![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Linkje:
http://www.clint.be/actua/buitenland...sche-revolutie ![]() Abou Jahjah meent dat toestanden zoals in Egypte en Tunesië ooit werkelijkheid zullen worden in België. Dit zegt hij in Humo: Citaat:
De multicultuur werkt niet. Het is de hoogste tijd dat ook de multikul waanzinnigen hun ogen open gaan. De realiteit onder ogen zien. Ze moeten ontwaken uit hun droom van thee en koekjes multiculturaliteit. Meneer Jahjah geeft alvast het goede voorbeeld. Hij zit momenteel in Libanon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 februari 2011 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van wie komt die 'onkunde om te gaan met diversiteit'? Hoe ga je dan daar mee om om maatschappelijke commotie te vermeiden?
Toch niet het stimuleren van getto's. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 februari 2011 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een echte en volledige migratiestop. Ten tweede moeten we remigratie promoten. En ten derde de islam inperken. Geen subsidie meer, geen moskeeën in het straatbeeld, geen halal voedsel meer in onze scholen, enz. Als er 1 heersende cultuur is die de baas is dan heb je geen Clash of Civilizations. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Abou Jahjah van dezelfde mening als het vb (= gelijke interesses)?
Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Sta je niet beetje te vroeg op het "podium"?
Wil je mijn mening ook horen dan? Maak dat je snel wegkomt! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 17:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tuurlijk mag jij je mening geven. Dit is een politiek forum waar iedereen welkom is. Probeer die mening iets meer te onderbouwen. Ik ben trouwens in mijn land waar ik thuis hoor. Ik moet dus nergens heen. Zie voorgaande opmerking. Mooi zo. Eindelijk zijn we het eens over iets. Gedeeltelijk? Licht dat dan even toe? Probeer dit ook iets meer te onderbouwen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende wegen om tot een gemeenschappelijke culturele basis te komen (ik geef je wel gelijk dat zo iets nodig is). Je hebt 'altijd' elementen van culturele overeenkomst nodig om een maatschappij niet te doen exploderen, en daarnaast elementen van vrijheid, als een laag die daarboven op ligt (anders heb je een dictatuur). Een gelijke taal, of een gelijke droom voor de toekomst van het land zijn elementen die binden bv. Sommigen zouden daar godsdienst of huidskleur aan willen toevoegen. In hoeverre dat nodig is en hoe dit te doen zijn actuele discussies. Ik vind je 'oplossing' eigenlijk eerder conflicten vergroten dan oplossen. Er moet toch een betere weg zijn dan van een soort van 'noord Korea' scenario (ik extrapoleer bewust), waardoor er niet krampachtig vastgehouden hoeft te worden aan een monocultureel verleden waar je slechts mits een zeer hoge prijs terug naar toe kan. Kijk naar de VS of Brazilië. Die gaan toch intelligenter om met migratie en diversiteit mijns inziens. En ja het zijn daar niet zozeer moslims (die fundamentalistische christensectes zijn ook een uitdaging voor degenen die mensenrechten verdedigen hoor), maar laten we ons daar niet op blind staren alsof het zou gaan om een onoverkomelijke kloof. Kijk bv. naar wat er in Egypte gebeurd en besef dat moslims erg gelijkaardige basisbehoeften hebben dan de rest van de mensheid; dus daar ligt een hele duidelijke weg om culturele verschillen te overkomen tot tevredenheid van de Europeanen. De economische elite in Europa denkt migranten nodig te hebben 'om de economie te doen draaien'. De oorspronkelijke bevolking is namelijk niet meer bereid kinderen groot te brengen, en het economische model gaat nog steeds uit van 'groei' tot in het oneindige. Spanje zegt dat het er 1 miljoen per jaar nodig heeft bijvoorbeeld. Als je zo denkt dan kan je niet te kieskeurig zijn en eisen dat die mensen hun cultuur thuis laten. Als Europa zo denkt dan moet het zelf ook bereid zijn tot een 'culturele' aanpassing. Als Europa zo blijft denken dan kan en zal het trouwens onmogelijk immigratie kunnen 'tegen houden' omwille van de dubbelzinnige houding...we willen ze weg maar toch zijn ze nodig. De vraag die dan blijft is eerder hoe we een 'middleground' kunnen vinden om om te gaan de migratiegolf. Een gemeenschappelijke taal lijkt me daar een belangrijk aspect van, het vermeiden van getto's ook, het verdedigen van westerse waarden met een universele uitstraling (gelijkheid man vrouw bv.; zie de verdragen van de VN), het leren omgaan met andere culturen Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 februari 2011 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bewijs van UTOPIA 100% ideaal bestaat er niks! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Baden-Baden... er is zo'n stad in Duitsland. Waarom 2 keer Baden? Dat begrijp ik niet. - Maar bon: Geen subsidie meer voor "katholikiteit". Geen veranderingen omtrent de regels/wetgeving voor het bekomen van een Belgische nationaliteit. "Iets meer" (lijk dat je zegt) heb ik "geprobeerd" om op te bouwen. Hier en daar lees je ook af en toe mijn mening over dit en dat. Nu spreken we over jouw mening. Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 17:38. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gemeenschappelijke culturele basis vinden met moslims is niet makkelijk. Hun religie wil dat ze niet omgaan met ongelovigen. Wij zijn de honden die zwaar gestrafd zullen worden door de profeet. Voor ons moeten ze geen respect opbrengen. Het staat allemaal in de koran. En het is duidelijk te merken in het dagelijkse leven. Hoe wil je die kloof overbruggen? Wil je de fundamenten van de islam veranderen? Het is te makkelijk om altijd met de vinger naar de autochtoon te wijzen. Het is zelfs compleet belachelijk om dat te doen. Immigratie moet geruisloos gaan. De autochtoon moet daar zo weinig mogelijk last van ondervinden. Er moet een goed bestuur zijn die daarvoor zorgt. De allochtoon moet ook respect hebben voor ons land. Ze moeten blij zijn dat ze hier mogen verblijven. Ze moeten alle kansen nemen die hen worden toegereikt. Een groot deel ervan is echter verblind door de rijkdom van de autochtonen. Een simpel beroep met een gewoon loon is niet goed genoeg. Dan voelen ze zich minderwaardig. Met als logisch gevolg criminaliteit. Kan je het ze kwalijk nemen? Nee, natuurlijk niet. Maar dat is nu net de reden dat de multicultuur niet werkt. Er is geen gelijkheid en er zijn geen overeenkomsten. Dat wij migranten nodig hebben is ook een fabeltje. Het kan mij niet schelen dat de Economische elite van Europa dat denkt, ik geloof er geen bal van. Er zijn meer dan genoeg werklozen onder ons eigen volk. Er is ook een onlosmakelijk verband met criminaliteit en werkloosheid. Ga maar eens kijken in de gevangenissen. Ga het maar eens vragen aan het OCMW. Sinds wanneer heeft een land nood aan criminelen? Volgens mij zijn er onder het eigen volk al meer dan genoeg. Sinds wanneer heeft een land nood aan werklozen die de sociale zekerheid leegzuigen? Het grootste probleem is dat ze voor nieuwkomers een grote hangmat spannen waar ze rustig kunnen inliggen. Maak nieuwkomers duidelijk dat ze hier geen uitkering zullen krijgen. Dat de enige optie werken is. Ik kan u garanderen dat dat op zich het grootste probleem zal oplossen. Voor de mensen die hier zijn is een gemeenschappelijke taal toch wel het absolute minimum. Je moet op zijn allerminst kunnen communiceren met elkaar. Dat van de getto's is al te laat. Die bestaan al. Kijk maar naar Molenbeek, maar ook naar Gent. Het verdedigen van Westerse waarden staat ook niet hoog in het vaandel bij ons, denk maar aan de apparte zwemuurtjes voor moslima's, het toestaan van de hoofddoek,enz. Op het laatste spreek je ook over "omgaan met andere culturen". Het is niet de autochtone bevolking die in zijn eigen land moet leren omgaan met andere culturen. Het is de verdomde plicht van de nieuwkomers om correct om te gaan met onze cultuur en zich aan te passen aan ons. En niet omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dit geen discussie meer noemen. Mijn mening staat hier dubbel en dik in dit topic. En stop met spreuken op Wikipedia te copy-pasten in je betoog. Het lijkt nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Als ik iemand zijn post bekritiseer, doe ik het zeker met argumenten erbij. Dat is het verschil tussen mijn en jullie (vb-ers) posten. - Geen enkel partij wil samen met het VB werken. Niemand is van plan om coalitie te vormen met het vb. De reden? Partijsympathisanten vormen de spiegel van een partij. Ik heb van mijn centraal-objectieve positie iets naar rechts geprobeerd te schuiven (en het is een feit die je hierboven in mijn vorige post ziet ...) en wat zien we? Het is nutteloos. Jullie blijven graag radicaal. Geen enkel vb-er is bereid en capabel om zich een klein beetje naar de richtig "centrum" te bewegen. Dat is uw zwakste plek; het imago... de partij heeft keuze gemaakt van een bepaald (doel)groep die niet capabel is om zich diplomatisch te kunnen afspiegelen. Het vb is een fabriek. En dat is mijn overtuiging en geen mening. En die woorden vind je zeker niet op Wikipedia staan... zoek geen nihile argumenten om een post te "stenigen"; het zal je toch niet lukken... Je "kwaliteiten" overschatten en de mogelijkheden van anderen onderschatten spreekt over je karakter en uiteraard over het imago van het vb en over de politische "toekomst" van de jongeren die zich hebben laten "produceren" door die partij. Iedereen (van de "geproduceerden") is even hardnekkig bezig. Een krantenartikel posten met provocatiecommentaar en wachten tot dat men reageert, terwijl jullie geen kritiek en opinie aanvaarden. UTOPIA is het. Ja! Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB moet helemaal niets doen om bij bepaalde personen in de gratie te vallen. Iedereen mag kritiek en commentaar geven op iets, VB'ers aanvaarden dat. Zij zijn de grootste voorstanders van de vrijheid van meningsuiting. Jij denkt ook dat elk topic hier over het Vlaams Belang gaat. Probeer je haat en woede op alles wat Vlaams Belang is wat in te tomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 00:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U denkt dus dat Abou Jahjah meewerkt aan VB propaganda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vind je van zijn "fabriek" dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Het verschil is, dat hij zelf een carierist is die geen carieristen zoekt. In uw geval is uw partijvoorzitter een bureaucrat die carieristen zoekt (waarvoor? ik kan het uitleggen).
EN NU EEN VRAAG: ik heb nog nooit antwoord gekregen op die vraag. "De mensenrechten zijn valse schijnwaarden"... heb je ooit nagedacht wat het betekent en hoe je het kan uitleggen? (...vooraleer dat je anderen beschuldigt in discriminatie) Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet ook aan mij niet vragen om iemand anders zijn uitspraken toe te lichten. Vraag dat aan die persoon zelf. Ik zou zeggen stuur een mailtje. Ik vraag aan u ook geen uitleg waarom Sharia4Belgium bepaalde uitspraken deed over Mevrouw Morel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() (politiek lachen) Citaat:
Citaat:
P.S. Correctie; "Slips of tongue" i.p.v. "slip of tongue" (uitleg nodig?) Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 februari 2011 om 00:42. |
|||
![]() |
![]() |