Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2004, 23:00   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Vrijspraak in beroep voor verkrachters 16-jarig meisje

Het hof van beroep in Brussel heeft vrijdag Mounir D. en Abdelmajid M., twee Marokkaanse mannen van 22, vrijgesproken voor de collectieve verkrachting van een 16-jarig meisje. De correctionele rechtbank veroordeelde hen in eerste aanleg tot 37 maanden effectieve celstraf elk.
De feiten speelden zich af in de nacht van 1 op 2 mei 2001 in Brussel. De jongemannen werden bovendien beschuldigd van foltering en opsluiting. Volgens Mounir, Abdelmajid en de andere twee beklaagden die niet in beroep gingen, stemde het slachtoffer in en kenden ze het meisje al van voor de feiten.

Een van de vier trok de handtas en de gsm uit de handen van het slachtoffer, die in hun wagen stapte in de ijdele hoop haar spullen te recupereren. Ze werd daarop meegevoerd naar een afgelegen plaats in een Brussels park en verkracht.
Het meisje beweert bescherming te hebben gezocht bij Haki E., een van de vier mannen, in de hoop dat de anderen haar met rust zouden laten. In tegenstelling tot zijn belofte, gebeurde dit niet. Het meisje heeft zelf toegegeven dat ze haar verkrachters kende van voor de feiten, maar legde tegenstrijdige verklaringen af over het aantal aanwezige mannen en over wat zich precies heeft afgespeeld.

Het hof van beroep oordeelde dat er ook na het onderzoek twijfel blijft bestaan over de zaak. Het hof acht het met name voor bewezen dat een van de andere verdachten die niet in beroep ging, Rachid A., bepaalde delen van het ondergoed van het meisje in brand stak en de rest in het park verspreidde. Het meisje moest daardoor naakt in het park op zoek naar haar kledij. Dit verklaart volgens het hof de boosheid van het meisje tegen de groep.
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 23:10   #2
rom
Burger

rom's schermafbeelding

Standaard

Wat een ontzettend rare en vooral kwetsende titel voor dit artikel.

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 09:20   #3
Vince
Vreemdeling

Vince's schermafbeelding

Standaard

Blox, ik hoop van harte, dat indien u vrouw/dochter/vriendin ooit zoiets vreselijk zou meemaken, niemand het in zijn hoofd haalt, op een forum een bericht te posten met de titel "Groepsverkrachtingen zijn vaak valse racistische klachten". Echt waar. Ik hoop het.
Oud 29 mei 2004, 11:52   #4
Bloxbuster
Banneling

Standaard

is ook heel erg , maar veel blokvrouwen vallen Marokkaanse en Turkse jongeren lastig voor de sex , omdat ze zo goed zijn in bed en daarna gaan ze klacht indienen, dat zijn nu éénmaal de feiten...

Oud 29 mei 2004, 11:58   #5
ray
Partijlid

Standaard

nogal rare zaak...ik hoop dat het uiteindelijke vonnis de meest rechtvaardige was, en dat de vrijgesproken mensen effectief haar niet heben verkracht... maar ik vind het toch nogal raar dat als ze haar ondergoed van haar lijf trekken, dat ze daarnaast nix meer hebben gedaan hoor...
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 12:40   #6
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
nogal rare zaak...ik hoop dat het uiteindelijke vonnis de meest rechtvaardige was, en dat de vrijgesproken mensen effectief haar niet heben verkracht... maar ik vind het toch nogal raar dat als ze haar ondergoed van haar lijf trekken, dat ze daarnaast nix meer hebben gedaan hoor...
ik vind vooral dat dat 16-jarig meisje er rare vrienden op nahoudt ja...
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 12:44   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

tja... ze "kenden ze al" van voor de feiten, dus is het toch normaal dat ze haar handtas en gsm afpakken zodat ze mee in de auto gaat.

En ja, kom! wie vindt het nu niet leuk dat ze je ondergoed in de fik steken zodat je naakt naar huis kunt lopen!
Moet kunnen toch!

Allez jongens, ga maar terug naar huis. (waarschijnlijk was het gewoon een hoer, nietwaar?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 12:48   #8
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
wie zichzelf verlaagt tot omgang met dat tuig moet daarvan de gevolgen maar dragen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 13:11   #9
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Vrijspraak in beroep voor verkrachters 16-jarig meisje
Het hof van beroep in Brussel heeft vrijdag Mounir D. en Abdelmajid M., twee Marokkaanse mannen van 22, vrijgesproken voor de collectieve verkrachting van een 16-jarig meisje. De correctionele rechtbank veroordeelde hen in eerste aanleg tot 37 maanden effectieve celstraf elk.
De feiten speelden zich af in de nacht van 1 op 2 mei 2001 in Brussel. De jongemannen werden bovendien beschuldigd van foltering en opsluiting. Volgens Mounir, Abdelmajid en de andere twee beklaagden die niet in beroep gingen, stemde het slachtoffer in en kenden ze het meisje al van voor de feiten.

Een van de vier trok de handtas en de gsm uit de handen van het slachtoffer, die in hun wagen stapte in de ijdele hoop haar spullen te recupereren. Ze werd daarop meegevoerd naar een afgelegen plaats in een Brussels park en verkracht.
Het meisje beweert bescherming te hebben gezocht bij Haki E., een van de vier mannen, in de hoop dat de anderen haar met rust zouden laten. In tegenstelling tot zijn belofte, gebeurde dit niet. Het meisje heeft zelf toegegeven dat ze haar verkrachters kende van voor de feiten, maar legde tegenstrijdige verklaringen af over het aantal aanwezige mannen en over wat zich precies heeft afgespeeld.

Het hof van beroep oordeelde dat er ook na het onderzoek twijfel blijft bestaan over de zaak. Het hof acht het met name voor bewezen dat een van de andere verdachten die niet in beroep ging, Rachid A., bepaalde delen van het ondergoed van het meisje in brand stak en de rest in het park verspreidde. Het meisje moest daardoor naakt in het park op zoek naar haar kledij. Dit verklaart volgens het hof de boosheid van het meisje tegen de groep.
Of het meisje nu verkracht is of niet, een ding staat vast, de kerels die een meisje haar ondergoed afnemen en dan verbranden zodat ze naakt naar huis moet zijn misschien geen verkrachters maar wel individuen die eens wat maatschappelijke visie moet worden bijgebracht over hoe men in Vlaanderen een vrouw behandelt. Ik weet dan ook niet wat bloxbuster met dit "artikel" probeert te bereiken, het is op zijn minst een verdachte zaak en om uit dit geval dan deze titel ("Groepsverkrachtingen vaak valse racistische klachten.") af te leiden moet je wel heel kortzichtig zijn en vooral zeer veralgemenend!
Oud 29 mei 2004, 13:16   #10
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

wie zichzelf verlaagt tot omgang met dat tuig moet daarvan de gevolgen maar dragen.

:hmm: of het nu vreemd tuig is of extreem-rechts tuig, tkan mij niets schelen...

Ik weet nie wat voor politieke lessen jullie hieruit proberen te trekken... de een zal het als artikel zien tegen de vreemdelingen, de andere als artikel tegen extreem-rechts.... 'k zou zeggen: allebei BULLSHIT

Het enige wat ik hier in zie is dat sommige 16-jarige meisjes er er een rare kenniskring op nahouden. Dat die gasten rare dingen uitstaken is duidelijk, maar ik zou een 16-jarige dochter niet op straat laten rondlopen bij zo'n gasten ?? De enige "politieke" les (als die er persé moet zijn voor jullie) die ik hier in zie is dat we wat meer op onze kinderen en jongeren mogen letten... (en dat staat bij zo goed als alle partijen wel ergens in hun standpunten, zowel in het centrum als bij extreem-links als extreem-rechts)
Oud 29 mei 2004, 14:05   #11
Devi8
Vreemdeling

Standaard

WAT HEEFT DIT IN GODSNAAM MET RACISME TE MAKEN?
Het waren haar vrienden. Als ze kwaad werd voor wat ze haar aandeden, werd ze dan plots racistisch?

En waarom die veralgemening in de (overigens debiele) titel.
Devi8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 14:10   #12
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Een zoveelste bewijs dat ons eigen volk niet moet rekenen op "le pays légal" inzake overlast van vreemdelingen maar wel dat ze zelf moet optreden, namelijk door dat vreemd gespuis consequent neer te schieten. Zelfverdediging in de liberale chaos-maatschappij!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 14:17   #13
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is ook heel erg , maar veel blokvrouwen vallen Marokkaanse en Turkse jongeren lastig voor de sex , omdat ze zo goed zijn in bed en daarna gaan ze klacht indienen, dat zijn nu éénmaal de feiten...

Dan vraag ik mij af uit welke omgeving jij dan niet komt?
Spijtig om zeggen maar jij moet echt wel eens met je neus op de feiten gedrut worden, dan zou je misschien niet zo'n onzinnege praat uitgaan!

BTW, bij de OOOO zo geliefde alochtonen van je, maken ze je kapot alleen om dat je gay bent (en zo gedraag je je). Ermm ik zou geen enkel bezwaar tegen hebben.
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 14:30   #14
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het zeer merkwaardig dat deze uiterst spijtige gebeurtenis voor de politieke kar wordt gespannen, zij het "links" of "rechts".
Als zelfs de betrokken partijen en het gerecht hier geen overtuigend oordeel over kunnen vellen, waarom zou het dan nuttig zijn dit op een politiek forum ter discussie te stellen?
doggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 15:17   #15
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
Ik vind het zeer merkwaardig dat deze uiterst spijtige gebeurtenis voor de politieke kar wordt gespannen, zij het "links" of "rechts".
Als zelfs de betrokken partijen en het gerecht hier geen overtuigend oordeel over kunnen vellen, waarom zou het dan nuttig zijn dit op een politiek forum ter discussie te stellen?
omdat die pipo's dit weer als een onderwerp zien om tegen vreemdelingen te zijn, en anderen als een reden om tegen rechts te zijn

allebei even debiel
Oud 29 mei 2004, 15:31   #16
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
omdat die pipo's dit weer als een onderwerp zien om tegen vreemdelingen te zijn, en anderen als een reden om tegen rechts te zijn

allebei even debiel
Het wel een extreem-links iemand die de topic is opgestart om autochtone meisjes in een slecht daglicht te stellen, de rest heeft er enkel en alleen op gereageerd.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 15:37   #17
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

allebei even debiel
Volledig akkoord. Het kan alleen maar kwetsend zijn voor de betrokken partijen...
Oud 29 mei 2004, 15:40   #18
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Het wel een extreem-links iemand die de topic is opgestart om autochtone meisjes in een slecht daglicht te stellen, de rest heeft er enkel en alleen op gereageerd.
Wie de topic gestart heeft, doet er niet veel toe. Dat is geen excuus om een potje links-rechts te schreeuwen, vind ik.
Oud 29 mei 2004, 15:58   #19
Bloxbuster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "athena
:roll:[/quote
das een goeie , ben je andersgeaard en anti-blok dan ben je automatisch extreem-links
Oud 29 mei 2004, 16:38   #20
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

AR U KIDDIN ME!!
De marokkanen en turken zijn zeker nie beter dan de blanke EUROPESE man.
Dus waar gij da fabeltje haalt vraag ik mij toch af.
Ik ken veel meisjes (geen VB) die zelfs VIES zijn van die mannen.
Ik heb nog nooit ne schone marokkaan of turk gezien.
Elken turk heeft een OLIFANTENneus , en ne marokkaan, tja...
daar zwijgen we over.

Dus ge vertelt hier dikken onzin
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be