![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Andere Krant – 30/05/04
Nieuwe partij slaat niet aan LEUVEN- Vlaanderen is een nieuwe partij rijker: de PDAB, de Partij van De Anarchistische Bankier. Maar met de populariteit van de partij is het slecht gesteld. De stichter en voorzitter van de partij stond ons te woord. Het interview vond plaats op het Martelarenplein in Leuven, aan de zuil voor het station. De Anarchistische Bankier wou het gesprek op die plaats. In een eerste reactie wou ik het interview schrappen, dat was toch geen locatie voor een interview? (‘Aan die zuil?! How much bullshit can you take from a total nobody?’). Een aantrekkelijk financieel voorstel deed me van idee veranderen. Of hij anarchistisch was, daarvan was ik nog niet overtuigd, maar als bankier beviel de man mij wel. Tussen het lawaai van de voorbijtuffende bussen door had ik het volgende gesprek. DAK: Wanneer heeft u de partij gesticht? DAB: Een maand geleden. DAK: Dat is echt wel heel recent. En u bent, sta me toe, niet meer van de jongsten. Waarom zo ineens? DAB: Ik besefte ineens dat de tijd rijp was. Mijn politiek aandeel stond en staat hoog in de sterren geschreven. DAK: Hoezo? DAB: Uranus en Mars staan goed en Venus heeft een gunstige invloed. En ook iets met het hol van Pluto. Voor details moet u bij mijn vrouw zijn. DAK: U gelooft in astrologie? DAB: Ik geloof in niets, maar ik geloof wel in mijn vrouw. DAK: Is uw vrouw lid van uw partij? DAB: Neen. DAK: Waarom niet? DAB: Omdat ik politiek en privé gescheiden wil houden. En ook wel omdat Myriam geen lid wil worden. DAK: Hoeveel leden heeft u? DAB: Momentje... De Anarchistische Bankier haalt een laptop uit een tas die al die tijd naast hem heeft gestaan. Een vijftal minuten later: DAB: Het bestand bevat 1 leden. DAK: 1? Uzelf dan, neem ik aan. DAB: Neen. DAK: Neen? DAB: Neen, ik ben geen lid van de PDAB. DAK: U meent het. Maar wie is dan wel dat enige lid van uw partij? DAB: Ik heb er geen flauw idee van. Maar waarom stelt u mij al die vragen over de structuur van mijn partij. Laten we het over de inhoud hebben. Over mijn programma. DAK: Uw bedoelt uw 11 ½ puntenplan? DAB: Ja natuurlijk. Waarom stelt u mij daar geen vragen over? DAK: Wel, eerlijk gezegd, omdat dat hele plan mij onzin lijkt. De Anarchistische Bankier wordt kwaad, loopt weg, wandelt het station binnen, komt enkele minuten later gekalmeerd terug. DAB: Myriam, laat ons iets gaan drinken. Op dat terras daar links is nog een plaatsje vrij. (volgende keer in De Andere Krant: Het volledige 11 ½ puntenplan van de PDAB.)
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
![]() Ik zal voor DAB stemmen [size=1](wat levert mij dat op?)[/size]
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Which reminds me... you owe me a 'bierbak'. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
As the expiration date of the bak is near (04/06/04), I'm afraid I'll have to drink it all on my own. ![]() ![]() ![]() Which means I'll get very drunk ![]() ![]() A perfect excuse to post my 11 1/2 points plan. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Worship my beer-belly!
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Suggestie : Vorm een kartel met VITAL.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ik zou misschien op DAB gestemd hebben maar nu ik uit betrouwbare bron vernomen heb dat het kopstuk niet tegen drank kan hou ik het toch maar bij het Blok!
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ook mogelijk is een kartel met Solide, Liberaal Appel, LSP, en PVDA
Maar of die anderen gaan willen is onwaarschijnlijk.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Kunnen ze trouwens geen kartel met zichzelf proberen ?
Dubbele stemmen ?
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik richt gewoon een lijst Politics.be op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er voldoende dubbele nicks zijn heb je snel een lange lijst.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en dan proberen de bub te verslaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
(of gaat het telkens om dezelfde 3 ?)
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Andere dingen vergeet ik, tot grote ergernis van mijn vrouw, meteen, meer nog, ik blijk ze helemaal niet te horen ![]()
![]() |