![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
|
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110104_104
voila ze, liever geld aan studies geven dan aan nieuwe infrastructuur. onze overheid komt haar verplichtingen niet na, en zit liever personeel tewerk te stellen die ons allerlei flitspaal en andere controles in de strot rammen, dan gewoon extra infrastructuur aan te leggen... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Tja ... er rijden meer en meer auto's rond ( tegenwoordig is één auto per gezinslid al normaal ) en mensen blijken ook meer en meer verplaatsingen te maken met hun auto ( dus niet alleen voor het werk ). Misschien moet men ook eens trachten aan de mentaliteit van “verplaatsen = auto gebruiken ” iets gaan doen en het autorijden zelf duurder maken ( de variabele gebruiksafhankelijk kost zoals vb door brandstof duurder te maken ). Je ziet waartoe de huidige goedkoop rijden politiek leidt; nl enkel tot meer en meer autogebruik met alle negatieve gevolgen van dien. Amerika is het er perfect voorbeeld van; daar is het nog een pak erger dan hier; als ze daar 100 m verder moeten zijn, nemen ze even de auto.
Omwille van de negatieve gevolgen van het verkeer wordt het ook steeds meer geweerd uit steden en woonzones en richting hoofdwegen gedrukt. Door de lintbebouwing gaat het ook daar niet meer zo vlot en dan heb je ook nog eens de hoge bevolkingsdichtheid men een bevolking die blijft toenemen. Kortom … dit kan niets anders dan foutlopen. De files zijn alvast niet aan mij besteed. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
Citaat:
Misschien wordt het eens tijd dat onze overheid het geweer van schouder verandert en onder het motto "if you can't beat them, join them", aanvaardt dat het dat is wat de bevolking wil. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.018
|
De auto, moto, ... ttz onder de noemer flexibele individuele mobiliteit, blijft duidelijk het populairste verkeersmiddel.
Alle "ontrading-/ontmoedigings-pogingen" ten spijt... Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2011 om 19:18. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.554
|
Waarom blijft de Vlaming voor zijn auto kiezen, ...
Het openbaar vervoer is gewoon niet te betrouwen, als ze niet staken rijden ze met vertraging. Veilig is het ook al niet, ge pakt maw enkel de bus als ge gewoon niet anders kunt. Den trein is enkel een optie voor mensen die relatief dicht bij een station wonen en daar ook in de buurt werken en niet met ploegen staan. ik rij alle dagen met mijn fietske naar t werk, omdat dat te doen is qua afstand. Maar anders is het de auto, Mensen die dan nog eens in industrieparken werken, kunnen vaak ook niet anders dan met de auto gaan, omdat er gewoon geen openbaar vervoer is, of als het er is, gewoon door het vele overstappen een onmogelijke zaak is. Sommige beroepen vereisen ook een zekere mobiliteit, ik kan om 2 uur `s nachts uit mijn bed gebeld worden, dan rijd er ook geen bus of trein, trouwens ik moet daar dan ASAP zijn, dus is er maar een oplossing en dat is de auto. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
|
Citaat:
zij eens ernstig: mobiliteit is van punt a naar punt b gaan op een bepaald moment, en tegen een bepaalde snelheid. Elke combinatie van mogelijkheden is wat een automobilist zoekt. Het openbaar vervoer vult al die combinaties niet in... |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Citaat:
En autorijden zelf is spotgoedkoop. De vaste kost – deze is onafhankelijk van het gebruik – is wel te hoog waardoor het niet veel uitmaakt of je de wagen in de garage laat staan of ermee rondrijdt. De variabele kost – afhankelijk van het gebruik – is dan weer veel te laag. Als men het evenwicht zou verleggen, dan pas is men bezig met een mentaliteitswijziging te creëren. Men zou dus in het ideale geval alles aan de pomp moeten verrekenen. Nu 50 Euro betalen om te tanken, ik moet daar eens goed mee lachen hoor. En dan heeft men nog al die bedrijfswagens. Ik ken zelf vertegenwoordigers die zeggen, goh, ik neem de wagen zelfs naar de bakker 50 m verder, het kost me toch niks. Misschien kan men ook eens de vergoeding voor woon-werkverkeer afschaffen voor auto verkeer, zodat mensen een job dichter bij huis gaan zoeken i.p.v. te opteren voor een job 40 km verder van huis voor wat meer te vangen op het einde van de maand. Hetgeen we nodig hebben is mensen met een visie die een duurzaam mobiliteitsbeleid uitstippelen i.p.v. beleidsmensen die plat op hun buik gaan en toegeven aan de kuddementaliteit, zonder daarbij stil te staan bij de verstrekkende gevolgen van hun kortzichtige keuzes. Lintbebouwing is een voorbeeld van zo’n keuze waarvoor we nu de prijs betalen. De auto in zijn huidige vorm is misschien het best te omschrijven als een vergiftigd geschenk. Voor de gebruiker ervan lijkt het allemaal fantastisch, hijzelf heeft namelijk geen last van de uitlaatgassen die hij achter zich uitstoot. De auto wordt verheerlijkt door de mensen en daardoor neemt het aantal auto’s steeds maar toe zonder dat men zich daar vragen bij stelt. Tot iedereen ermee begint rond te rijden en dat opeens een zware impact op iedereen in de maatschappij begint te hebben, ook de automobilisten zelf. Luchtvervuiling, verkeerslawaai, files, stress, agressie en frustratie, mensen en dieren die worden doodgereden of worden verminkt voor het leven, een enorme infrastructuur die handvol geld kost om te onderhouden, parkeerplaatsen die men moet voorzien, enz Het is wereldwijs steeds hetzelfde verhaaltje. Een wereldwijd probleem dus; kijk maar eens welke maatregelen ze nemen in Peking om de boel daar leefbaar te houden – en dit is nog maar het begin daar; http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...-een-mag.dhtml |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.018
|
Citaat:
Mss omdat "het weer" tegenzit ? Mss omdat ze dan veel sneller thuis en op het werk zijn ? Mss ... "andere excuses"
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2011 om 12:45. |
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.018
|
Citaat:
Daar zijn studies van, ergens op politics.be geciteerd. Als infrastructuur meegerekend wordt kan zelfs het modern passagiersvliegtuig in vele gevallen (bepaalde trajecten) met bus en trein concurreren. Citaat:
In Vlaanderen komt er quasi niets bij aan verkeerscapaciteit (hoofdwegennet) en dit al vele jaren...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2011 om 13:32. |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Citaat:
Vlaanderen is al erg dicht bevolkt, heeft reeds het dichtste wegennet van de wereld, de bevolking neemt nog steeds toe alsook het aantal en het gebruik van auto's. Ik denk niet dat er zoveel plaats is om nog extra capaciteit te voorzien. Doet men dat wel, dan zal dat aanvankelijk leiden tot een verkeerstoename en dan stropt het gewoon wat verder op een ander punt. Laten we ook niet vergeten dat we hier met die lintbebouwing zitten, eveneens erg negatief voor de doorstroming van het verkeer. ![]() Laatst gewijzigd door Blue Sky : 7 januari 2011 om 18:38. |
|
|
|
|
|
|
#12 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.018
|
Citaat:
want de Vlaamse Ruit moet serieus onderdoen vergeleken met Randstand Nederland en Roergebied NRW betreft hoofdwegcapaciteit. (Vlaamse studie) Citaat:
Veel hoofdwegen met meercapaciteit heeft men namelijk "gedegradeerd" tot 1+1 wegen... (buiten de bebouwde kom) Dan kan men de (zeer) brede middenbermen waar toch niets mee gedaan wordt doordacht benutten voor een rijvak meer, als het gaat in beide richtingen. Of tenminste gebruiken als voorsorteerstroken voor op en af te rijden of af te slaan (vele zogezegde doorlopende parkeer- of ´pechstroken´ (van 2+2) die buiten de bbk liggen kan men daarvoor ook gebruiken. (die zijn al geasfalteerd). Een rijstrook bijleggen op autosnelwegen vergt ook "maar" 3,5 meter extra breedte. Dynamische pechstrookvrijgave (matrixborden) tijdens de spitsuren (vooral bij de gekende flessehalzen) bestaan al 15 jaar in het buitenland. Lees ook eens de startlink wanneer die recordfiles opgetekend zijn: 9 op de 10 door sneeuw, en moest die ene treinstaking er niet zijn op de 8e plaats was het 10 op 10 door sneeuw. En de volgende 20 wslk ook bij sneeuw of slechte weersomstandigheden. Alhoewel er algemeen minder verkeer is bij "gladde omstandigheden" wordt dat domweg teniet gedaan door: - > 3 op 4 rijdt met zomerbanden waardoor het inhaalvak(ken) op snelwegen rap toesneeuwd omdat het niet of te weinig benut wordt, gevolg : capaciteitsvermindering, ruw geschat tot 30 %. - > 3 op 4 rijdt met zomerbanden waardoor de gereden snelheden te traag worden waardoor plotse harmonicafiles onstaan door opstroppingen (ook door de nodige veiligheidsafstanden die ook niet altijd aangehouden worden), geeft aanleiding tot kopstaartongevallen, ook slipongevallen, deze meer-ongevallen geven nog eens extra filelengte en fileduur. ... met winterbanden is nog altijd een vlotte doorstroomsnelheid van 80-90 kmh mogelijk op alle rijvakken... lager dan 50 kmh is fileverkeer (zie link) met onvermijdelijke gevaarlijke opstroppingen tot stilstand... - zoals de link zegt (Touring-woordvoerder Danny Smagghe) nemen - meestal zomerbandbestuurders, imho - omwegen in koop omdat de hoofd- en snelwegen er het beste (minst glad) bij liggen, het wordt zelfs aangeraden... tja... "jaag het (mindere) verkeer" dat normaal op gemeente en secundaire wegen neemt de hoofd en snelwegen op en ... Citaat:
Citaat:
Omdat er gewoon geen nieuwe verkavelingsgebieden/wegen aangelegd werden ging iedereen bouwen langs de "ex-snelle" hoofdweg... (doe maar, de wetten met de nodige Be-achterpoortjes ten spijt); ook omdat er dan (veel) meer ondoorkruist landbouwgebied overbleef achter die lintbebouwde wegen...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2011 om 20:23. |
||||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
|
Citaat:
extra piste: je doet hetzelfde voor de vrachtwagens op de rechterstrook aan 90km/u, en je ziet van hier, dat we het beste 'spoorwegnetwerk' hebben van gans de wereld... De file staat op de middenstrook, de electrische wagens rijden links aan 160km/u, de vrachtwagens rechts. voila mijn gedacht, eventueel voor de kommaneukers, we kunnen beginnen met een transportband te maken van antwerpen haven tot aan keulen, antwerpen haven tot aan rijsel, en antwerpen haven tot aan luxemburg. laat ons toe van de HUB functie van antwerpen te versterken, en ons mobiliteit ten top te voeren. Dan nog de pendelwagens invoeren op de linkerstrook. Gewoon een ster naar Bruseel en antwerpen. En klaar is kees. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Gouverneur
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.148
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gouverneur
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.148
|
Om de 100 meter putten in de weg die je echt moet ontwijken.
Knal en knallen maar,op en neer,ontwijken,links naar rechts,stoppen,en terug optrekken.Ken je weg als het ware of je zit flagrant met platte band. De wegen in België Wow.We kiezen al jaren om de zoveel maand een regering,en elke keer dezelfde die weer het roer in handen heeft. Dus weeral dat er niets terecht wordt gebracht hier in dit apenland. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.693
|
Citaat:
zou nog een criterium moeten zijnvoor een regering: alleen nog rendabele investeringen, en alle onrendabele diensten afbouwen. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Citaat:
Langs de ene kant eisen ze dat er tonnen zout gestrooid wordt op de wegen en als na de winterperiode de baan vervolgens vol putten ligt ( het één is een gevolg van het ander ) is het ook weer niet goed. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
Citaat:
Is het dat wat je denkt? |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
Citaat:
Als je geen zout zou strooien dan zou het wegdek na de winterperiode even goed vol putten liggen. Het bevriezen van water dat in scheurtjes in het wegdek ingesijpeld zit creëert de putten. Moest je zoveel zout strooien dat het in het wegdek ingesijpelde water gedurende een hele winter nooit zou bevriezen, dan zou je ook geen putten hebben na de winterperiode, dan zou het zijn of er nooit een vorstperiode geweest is. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.018
|
Citaat:
meer veilige wegeninfra zoals onze buurlanden die meestal hebben.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
|
|
|