![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De PS speelt vals
De B.U.B. (Belgische Unie - Union belge) verneemt met verbazing dat een zekere kandidaat-titularis, genaamd Carl DE RIJCK, voorkomt op de Brusselse regionale lijst van de PS onder de naam Carl DE MONCHARLINE, plaats nr. 67 wat een schending is van het decreet van 23 augustus 1794 dat bepaalt dat geen burger een andere naam of voornaam mag dragen dan vermeld in zijn of haar geboorteakte. Wij vernamen anderzijds dat een zeer bedenkelijke naamwijziging werd toegekend aan deze kandidaat om voor ons onwettige redenen, namelijk voor redenen van louter gemak, of, wat nog veel erger is, om het resultaat van de gewestelijke lijst van de PS kunstmatig op te drijven aangezien de kandidaat gekender is in bepaalde Brusselse milieus onder zijn bijnaam dan onder zijn geboortenaam. De B.U.B. verzet zich dus tegen de toelating tot naamwijziging toegekend bij Koninklijk Besluit van 31 maart 2004 op voorstel van de Minister van Justitie Laurette Onckelinckx van de PS en verschenen in het Belgisch Staatsblad van 7 april 2004. Overeenkomstig artikel 3 van de wet van 15 mei 1987 aangaande namen en voornamen kan de Koning (versta: de regering) uitzonderlijk de naamswijziging toestaan als hij van oordeel is dat het verzoek op ernstige redenen steunt en dat de gevraagde naam geen aanleiding geeft tot verwarring en de verzoeker of derden niet kan schaden. Welnu, "eigengemak" is helemaal geen ernstige reden. Bovendien schaadt deze naamswijziging rechtstreeks de belangen van de B.U.B. want wij hebben een concurrerende lijst (nr. 21) voor de regionale verkiezingen in Brussel-Hoofdstad en wij weten dat deze meneer een betere verkiezingsuitslag zal behalen onder de naam "DE MONCHARLINE". Deze kandidaat dient dus van de PS-lijst geschrapt te worden. Indien dat niet gebeurt, zullen wij de vernietiging vragen van de Brusselse regionale verkiezingen na 13 juni. www.belgischeunie.be |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Groot gelijk. Alhoewel, heeft ene Robert Stevaert die truck ook al niet gebruikt?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Overigen: bubbeltjes: niets anders om u mee bezig te houden ipv met dit soort bagatellen? Koop jullie eens een spel kaarten of zo....... |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U noemt dit een bagatel?
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja, een grote bagatel. Waarde nul komma nul! Dat een nieuw partijtje zich al zo moet bezighouden met verzuurde politiek gaat er bij mij niet in. weet u wel hoeveel mensen jaarlijks van naam veranderen? Vroeger was dit een ongelofelijke procedure, vandaag de dag kan je vrijelijk zonder al te veel problemen je naam laten veranderen. Of die dus met bijnaam, roepnaam of geboortenaam opkomt kan mijn geen halve euro schelen. Dat is pure administratie en dus een loutere bagatel. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Zo'n bagatel vind ik dat niet NVG.
Als dit toegestaan wordt kan elke kandidaat dit principe in feite toepassen, minder gekende namen die zich plots J-L Dehaene gaan noemen en dergelijke verwarring gegarandeerd ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() Niet alleen dat. Het is een principe van rechtszekerheid. Het raakt de beginselen van het familierecht zoals opgetekend in het Burgerlijk Wetboek.
Eénieder heeft het recht een pseudoniem te voeren, maar men moet er natuurlijk de consequenties van dragen. De wet moet worden toegepast. En liever dat dan een spelletje kaarten. |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat denk ik niet. Ik ben fier op mijn -ongelofelijk mooie- achternaam en voornaam. Ik zou die voor geen geld ter wereld veranderen. |
||
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U niet, maar iemand van de PS wel.
En dat kan niet.
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Och ja. Ik had iets meer "maturiteit" verwacht van de BUB, maar ipv hen bezig te houden met hun edelmoedig strijdpunt doet men verder met een resem van infantiele spelletjes. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() NVG, het is bedenkelijk dat u valsspelen goedkeurt. De traditionele partijen hebben al alles in handen (media, geld, macht) en dan nog dit. Dit is zowat de spreekwoordelijke druppel.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Och ja. Geef de kinderen een ijsje en een lekstok en ze laten de grote mensen gerust, niet? |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan daar eens mee lachen, of beter: die man daar mee eens uitlachen, maar uiteindelijk "what's in a name?". Hij heeft geen moord gepleegd of zo.
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat zouden wij eens moeten doen in de BUB, onder een andere naam opkomen op een lijst, het forum zou hier te klein zijn!
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() De PS speelt altijd vals. Geen wonder dat Vlaanderen zich wenst af te scheiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ NVG:
U snapt dus totaal de bedoeling niet... Het voorgaande was eender schertsend bedoeld (maar ja, blijkbaar hebben sommige mensen wat meer tijd nodig dan anderen). Hetgeen de PS doet is bij wet verboden.
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
U hoeft mij niet als "dom" te bestempelen hoor dame. Dat staat niet voor een kandidaat-parlementslid om "de burger" te koeioneren. Overigens "snap" ik meer dan genoeg. Wat de PS doet is perfect legaal, aangezien de minster van Justitie de wijziging goedgekeurd heeft, is die man zijn naamswijziging legitiem en dus ook zijn deelname aan de verkiezingen onder die naam. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als wij zoiets zouden doen zou u uiteraard dezelfde commentaar geven: "de BUB is rechtmatig bezig". Genoteerd!