![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Kathleen Van Brempt (sp.a) - 31 mei tot 6 juni "Antwerpse politica. Naast gemeenteraadslid is zij momenteel staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk. Politieke babe en stemmenkanon op de lijsten van sp.a-spirit. Voorheen ook Europarlementslid. Neemt zij haar functie op na |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Ook U heeft zich mogelijk al enkele malen de haren uit het hoofd getrokken bij het bekijken van de talloze wetten en besluiten die ons land rijk is. Hieronder staat een willekeurig voorbeeld geplukt uit het Staatsblad. De tekst is in correct Nederlands één zin lang!
Citaat:
Een ander voorbeeld, ligt in het arbeidsrecht. Zonet heb ik mijn cursus even vastgepakt (gebeurt wel vaker dezer dagen) en die leerde mij dat de regels betreffende de deeltijdse arbeid op een tiental verschillende plaatsen in het recht verspreid zijn. Probeer dan maar eens op de hoogte te zijn van je rechten als gewone burger. Vindt U niet dat men meer moeite zou moeten doen om regelgeving te centraliseren? Zou het niet veel beter zijn als al die regeltjes duidelijk in één document terug zijn te vinden, in plaats van dat mensen ze moeten gaan zoeken in wetten (of erger nog: programmawetten), koninklijke besluiten, ministeriële besluiten,... Ziet U niet iets in een Belgische versie van de Amerikaanse Code of Federal Regulations? http://www.access.gpo.gov/nara/cfr/c...rch.html#page1
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Ik moet eerlijk toegeven dat het me ook wel enige tijd gekost heeft voor ik een KB deftig kon lezen (laat staan voor ik er eentje kan schrijven). Ik heb dan ook geen rechten gedaan. Ik ben echt met je eens. Het moet anders en het mogen er ook minder zijn. Het arbeidsrecht is zeker een goed voorbeeld. Ik draag (een klein) steentje bij. Ik heb net de aangifte van een arbeidsongeval aangepast van 2 wetten en 15 kb's naar 1 wet en 1 kb. Maar nog veel te gaan vrees ik. Met de hulp van staatsecretaris Q moet dat wel lukken.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |