Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2015, 01:17   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Letland: het Thailand van Europa

https://www.youtube.com/watch?v=LhtKqZTHEmQ

Bien, m'n ogen zijn wijd open gegaan na het zien van deze docu.
Nu, ik wist wel dat het in bvb. Oekraïne eenzelfde boeltje is geworden, maar dit tart toch wel de verbeelding, zoals ze (brave Westerse huisvaders) daar het beest uithangen omdat ze in hun thuisland niet op deze wijze (goedkoop en alles mag) aan hun trekken komen.

Bah! !!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 08:04   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

En die horen bij Europa. Je ziet ze op de autostrades ook al meer en meer de wagens met LT kenmerk.
Oud 25 maart 2015, 08:45   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een jaar of 2 geleden in Riga geweest voor het werk. Het uitgaan was daar pokkeduur en de vrouwen die aan je lijf hangen willen alleen zuipen op uw kosten. Ik betwijfel ten zeerste of je daar goedkoop aan sex geraakt. Ik ben nog nooit in Thailand geweest, maar wat ik daar van gezien heb is helemaal niet te vergelijken met Riga.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 08:52   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben een jaar of 2 geleden in Riga geweest voor het werk. Het uitgaan was daar pokkeduur en de vrouwen die aan je lijf hangen willen alleen zuipen op uw kosten. Ik betwijfel ten zeerste of je daar goedkoop aan sex geraakt. Ik ben nog nooit in Thailand geweest, maar wat ik daar van gezien heb is helemaal niet te vergelijken met Riga.
de situatie is intussen wel eventjes gewijzigd, als je begrijpend had gelezen was dit je mss. opgevallen ..

ivm. Thailand, was een metafoor, duh
Oud 25 maart 2015, 09:11   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Nu, ik wist wel dat het in bvb. Oekraïne eenzelfde boeltje is geworden, maar dit tart toch wel de verbeelding, zoals ze (brave Westerse huisvaders) daar het beest uithangen omdat ze in hun thuisland niet op deze wijze (goedkoop en alles mag) aan hun trekken komen.

Bah! !!
En die grimmige kille wereld (sfeer) ga jij vergelijken met Thailand ?
Ken je nog zo'n leuke
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 09:16   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En die grimmige kille wereld (sfeer) ga jij vergelijken met Thailand ?
Ken je nog zo'n leuke
plezanterik het gaat niet om het klimaat maar het XL aanbod aan seks ..
maar je had het wel begrepen daar niet van
Oud 25 maart 2015, 09:31   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de situatie is intussen wel eventjes gewijzigd, als je begrijpend had gelezen was dit je mss. opgevallen ..

ivm. Thailand, was een metafoor, duh
Het enige wat kan veranderd zijn is dat het nog wat duurder geworden. 2 jaar geleden is niet lang en prostitutie is op die 2 jaar nog steeds niet gelegaliseerd. Dus neen, de situatie is op 2 jaar tijd niet drastisch gewijzigd in Riga. Het probleem met begrijpend lezen ligt, zoals wel vaker het geval is, aan uw kant.

En als u Thailand als metafoor gebruikt, dan wil u zeggen dat Letland en Thailand gelijkaardig zijn op het gebied van sextoerisme. Ik zeg u dat dat helemaal niet klopt. Uw metafoor is dus compleet verkeerd gekozen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 25 maart 2015, 09:37   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat kan veranderd zijn is dat het nog wat duurder geworden. 2 jaar geleden is niet lang en prostitutie is op die 2 jaar nog steeds niet gelegaliseerd. Dus neen, de situatie is op 2 jaar tijd niet drastisch gewijzigd in Riga. Het probleem met begrijpend lezen ligt, zoals wel vaker het geval is, aan uw kant.

En als u Thailand als metafoor gebruikt, dan wil u zeggen dat Letland en Thailand gelijkaardig zijn op het gebied van sextoerisme. Ik zeg u dat dat helemaal niet klopt. Uw metafoor is dus compleet verkeerd gekozen.
ach zo de makers van de documentaire hebben dus maar wat uit hun duim gezogen want mr. fox is er een 2 jaar geleden geweest en vond het niet goedkoop, allez dan
Oud 25 maart 2015, 09:47   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

allez ik zal dit maar eventjes posten want de Belgjes lopen schijnbaar nog wat achterop:

Citaat:
Ajoutée le 1 févr. 2015*
A trois heures de vol de Paris, la Lettonie a vu Riga, sa capitale, devenir la nouvelle destination des amateurs de plaisirs tarifés. Tout son centre-ville historique a été colonisé par les bars �* hôtesses, les salons de massage et autres hôtels très accueillants. La pauvreté de cette République Balte, où le salaire moyen ne dépasse pas les 300 euros, explique en partie ces dérives. Des tour-opérators se sont multipliés pour proposer grâce �* des compagnies d'aviation �* bas coût des séjours «défouloirs» �* prix cassés. Le tourisme a augmenté de 50% en trois ans et le nombre de prostituées atteint 20 000 : autant qu'en France, un pays pourtant trente fois plus peuplé. Sur place, les habitants vivent de plus en plus mal le fait que leur capitale soit considérée comme la nouvelle destination du tourisme sexuel des Européens.
*courtesy van Enquête Exclusive, te vergelijken in caliber met Envoyé Spécial.
Oud 25 maart 2015, 09:53   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En die horen bij Europa. Je ziet ze op de autostrades ook al meer en meer de wagens met LT kenmerk.
LT is Litouwen (Lietuva).
Oud 25 maart 2015, 09:55   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik logeerde graag in de Radisson SAS aan een park aan de degelijke rand van de stad met de kathedraal en zo.

Erg veel armoede, vooral op de andere oever waar vooral Russen wonen. Enorm vriendelijk (bv. in de hoofdmarkt daar), maar schrijnende toestanden op straat: straathonden, zuipende vieze venten, &c.

Geef mij maar Litouwen of Estland van die drie republiekjes.
Oud 25 maart 2015, 10:03   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

daarbij is het land pas sinds 2011 toegetreden tot de Europese Unie, een 2 jaar geleden waren ze dus nog maar net bezig als je begrijpt wat ik bedoel ..
Oud 25 maart 2015, 10:08   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik logeerde graag in de Radisson SAS aan een park aan de degelijke rand van de stad met de kathedraal en zo.

Erg veel armoede, vooral op de andere oever waar vooral Russen wonen. Enorm vriendelijk (bv. in de hoofdmarkt daar), maar schrijnende toestanden op straat: straathonden, zuipende vieze venten, &c.

yep, zoals jij het weergeeft merk je tenminste dat er enige diepgang in je beleving van de situatie zit, en je niet uit je nek kletst zoals die fox ..

het is toch erg dat ie niet beseft dat het land een complete omwenteling meemaakt op vlak van regime, economie ed.
Oud 25 maart 2015, 10:14   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bah! !!
In deze Franse docu zie je een vliegtuig dat vol (zeer) jonge mannen zit: vooral Ieren & Engelsen.
Brave huisvaders ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 10:26   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In deze Franse docu zie je een vliegtuig dat vol (zeer) jonge mannen zit: vooral Ieren & Engelsen.
Brave huisvaders ?
lol bij manier van spreken maar euh op een bepaald ogenblik filmen ze in een pub in Ierland, blijkt dat op één na het huisvaders zijn ..
Oud 25 maart 2015, 11:16   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep, zoals jij het weergeeft merk je tenminste dat er enige diepgang in je beleving van de situatie zit, en je niet uit je nek kletst zoals die fox ..

het is toch erg dat ie niet beseft dat het land een complete omwenteling meemaakt op vlak van regime, economie ed.
Wat ben jij toch een simpele duif zeg. Jij hebt geen flauw idee van wat er leeft en speelt in Riga en jij gaat me vertellen dat ik uit mijn nek lul. Waar gaat dit eigenlijk nog over zeg. Ik zeg u dat het uitgaansleven in Riga extreem duur is en dat het dus zeer onwaarschijnlijk is dat het sextoerisme daar even goedkoop is als in Thailand. Jij beweert het tegendeel zonder dat je daar ooit geweest bent. Goed bezig.

En wat je beweert dat 2 jaar lang is als ze nog maar sinds 2011 in de EU zitten klopt enigszins ja. Zoals ik al zei kan het er alleen maar duurder op geworden zijn, maar zelfs zoiets elementairs lijkt niet door te dringen. Het is goed dat jij je enkel bezig houdt in koetjes en kalfjes, voor iets anders lijk je toch niet echt geschikt.
Oud 25 maart 2015, 11:20   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Het is inderdaad niet te geloven eigenlijk. De gemiddelde lonen liggen daar vrij laag (ik dacht een goeie 500 euro netto), maar als je iets gaat drinken in de oude stad kom je prijzen tegen die je verwacht in Londen of Parijs. Daar krioelt het dan natuurlijk ook van de mooie vrouwen die voornamelijk Engelse toeristen geld aftroggelen.

Geef mij maar Vilnius. Je komt daar Finnen tegen in plaats van Britten. Minder irritant als ze wat gezopen hebben.

Laatst gewijzigd door fox : 25 maart 2015 om 11:21.
Oud 25 maart 2015, 12:41   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ben jij toch een simpele duif zeg. Jij hebt geen flauw idee van wat er leeft en speelt in Riga en jij gaat me vertellen dat ik uit mijn nek lul. Waar gaat dit eigenlijk nog over zeg. Ik zeg u dat het uitgaansleven in Riga extreem duur is en dat het dus zeer onwaarschijnlijk is dat het sextoerisme daar even goedkoop is als in Thailand. Jij beweert het tegendeel zonder dat je daar ooit geweest bent. Goed bezig.

En wat je beweert dat 2 jaar lang is als ze nog maar sinds 2011 in de EU zitten klopt enigszins ja. Zoals ik al zei kan het er alleen maar duurder op geworden zijn, maar zelfs zoiets elementairs lijkt niet door te dringen. Het is goed dat jij je enkel bezig houdt in koetjes en kalfjes, voor iets anders lijk je toch niet echt geschikt.
Klopt inderdaad.Ik heb kennis van prijzen van 100 euro voor een uur.....Dat is idd niet goedkoop maar eerder stevige Westerse tarieven en alleszins een pak duurder dan ZO Azie in het algemeen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 maart 2015 om 12:42.
Oud 25 maart 2015, 12:45   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
plezanterik het gaat niet om het klimaat maar het XL aanbod aan seks ..
maar je had het wel begrepen daar niet van
Sfeer beste ...de sfeer.....heeft niks met het klimaat te maken.Bullebakken (gewapend) van pooiers op elke hoek van de straat.....stugge onbeleefde meiden die niet te vertrouwen zijn....aftroggelarij.....en belange niet het aanbod dat je vindt in Thailand....en al zeker niet de prijzen ( en dan spreek ik niet van de prijzen voor seks alleen)

Het is als veel betalen voor een blik bier op een werf in de winter vergelijken met gratis een topwijntje drinken in een gezellige bodega.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 maart 2015 om 12:48.
Oud 25 maart 2015, 15:29   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Goei idee.
Laten we de Letten een beetje veroordelen omdat brave Westerse huisvaders daar al eens graag een scheve schaats gaan rijden...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be