![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Het aantal onbegeleide minderjarige jongeren dat in ons land asiel aanvraagt, stijgt spectaculair. In februari dienden er 149 een asielaanvraag in, tegenover 56 jongeren een jaar eerder. Dat is een stijging met maar liefst 166 procent.
Het leeuwendeel van de jongeren zijn Afghanen, en hun leeftijd blijft dalen. "Kinderen van veertien die twee jaar onderweg zijn geweest vormen geen uitzondering meer", luidt het bij het 'Platform Kinderen op de Vlucht'. Als de trend zich doorzet, zullen er dit jaar dubbel zoveel Afghaanse minderjarigen asiel aanvragen in ons land dan in 2010. Op de tweede plaats komen Guineeërs. Samen vertegenwoordigen ze 60 procent van de minderjarige asielzoekers. Bij het Platform vermoedt men een uitgestelde exodus, omdat veel van die Afghaanse jongeren lang onderweg zijn. "Zo krijg je een uitgestelde instroom, een tijd na het hoogtepunt van een conflict." Velen van hen zijn onderweg naar Groot-Brittannië. Onrustwekkend is de dalende leeftijd van de aanvragers. "Tot 2009 was de gemiddelde leeftijd 16 �* 17 jaar, nu zien we steeds meer jongeren van 14 binnenkomen." Van de minderjarigen verblijven er ook steeds meer op hotel. Midden november waren er het slechts 76, nu zijn dat er al 126. De hogere instroom bemoeilijkt de doorstroming naar een gepaste opvang. DE MORGEN Ik vraag me af waarom al die legerkazernes die gesloten worden niet ingericht worden tot een soort vluchtelingenkampen. Maak containerdorpen, met containers die het Belgisch leger toch al heeft voor buitenlandse opdrachten, in die kazernes en laat militairen die in de buurt wonen daar toezicht houden. Dan heb je toch ook een veel betere concentratie en controle op al die vluchtelingen. En laat ze daar afwachten wat er over hun situatie beslist wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat is nefast in de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat ze schoolkes bouwden zodat de taliban die nadien terug konden laten ontploffen? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 15 maart 2011 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Ik denk niet dat de Belgische militaire interventie in Afghanistan daar iets mee te maken heeft. Als we daar niet deelnamen aan de NATO operaties zouden we nog te kampen hebben met vluchtelingen. Het zijn trouwens niet alleen vluchtelingen uit Afghanistan.
Het gaat hier over hoe we hier het probleem van vluchtelingen aanpakken. Fedasiel schuift dikwijls het probleem door naar het OCMW. Er is geen duidelijke visie en er is een gebrek aan doortastend beleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2011 om 14:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar dat die "nieuwe jongeren" dan niet in die andere landen gaan aankloppen hé... Mss is er toch iets dat maakt dat ze persé naar hier komen ... Zou het iets met centen te maken hebben denk je ??? En natuurlijk zou het ook kunnen dat de famillie van die nieuwe jongeren de koffers al heeft klaarstaan om bij hun klein vluchtelingetje te komen wonen want gezinnen herenigen kennen ze hier ook goed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem dat mensen opeengepropt in één land belanden is op te lossen door één hetzelfde pakket sociale wetten (sociale zekerheid, minimale arbeidsomstandigheden, ...) voor heel de wereld in te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Kadhafi gaat verdreven worden gaan we ons aan een ware exodus mogen verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of we gaan gewoon wat boten met negerkes tot zinken brengen.
![]() |
#13 |
|
![]() Die kinderen hebben recht op de belgische nationaliteit. Regulariseren en integreren is de boodschap.
Er moet helemaal geen legerkazernes in gericht worden, geen speciale opvang. Geef die mensen gewoon een onderdak en werk.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komen ze dan aan die info over belgie? er zijn rijkere landen te vinden die dichter bij hun thuisland liggen en die waarschijnlijk bekender in hun oren klinken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hou je paraat! proficiat met je menslievendhed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bijkomend: sinds Sarkozy Sansgatte buldozerde zijn de BE en NL havens een overstap naar het UK, het land waar je (in hun illusie) zonder I.K. op straat kan rondlopen en werken. Ik vrees dat dit achterhaald is maar dat men dit in Afghanistan nog niet weet) Laatst gewijzigd door filosoof : 16 maart 2011 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de crisis zekers... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat ik vind dat we de deur wagenwijd moeten open zetten voor alles en iedereen. Er moet een streng en bepert migratiebeleid komen. Maar ik begrijp die mensen die naar hier proberen te komen wel. Het is niet hun schuld het is de schuld van het Belgische (Waalse) beleid. Die mensen proberen maar hun eigen situatie te verbeteren. Dat kun je toch niemand kwalijk nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet het filo, linkiewinkieland kikt natuurlijk op de massa-orgiën waar vrouwen worden gemutileerd, verbrand, gestenigd of in volle stadions worden afgeknald... ik vraag mij soms af: Omdat links een lange traditie heeft van genocide, moord, verkachting en onderdrukking kan ik mij echt voorstellen dat er in linkieworld paniek uitbreekt wanneer weer een land dreigt af te glijden naar democratie...het is dus meer dan logisch dat zij voorstander zijn van het Talibanregime. Kijk maar naar Mugabe, Castro, Chavez, Kadaffi enz enz... Maar wat ik mij écht afvraag: waar hebben de vrouwen het in Gods naam verdiend om door links zo te worden in de steek gelaten en zo gruwelijk te worden ontmenselijkt.
![]() |