![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist naar Terzaken gekeken op Canvas.
Ze hadden het daar over de Brusselaars, zowel Nederlandstaligen als Franstaligen. Nu bleek de conclusie van de reporter, dat niet enkel de Franstaligen, maar ook de Nederlandstalige Brusselaars met minachtig neerkijken op de rest van het land. Ze zijn zelfs niet verlegen om te beweren dat Vlaanderen maar moet begrijpen dat het moet betalen om België te behouden en dat de Walen maar moeten aanvaarden dat ze zonder Brussel niets te betekenen hebben. Is het nu eigenlijk nog de moeite waard om aan dat gewest nog aandacht te besteden, of kan de rest van het land het beter laten gaarkoken in zijn eigen vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Brussels superioriteitgevoel dus. Die hebben nogal pretentie daar se.
![]() Dat ze maar in hun eigen vet gaarkoken. Zo uit protest gelijk de avater gewijzigd !
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 25 januari 2011 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [sinatra]New york, neeeeeew york, ....[/sinatra]
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() voor die goede 16000 ultrabelgicisten uit Brussel (van de 1,1 miljoen inwoners die het gewest heeft (een zeer kleine (maar rijke) minderheid dus)) moeten we ons geen zorgen maken.
een snelle verhuis bij splitsing belgie is snel geregeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Het zat er dan ook aan te komen.
Ik vind het best grappig dat professor Maddens het woord "vijandbeeld" in de mond neemt. Zou hij even kritisch tegenover alle vormen van nationalisme staan? Of gebruikt hij dat woord slechts opportunistisch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Om het met Raf Weverbergh te zeggen: "Altijd interessant als nationalisten het nationalisme als een probleem identificeren"
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() De Vlamingen zijn wel goed genoeg om die Brusselaars hun poten vol met geld te duwen.
![]()
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brusselaars hangen een extreme vorm van nationalisme aan.
Zijn ze Vlaams, dus tweetalig, dan zijn er een aantal die zich verheven voelen boven gewone Vlamingen; ze hebben niets te maken met dat boertige hinterland. Zijn ze Franstalig, dus eentalig, dan willen ze zich zeker niet vereenzelvigen met de Walen, eveneens boertig hinterland. Territorium veroveren op minderwaardige streken is toegelaten. Flaminganten zijn per definitie meer open, meer twee- en meer-talig, meer Europees en meer wereldburger (enkele uitzonderingen helaas daar gelaten).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Brusselse Vlaming/Vlaamse Brusselaar zou ik toch willen zeggen dat ik helemaal NIET neerkijk op boertige hinterlanden, maar dat komt wellicht omdat ik in een boertig hinterland geboren en in een boerengat opgegroeid ben, en pas op latere leeftijd in MIJN hoofdstad kwam wonen. Ik hou van mijn stad, en ben net daarom geen 'Brussels Nationalist'.
Ik voel me wél een beetje 'anders' dan de meeste Vlamingen, maar er zeker niet boven 'verheven'. Laten we het er voor het gemak bij houden dat ik een beetje gekker ben ![]() Ik zou ook nog willen zeggen dat ik het geweldig zou waarderen mochten er méér boertige hinterlanders mijn voorbeeld willen volgen. Het is namelijk ook HUN hoofdstad. Het wordt tijd dat zij die komen opeisen, door hier te WONEN en te STEMMEN. Dit zeg ik in alle onbescheidenheid, en dat ondanks het niet te ontkennen feit dat ik meestal lokale taaltjes als het West-Vlaams, het Nederlands, het Duits en het Belgen-Frans spreek. Ik heb zo'n vermoeden dat ik mijn onbescheidenheid - ja, zeg maar arrogantie - te danken heb aan mijn studie van het Engels en het Spaans. Dat zijn tenminste échte internationale talen ![]() Nog een prettige avond samen, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eentaligen zijn uitzonderingen in Brussel. Er zijn heel veel nationaliteiten hier en veel mensen kunnen het wel tenminste in drie talen. Ik vraag me af welke definitie van "wereldburger" je gebruikt met deze flaminganten. Maar, ja, als je uit Antwerpen of je Vlaamse boertige platteland komt, dan zeker voel je je hier in het buitenland. Dat kan ik het wel begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, ik loop dan blijkbaar toch wel uitzonderlijk véél uitzonderingen tegen het lijf.
'Autochtone' Franstalige eentaligen lijken mij - voorlopig toch nog - eerder regel dan uitzondering. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat ik in een 'verkeerde' wijk - zeg maar een monoglotten-ghetto - ben terechtgekomen. Of doen die mensen alleen maar alsof, om mij te pesten? ![]() 'Vreemdelingen' zijn doorgaans wél meertalig: Frans, vaak ook Engels, niet zelden ook Nederlands, en dan in elk geval nog een 'uitheemse' taal zoals Italiaans, Spaans, Grieks, Turks, Arabisch, ...
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 januari 2011 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vreemd, wat heeft u daar dat er in de rest van het land niet te vinden is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alweer een prachtig voorbeeld van dat Brusselse ivoren toren-syndroom. Je moet eens aan toeristen vragen wat ze van Brussel vinden als ze ook Gent en Antwerpen bezocht hebben. It ain't pretty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Ik ben één nietig exemplaar van de vele Europeanen die enkele keren per jaar om beroepsredenen in Bruxelles moeten zijn.
Wijl ik Liège, Gent, Brugge, en nog wat stadjes in België best aangenaam vind, ervaar ik Bruxelles als een grauw en in wezen onbetekenend provinciestadje, met een charme die deze van de voormalige kleinere Oost-Duitse steden niet weet te overtreffen. Ik hou helemaal niet van Bruxelles : het heeft naar mijn mening totaal niets aantrekkelijks te bieden. Ik hou zo mogelijk nog minder van de gemiddelde Brusselaars : verkrampte, erg weinig sympathieke en meestal zelfs hooghartige mensen, volgens mij. Wat ik bovendien erg straf vind, is de wijze waarop Bruxelles en haar inwoners zichzelf zonder enige aanleiding of reden een lachwekkende mate van vermeende belangrijkheid aanmeten. Hola, zeggen ze dan, dat is hier de hoofdstad van Europa, nietwaar. Kijk, laten we wel wezen : als Bruxelles destijds gekozen werd als de zetel van enkele Europese instellingen, was het precies omdat dat stadje zo onbetekenend was en is en niet binnen het grondgebied van een Europese lidstaat van betekenis ligt. Vergelijk het voor wat vermeende “belangrijkheid” betreft met uw Herman Van Rompuy… Derhalve, mijn oprechte raad aan Bruxelles en haar ingezetenen : kijk niet neer op wie of wat dan ook, u hebt daar geen enkele reden toe. Hou u gedeisd, tracht bescheiden te zijn en te blijven wat u als stad bent : onbetekenend. Zoniet zult u over enige tijd kunnen fluiten naar uw Europese “status”. Vergeet niet dat er sinds de ruime uitbreiding van de Europese Unie heel wat even “neutrale” en onbetekenende steden beschikbaar zijn, en dat het verleggen in meer oostelijke richting van de zetel van bedoelde instellingen geheel logisch zou zijn… |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe eerder ik naar de Europese status van mijn stad zal kunnen fluiten, hoe beter. Dan worden de woningen hier misschien weer wat goedkoper, en de mensen wat vriendelijker. Wie weet geraak ik zo tegelijkertijd ook van AyneRand verlost ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijft u dus maar rustig tegendraads doch sympathiek : anderen klaren het klusje voor u. Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 januari 2011 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat dit een retorische vraag is.
|
![]() |
![]() |