![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Ik ben even op mijn tenen getrapt dat ik als Vlaming wonende in een andere EU lidstaat mijn stem niet kan uitbrengen voor de komende Vlaamse verkiezingen (EU kan op aanvraag op Vlaamse lijsten).
Dit vind ik enorm schokkend in het kader van de mogelijkheid tot stemmen voor de federale verkiezingen en het recent opgedrongen migrantenstemrecht. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu nie moeilijk doen hé!
Ge zijt maar een vlaming hoor! effe dimme!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BELGEN HEBBEN NIET EVENVEEL RECHTEN IN HET BUITENLAND
![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou u moeten mogen meebeslissen over een samenleving waar u geen deel meer van uitmaakt? Is het niet veel logischer dat u mee beslissingen mag nemen in de samenleving waar u momenteel deel van uit maakt in plaats van dat u zou mogen meebeslissen over zaken die helemaal geen invloed meer hebben op uw leven en dat enkel en alleen omwille van het feit dat u hier toevallig ooit geboren bent en toevallig de Belgische nationaliteit hebt?
Ik vind het niet meer dan logische dat mensen die niet in dit land wonen hier ook geen recht op inspraak in onze samenleving hebben en bijgevolg dus ook geen stemrecht hebben.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Kijk,
het gaat hier om burgerschap (Belgisch of Vlaams). Dus mensen met de "Vlaamse" nationaliteit kunnen dus niet "regionaal" stemmen in hun eigen land terwijl mensen zonder die nationaliteit dit wel kunnen. Bovendien was deze mogelijkheid door Zouzou Michel op de agenda gezet, maar heeft het migrantenstemrecht voorrang gekregen! In grootteorde van stemmen (aantal Vlamingen in buitenland) komt dit toch in de nabijheid van het aantal migranten zou ik zeggen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als iedereen behalve de Antwerpenaren morgen plots naar Frankrijk verhuizen, maar hun nationaliteit behouden, dan mogen deze Belgen in Frankrijk kiezen wie de baas is over de Antwerpenaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Je hebt het recht/de plicht om het te doen voor de federale. Waarom niet voor de Vlaamse?
Voor de binnenlandse verkeizingen van het nieuwe land wil ik ook wel stemmen. Wat maakt het uit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*Jan Peeters is in Antwerpen geboren en getogen en heeft een Belgische pas. Omdat hij een jaar in Spanje verblijft mag hij niet meestemmen. *Muhammed Bin Zaboud Abd'elkadher is geboren in een Algerijns dorpje en heeft er bijna heel zijn leven doorgebracht . Hij is hier toevallig beland via het recht op 'gezinshereniging' en vertikt het om Vlaams te leren, laat staan een Belgische pas te aanvaarden. Hij mag mee gaan stemmen. Tien keer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat Dies vindt dat Vlamingen zouden mogen stemmen in het land waar ze wonen. Reciproxiteit is geweldig, maar er moet er altijd 1 mee beginnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je vergelijking is m.a.w. niet volledig en gaat daardoor een beetje mank.
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat een voorwaarde om tot reciproxuteit te komen is dat er iemand moet beginnen met zijn helft. Ik geef iets aan u (of ik spreek af dat ik iets aan u geef), en hoop dat je je verplicht voelt om iets terug te geven . Vanaf dat jij op basis van mijn gift iets teruggeeft, hebben we toch reciproxiteit, of niet? Awel, dan moet er toch iemand mee beginnen (met iets te geven of met af te spreken iets te geven), want anders zitten we met twee partijen die niets geven "omdat de andere ook niks geeft". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() klein minutje,
Ik heb familie die in de VS werkt, die betalen nog altijd belastingen aan Belgie omdat ze nog altijd Vlaming zijn. Zij kunnen niet stemmen vreemdelingen die geen vlaming zijn, die geen belastingen betalen, maar die hier 5 jaar verblijven mogen wel stemmen? dit was toch een van de argumenten die de linkiwinkies gaven om vreemden hier te laten stemmen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen die moet luisteren naar den baas mag mee kiezen wie den baas wordt. DAT is democratie in een notedop. Punt gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het initiatief tot onderhandeling van een verdrag kan uitgaan van één partij, dat wel natuurlijk, maar dat is iets anders, en het is ook niet wat België heeft gedaan: België heeft eenzijdig het stemrecht verleend aan niet-EU-burgers.
![]() |
![]() |
#19 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het geval van België: het feit dat Belgie stemrecht geeft aan buitenlanders kan in een ander land als argument dienen om de Belgen daar stemrecht te geven. Omgekeerd: Als we hier geen stemrecht voor buitenlanders zouden hebben zou dat in het buitenland als argument kunnen gebruikt worden om de Belgen aldaar ook geen stemrecht te geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik lees trouwens geen enkel argument waarom dat wel zo zou moeten zijn en ik zie u op geen enkele wijze mijn uitleg weerleggen. Citaat:
Citaat:
Anderzijds keurt het ene onrecht het andere niet goed. Omwille van dat laatste is het 'wederkerigsheidsaspect' eigenlijk van geen belang in deze ganse discussie. Het is niet omdat mijn buurman een domme kloot is en barbaarse regels in stand wenst te houden, dat ik hetzelfde moet doen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |