Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 januari 2011, 15:53   #1
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard Wat is nu eigenlijk het plan van De Wever?

Kan iemand uitleggen wat nu eigenlijk het plan van De Wever is? Ik begrijp er gewoon geen bal meer van.

Tot nu toe wordt er zogezegd "onderhandeld", terwijl iedereen weet dat dat niet het geval is.

DUS met wat is hij écht bezig en wat hoe gaat hij een OPLOSSING geven? Ik kan niet geloven dat ze tot in de eeuwigheid gaan blijven "onderhandelen" of verkiezingen gaan blijven uitlokken.
Oud 16 januari 2011, 15:54   #2
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Kan iemand uitleggen wat nu eigenlijk het plan van De Wever is? Ik begrijp er gewoon geen bal meer van.

Tot nu toe wordt er zogezegd "onderhandeld", terwijl iedereen weet dat dat niet het geval is.

DUS met wat is hij écht bezig en wat hoe gaat hij een OPLOSSING geven? Ik kan niet geloven dat ze tot in de eeuwigheid gaan blijven "onderhandelen" of verkiezingen gaan blijven uitlokken.
hij probeert verkiezingen uit te lokken maar voorlopig lukt het hem niet
schaduwpremier is offline  
Oud 16 januari 2011, 15:57   #3
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Dan begrijp ik het nog steeds niet. En als er verkiezingen komen...Wat verandert er dan?
Oud 16 januari 2011, 16:03   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wachten tot de Koning hem uitnodigt om formateur te worden van een regering met een samenstelling die hij verkiest, ttz. met Ø-VLD ipv. de onbetrouwbare SP.A.
Dus de echte vraag is: wat is het plan van de Koning? Waarom doet de Koning niets, terwijl hij reeds sinds augustus vorig jaar weet dat de huidige constellatie van partijen totaal onwerkbaar is? Waarom fungeert de Koning de hele tijd als handpop van Di Rupo?

Laatst gewijzigd door fonne : 16 januari 2011 om 16:05.
fonne is offline  
Oud 16 januari 2011, 16:07   #5
respublica
Minister

Standaard

Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat NIEMAND in de Wetstraat nog een plan heeft!
respublica is offline  
Oud 16 januari 2011, 16:08   #6
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Dan had hij dat beter gedaan toen het bedrog van de SP.A aan het licht kwam via de ongelukkige communicatie-foutjes van verstrooide professor Frank Broekske. Mits wat theater spelen was het toen over en uit geweest, met zwarte piet in het kamp van de SP.A.
Dat dat niet gebeurd is, integendeel er gewoon de spons over gevaagd is, bewijst genoeg dat de N-VA naar oplossingen zoekt. Maar als N-VA dan een uitweg voorstelt door een andere inhoudelijke invulling, of een andere formule van regering, of een andere methode van werken dan wordt ze telkens meteen afgeslacht. Zeg mij dan eens: wie wil er dan persé GEEN oplossing?
fonne is offline  
Oud 16 januari 2011, 16:08   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het einde van Belgie, een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 16 januari 2011, 16:11   #8
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wachten tot de Koning hem uitnodigt om formateur te worden van een regering met een samenstelling die hij verkiest, ttz. met Ø-VLD ipv. de onbetrouwbare SP.A.
Dus de echte vraag is: wat is het plan van de Koning? Waarom doet de Koning niets, terwijl hij reeds sinds augustus vorig jaar weet dat de huidige constellatie van partijen totaal onwerkbaar is? Waarom fungeert de Koning de hele tijd als handpop van Di Rupo?
Dus volgens jou wacht hij op een bepaalde zet van de koning, en moet Bart na die zet volledig vrij spel krijgen. Dat klinkt als een slecht plan, omdat de koning hem geen vrij spel wil geven.
Oud 16 januari 2011, 16:13   #9
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het einde van Belgie, een onafhankelijk Vlaanderen.
De vraag is HOE...Ik ben benieuwd.
Oud 16 januari 2011, 16:16   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou wacht hij op een bepaalde zet van de koning, en moet Bart na die zet volledig vrij spel krijgen. Dat klinkt als een slecht plan, omdat de koning hem geen vrij spel wil geven.
Dat is net wat ik zei: de Koning is gewoon de handpop geworden van Elio Di Rupo. Maar dan moet je niet staan roepen dat de N-VA geen oplossing wil. Dan is het de Koning die geen oplossing wil en die moet verdwijnen.
fonne is offline  
Oud 16 januari 2011, 16:19   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door rustig verder te doen zoals ze bezig zijn.
Oud 16 januari 2011, 16:22   #12
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dat is net wat ik zei: de Koning is gewoon de handpop geworden van Elio Di Rupo. Maar dan moet je niet staan roepen dat de N-VA geen oplossing wil. Dan is het de Koning die geen oplossing wil en die moet verdwijnen.
Dus volgens jou is Bart De Wever voor 100% afhankelijk van de koning en heeft hij geen plan.
Oud 16 januari 2011, 16:24   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon toekijken hoe de Franstaligen het land in de vernieling rijden. We hoeven er zelf niet eens iets voor te doen.
fonne is offline  
Oud 16 januari 2011, 16:25   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou is Bart De Wever voor 100% afhankelijk van de koning en heeft hij geen plan.
Je kan een plan maar uitvoeren als je aan zet komt. En net dat laatste is wat het Belgische establishment krampachtig probeert te vermijden.
fonne is offline  
Oud 16 januari 2011, 16:31   #15
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Door rustig verder te doen zoals ze bezig zijn.
Kan je daar een DUIDELIJKE uitleg bij geven, aub?

Wat verwacht men dat er zal gebeuren waardoor Vlaanderen onafhankelijk wordt? Moeten wij hiervoor op hetzelfde niveau staan als Griekenland? (Gezien van elke 100 euro inkomsten, 99 euro uit het buitenland komt maken wij daar wel kans op, is mijn mening.)

Ik hoop hier meer duidelijkheid te vinden, ipv halve antwoorden.
Oud 16 januari 2011, 16:45   #16
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan iemand uitleggen wat nu eigenlijk het plan van Elio Rupo is? Ik begrijp er gewoon geen bal meer van.

Haha , dat was even simpel, gewoon de naam moeten veranderen in "jouw" quote".

Zou het dan toch kunnen zijn dat we in een kunstmatig land ( Belgie) leven , en dat men dat maar eens moet rechtzetten!
en nickb wat denk je ervan ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 16 januari 2011, 16:57   #17
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is De Wever nog de persoon met het meeste toekomstplannen, in vergelijking met de cactusplanten van de 6 andere partijen.
bgf324 is offline  
Oud 16 januari 2011, 17:06   #18
geert1002
Burger

Standaard

Ik denk dat Bart geen echt eenduidig plan heeft. Of om even in echte Bart stijl een latijnse spreuk te gebruiken en lekker interessant te doen.
"Malum consilium quod mutari non potest."
"Een plan dat niet kan gewijzigd worden is een slecht plan"
Publilius Syrus

Hij heeft denk ik enkele scenario's in het hoofd waar hij wel mee kan leven.
Het triumviraat slaagt en bereikt een akkoord dan is hij een staatsman.
Hij dwingt een goed akkoord (voor zijn achterban) af, hij is een held.
Di rupo wil niet mee, PS krijgt de zwarte piet.
Het triumviraat faalt, de gucht krijg zijn goesting en NVA wordt eruit gesmeten, hij is een martelaar.
Alles loopt finaal blok, nieuwe verkiezingen waarbij NVA nog hoger scoort en hij staat nog sterker.
En natuurlijk zou het ook mooi zijn moest hij de allerslimste mens worden.

Er zijn natuurlijk ook scenario's waar het minder goed kan lopen voor hem en zijn partij.
geert1002 is offline  
Oud 16 januari 2011, 17:07   #19
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Aan radeloze nickb

Een meerstappenplan is het en wordt het, waarbij telkens de situatie wijzigt maar een verantwoordelijke democratische oplossing in verschillende opeenvolgende versies de leiddraad is. Wordt gematigd doel 1 verworpen, dan wordt iets radikaler doel 2 voorgesteld. Het hangt van de tegenspelers af hoever men zal moeten gaan.
Concreet:
fase 1: voorstellen soepele aanpassing verantwoordelijkheden in coherente bevoegdheidspaketten met verantwoordelijkheid op deelstaatniveau.;
fase 2: bij weigering en op aandringen van de tegenpartij: proberen de fraudegevoelige financieringswet aan te passen;
fase 3: bij weigering van een betekenisvolle hervorming, discussiepunten versmallen en verdiepen ten einde homogene trajecten voor te stellen;
fase 4: bij weigering vaststellen van de onmogelijkheid tot overeenkomst te komen en de noodzaak van nieuwe verkiezingen om burger te laten kiezen en duidelijkheid te scheppen t.a.v. oplossing bvb confederalisme;
fase 5: bij nieuw geschudde electorale kaarten confederalisme aanbieden en bij weigering plan Senelle uitvoeren;
enz...
Oud 16 januari 2011, 17:27   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je daar een DUIDELIJKE uitleg bij geven, aub?

Wat verwacht men dat er zal gebeuren waardoor Vlaanderen onafhankelijk wordt? Moeten wij hiervoor op hetzelfde niveau staan als Griekenland? (Gezien van elke 100 euro inkomsten, 99 euro uit het buitenland komt maken wij daar wel kans op, is mijn mening.)

Ik hoop hier meer duidelijkheid te vinden, ipv halve antwoorden.
Er zijn maar een paar mogelijkheden voor de toekomst.

Iedereen - of bijna iedereen, weet dat Belgie zoals dat gezien wordt door de N-VA ongewenst is door de Walen.

De enige manier waarop ze (de Walen) dit kunnen proberen vermijden is de boel laten rotten zoals er nu gebeurd, en dan hopen dat in de CD&V een belgicistische staatsgreep plaatsvindt zodat men een regering kan vormen zonder N-VA.

Lukt dit niet, dan modderen we verder aan totdat de financiele wereld de messen bovenhaald en Belgie uitbeent. Eens het geld dan volledig op zal dan uiteindelijk de Belgische wurggreep op Vlaanderen lossen en de Vlaamse staat zal geboren worden.

Als de regeringsvorming zonder N-VA wel lukt, dan valt die regering binnen de zes a negen maanden en gebeurd het financiele debacle alsnog.

Belgie is afgelopen. Er is geen toekomst meer voor dit land.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be