens de putten in de weg doen opvullen met hete asphalt . en ze volgend jaar Sneeuw laten ruimen met de schop . dat zou nuttiger zijn dan het palaveren dat ze nu al 200 dagen doen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik hou van België als land, ik denk dat het land België toekomst heeft. Als België niet meer bestaat dan zal ik van België blijven houden als streek. Die prachtige vlaktes in het noorden en de meanderende rivieren in de Ardennen.
Er is ooit een Antwerpenaar geweest die heeft proberen bewijzen dat Antwerpen het aards paradijs was uit de bijbel. Wel ik denk dat hij er niet ver af zat. België is voor mij de hemel op aarde, hier leven is een voorrecht. Tot zo ver mijn liefde voor België als land, streek. Waar ik niet van hou, wat ik zelf verafschuw is het gehandicapte systeem dat zich de Belgische staat noemt.