Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 24 januari 2011, 14:37   #1
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard Klacht tegen De Wever wegens beledigen koning

http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=1459823

Citaat:
Een man uit Doornik heeft klacht ingediend tegen N-VA-voorzitter Bart De Wever. Hij vindt dat De Wever in zijn beruchte interview met Der Spiegel de koning heeft beledigd.

Het was juriste Carine Doutrelepont van de ULB die de knuppel in het hoenderhok gooide door daags na het interview van De Wever in het Duitse weekblad in Le Soir te stellen dat de N-VA-voorzitter 'minstens twee persmisdrijven' begaan had die gerechtelijk vervolgd kunnen worden.

Concreet: De Wever beschuldigde de koning ervan partijdig te zijn, aangezien de vorst volgens de N-VA'er meer affiniteit heeft met de Franstaligen. Bovendien heeft De Wever de geloofwaardigheid van ons land schade toegebracht door te stellen dat België economisch gezien de zieke man van Europa is.

Georges Oldenhove de Guertechin gaat nu een stapje verder en dient effectief klacht in tegen De Wever bij de politie van Doornik. 'Ik vond dat ik mijn verantwoordelijkheid moest nemen als Belgisch staatsburger. Mijn belangen, net zoals die van mijn landgnoten, zijn geschonden door de uitlatingen.'

'Ridicuul'

Bij de N-VA wordt amper gereageerd op de klacht tegen Bart De Wever. 'We gaan hier totaal niet op reageren', zegt woordvoerder Jeroen Overmeer. 'Het enige wat ik kwijt is dat ik dit totaal ridicuul vind. We zullen hier geen rekening mee houden.'
Mijn vraag: bestaat dat nog, koningsschennis? Komaan zeg, dat meent ge niet. In een land waar vrijheid van meningsuiting een mensenrecht is, kan belediging van wie dan ook toch niet leiden tot een arrest. Wat voor een wereld is dat nu?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 24 januari 2011, 14:43   #2
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Iemand kunnen veroordelen omdat die iets over de koning zegt gaat volledig in tegen constitutionele monarchie.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 24 januari 2011 om 14:43.
Steben is offline  
Oud 24 januari 2011, 14:46   #3
The Quibbler
Gouverneur

Standaard

Dubbel:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=149764
The Quibbler is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be