![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() quote Anke Van dermeersch:
"de naturalisatiewetgeving moet verstrengd worden. Het verkrijgen van onze nationaliteit moet geen geschenk maar de bekroning zijn van een geslaagde assimilatie." Wat zijn de voorwaarden voor een "geslaagde assimilatie"? Wie bepaalt wanneer de "assimilatie" geslaagd is? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- reeds een aantal jaren vast werk te hebben - het afleggen van een proef waarin u bewijst het nederlands grondig te beheersen - het afleggen van een proef waarin u bewijst inzicht te hebben in de geschiedenis en de cultuur van europa en van vlaanderen - het tonen van burgerzin - het onvoorwaardelijk aanvaarden van westerse waarden en normen en het verwerpen van elk soort religieus extremisme indien deze voorwaarden voldaan zijn kun je spreken van een geslaagde assimilatie en zouden er geen problemen meer mogen zijn om de nationaliteit te verkrijgen
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als deze voorwaarden ook op Belgen en vlamingen zouden van toepassing zijn, vrees ik dat er hier maar weinig volk gaat overblijven
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "het verwerpen van elk soort religieus extremisme"
Wat dan met Alexandra Colen? ![]() ![]()
#5 |
Gouverneur
|
![]() Op zich kan ik mij vinden in de eis tot assimilatie, maar wat betreft "aanvaarden van westerse normen": moeten ze er enkel naar leven of mogen ze nog steeds hun eigen mening hebben en die dan politiek naar voorbrengen. Indien men dit verbiedt, dan maakt men politiek onmogelijk of ontneemt er de essentie aan.
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een onafhankelijke rechtspraak scheiding tussen religie en staat godsdienstvrijheid ...... ik geloof niet dat dat onredelijke eisen zijn
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik geloof niet dat "respect" een meetbaar begrip is.
En bovendien: alle eerder opgesomde "waarden" zijn zodanig relatief en subjectief, dat er onmogelijk correct kan besloten worden of iemand al dan niet geassimileerd is. Bijgevolg vind ik die voorwaarden dus wél onredelijk. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dit zal eventuele opvolgers wel afschrikken.
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() mmm maar je zegt net dat ze niet meetbaar zijn? Hoe kan je dan afdwingbaar maken?
En wat met Belgen die dergelijke "waarden" overtreden?
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ga ervan uit dat slechts een extreem kleine minderheid van de autochtone belgen dit soort van denkbeelden heeft en dat het probleem zich dus hier niet stelt.
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Om extremisten te weren hebben we geen assimilatieprocedure nodig. Er zijn al genoeg instanties om deze praktijken te veroordelen.
Dus zie ik nog altijd het nut niet in van die "assimilatie", wat dat ook mag betekenen. Ik heb dus nog altijd geen voorwaarden gezien die het onderscheid kunnen maken tussen "aangepast" en niet. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
genoeg instanties om die praktijken te veroordelen??? kunt u mij er enkele opnoemen die dat doen? waarom werden er bijvoorbeeld mensen benoemd in de moslimexecutieve waarvan de staatsveiligheid gezegd heeft dat ze fundamentalisten zijn?
![]() |
#13 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie zijn wij dan om ze te gebruiken tegen anderen? Citaat:
Wat de rest betreft: u kunt het toch niet menen dat extremisme nergens aangeklaagd kan worden? |
||
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de rest betreft: u kunt het toch niet menen dat extremisme nergens aangeklaagd kan worden?[/quote] Onkelinx benoemt fundamentalisten Justitieminister negeert negatieve adviezen over helft leden Moslimexecutieve Joris De Wit Acht van de zestien leden van de Moslimexecutieve zijn fundamentalisten die niet van integratie willen weten. Ze werden door minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) benoemd ondanks negative adviezen van zowel de Staatsveiligheid als het comité I. Onkelinx' voorganger op Justitie, Marc Verwilghen (VLD), had de acht al in 1999 uit de Moslimexecutieve geweerd. De Staatsveiligheid gaf tot twee keer toe een negatief advies over de benoeming van de acht in het moslimorgaan. Ook het comité I, dat de veiligheidsdiensten controleert, waarschuwde voor hun aanstelling. Desondanks heeft minister Laurette Onkelinx ze op 25 juli van dit jaar benoemd. Volksvertegenwoordiger Tony Van Parijs (CD&V) en Claude Marinower (VLD) leverden donderdag in de Kamercommissie Justitie kritiek op de benoemingen. Van Parijs: "De Moslimexecutive is het officiële orgaan van de islam in België. Hij stelt de imams aan, hij organiseert het godsdienstonderwijs en de religieuze begeleiding en vorming. Nu zijn hier fundamentalisten in opgenomen die tegen integratie zijn en bovendien negatief staan tegenover de emancipatie van de vrouw. Moeten door deze mensen migrantenjongeren van de derde generatie worden opgeleid en gevormd? Zo'n beleid veroorzaakt conflicten. We zijn grondig verkeerd bezig. Toen ik zelf nog minister van Justitie was, vroeg de toenmalige baas van het Centrum voor Gelijke Kansen, Johan Leman, mij al om géén fundamentalisten te benoemen. Maar Leman heeft nu spreekverbod..." Minister Onkelinx antwoordde nauwelijks op de kritiek. Ze zei dat die "bij het comité I moet worden aangevoerd". Ze stelde nog dat ook zij "het integrisme en het fundamentalisme bekampt, maar niet wil dat er een mengelmoes van wordt gemaakt".
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Deze is dan ook volledig voor Onkelinx haar rekening.
Misschien kunnen we dan terug naar de topic? |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je moet consequent blijven eh. Godsdienstvrijheid of niet? |
||
![]() |