Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 10:56   #1
COCHINILLO
Banneling

Standaard Red mijn zoon zodat hij zich later kan laten ontploffen!

Het is niet de eerste keer dat ik zulke verhalen lees. Moeten die mensen niet uit de maatschappij verwijderd worden? Zou het komen door hun ideologische overtuiging of door generatie na generatie aan inteelt te doen? Wie zal het zeggen.

Het kind zal ondertussen "gewoon" overleden zijn, zonder dat het zich heeft moeten laten ontploffen tussen de mensen die hem gered hadden.

Lees en huiver:

Citaat:
“Als mijn zoon groot is wil ik dat hij martelaar wordt…” CLARK KENT - 14 JULI 2010

Ha’aretz berichtte onlangs over 'Precious Life', een documentaire van Shlomi Eldar, een journalist bij Channel 10, over een Palestijns-Arabische baby met een zeldzame ziekte die werd behandeld in Israël.

Op de afdeling kinderhemato-oncologie van het Sheba Medical Center lag een jongetje genaamd Mohammed Abu Mustafa, een Palestijnse baby van viereneenhalf maanden. Uit zijn kleine lichaampje staken buisjes die aan grote machines waren gekoppeld. Zijn ademhaling was zwaar.

“Zijn dagen zijn waarschijnlijk geteld. Hij lijdt aan een genetisch defect dat zijn afweersysteem verzwakt”, zei de moeder van de baby uit de Gazastrook, toen zij uit de isolatiekamer kwam. “Ik had twee dochters in Gaza”, ging ze verder, haar zwarte ogen glinsterden. “Beiden stierven vanwege een slecht werkende afweer. In Gaza werd mij telkens weer verteld dat hier geen behandeling voor is en dat hij gedoemd is om te sterven. Nu is het probleem hoe te betalen voor de [beenmerg]transplantatie. Er is geen geld.”

“Ik kwam met haar in contact nadat alle pogingen om donaties voor de transplantatie te vinden waren mislukt,” vertelt [Eldar]. “ Ik begreep dat ik voor de baby de laatste hoop was, maar ik gaf het weinig kans. Op dat moment begon elke nieuwsuitzending met Qassamraketten die neerdaalden op Sderot. Gezien de omstandigheden geloofde ik niet dat iemand ook maar een shekel wou geven voor een Palestijnse baby.”

Daar kreeg hij geen gelijk in. Binnen enkele uren nadat het nieuwsbericht over Mohammed was uitgezonden, bezweek de telefooncentrale van de het ziekenhuis onder de bellers. Een Israëlische Jood, wiens zoon was gestorven tijdens militaire dienst, doneerde $ 55,000 en voor het eerst kreeg de familie Abu Mustafa hoop. Toen pas besefte Eldar het volledige dramatische potentieel van het verhaal. Hij zei tegen zijn redacteur, Tali Ben Ovadia, dat hij de familie verder wou vergezellen.

…Niettemin ontwikkelde deze idyllische situatie zich tot een diepe crisis die leidde het verbreken van het contact en – zo leek het – het einde van het filmen. Vanuit een onschuldig gesprek over religieuze feestdagen begon Raida Abu Mustafa aan een pijnlijke monoloog over de cultuur van de shahids – de martelaren – en gaf toe, tijdens het gecompliceerde transplantatieproces, dat zij graag zou zien dat haar zoon een zelfmoordaanslag in Jeruzalem zou plegen.

“Jeruzalem is van ons”, zo verklaarde zij. “Wij zijn allemaal voor Jeruzalem, de complete natie, niet alleen een miljoen, maar wij allemaal. Begrijp je wat dat betekent – wij allemaal?”

Ook legde zij Eldar precies uit waar zij aan dacht. “Voor ons is de dood een natuurlijke zaak. Wij zijn niet bang voor de dood. Van de kleinste baby, kleiner zelfs dan Mohammed, tot de oudste persoon, zullen wij ons allemaal opofferen voor Jeruzalem. Wij vinden dat wij daar het recht toe hebben. Jullie hebben het recht om boos te zijn, wees dus gerust boos.”

En Eldar was boos. “Waarom vecht je dan om je zoons leven te redden, als je zegt dat de dood voor jouw volk iets heel gewoons is?” , zo valt hij uit in een van de meest dramatische momenten van de film.

“ Het is iets heel gewoons”, zegt ze glimlachend. “Het leven is niet waardevol. Leven is waardevol, maar niet voor ons. Voor ons betekent het leven niets, het is geen stuiver waard. Daarom hebben wij zoveel plegers van zelfmoordaanslagen. Zij zijn niet bang voor de dood. Niemand van ons, zelfs de kinderen niet, is bang voor de dood. Voor ons is het iets natuurlijks. Nadat Mohammed genezen is, wil ik beslist dat hij een shahid wordt. Als het voor Jeruzalem is, dan is er geen probleem. Voor jou is dat hard, dat weet ik; bij ons zijn er kreten van vreugde en geluk wanneer iemand als een martelaar de dood vindt. Voor ons is een shahid iets fantastisch.”

Dat was genoeg om Eldars motivatie te doen verdwijnen en alle medeleven dat hij voelde voor Raida en Mohammed te doen verdampen.

“Het was beslist een vreselijke breuk,” zo herinnert hij zich. “Nadat ik zag hoe intens zij vocht voor haar zoons leven, kon ik niet accepteren wat zij zei. Ik had haar uren zien staan, terwijl zij hem streelde, warm hield en zoende. Rond die tijd had ik ook een klein kind van Mohammeds leeftijd thuis. Ik kon niet begrijpen waar het bij haar vandaan kwam. Ik was geheel verslagen. Het was zo paradoxaal ook, want net toen zij aan het vertellen was over de shahids, liepen twee Joodse vrouwen de kamer binnen en brachten haar speelgoed en een wandelwagentje als geschenk mee.”

Raida’s bekentenis stond helemaal haaks op Eldars inschatting van haar tot dat moment: “De hele tijd dat ik haar vergezelde, zag ik een zorgzame moeder die dag en nacht aan haar baby’s bed zat. Zij at niet, viel af en huilde. Ik zorgde ervoor dat zij at. Ik zag haar flauwvallen toen ze te horen kreeg dat er een kleine kans was dat haar zoon zou genezen. Ik zag haar toen haar werd verteld dat er niet langer een kans op genezing was, en zij stond daar en streelde Mohammed, met tranen in haar ogen, alsof ze afscheid nam.

“Ik kon dus niet begrijpen hoe zij aan de ene kant vocht voor het leven van haar kind, maar tegelijkertijd tegen mij zei dat zijn leven niet kostbaar is. Ik had nooit gedacht dat van haar te horen te krijgen. Daarom besloot ik te stoppen met het maken van opnames. Ik was gekomen om een mooi verhaal te vertellen, geen verhaal over een moeder die haar zoon voorbestemt om shahid te worden.”

Wat ging er door je heen toen ze dat tegen je zei?

“Dat ik verraden was, dat mij een dolk in de rug gestoken was. Ik wou Raida niet meer zien. Het maakte me ook wanhopiger. Ik stelde mezelf de vraag: ‘Wel, is dat de conclusie die uit dit verhaal moet worden getrokken?’ Maar uiteindelijk ben ik toch weer gaan filmen. Waarom? Daar heb ik geen goed antwoord op; ik denk dat het uit nieuwsgierigheid was. Ik wilde voor mezelf het mysterie oplossen.”

Mother of baby saved by Israelis wants him to murder them
Vertaald uit het Engels door Clark Kent
Bron: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11670
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 17:36   #2
COCHINILLO
Banneling

Standaard

weinig respons.

Iedereen té geschokt of zo?
Oud 5 februari 2011, 17:43   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
weinig respons.

Iedereen té geschokt of zo?
Volgens mij is het duidelijk inteelt.
De moeder moet er ook al last van gehad hebben.
Zoëts krijg je als generaties lang volle neven en volle nichten zonder eerbied voor de wetten van Mendel met elkaar blijven kweken.

Laatst gewijzigd door Pericles : 5 februari 2011 om 17:44.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 18:01   #4
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zoëts krijg je als generaties lang volle neven en volle nichten zonder eerbied voor de wetten van Mendel met elkaar blijven kweken.
die ziekte van die kinderen is duidelijk inteeltgebonden.

de moeder zal dan geestelijke troubles hebben zeker? Maar hoevelen lopen daar zo rond mensen? hele dorpen halvegare broedsters?
Oud 5 februari 2011, 18:06   #5
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
die ziekte van die kinderen is duidelijk inteeltgebonden.

de moeder zal dan geestelijke troubles hebben zeker? Maar hoevelen lopen daar zo rond mensen? hele dorpen halvegare broedsters?
Als ik zo de beelden op TV zie, volgens mij inderdaad hele dorpen.
Te lang geput uit dezelfde genetische pool.
Dat heeft zo zijn gevolgen.
Maar wat wil je. Darwin en Mendel zijn daar onbekend.
Oud 5 februari 2011, 18:24   #6
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Doodscultus is het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit las. Doodscultus en hersenspoeling.
Oud 5 februari 2011, 18:33   #7
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En de wettenv Mendel vinden hun oorsprong in bijbelse wetten.
(citaat uit...)

Biologische Afwijkingen

Vandaag de dag is het van overheidswege voor broers en zusters (en
halfbroers en halfzusters) niettoegestaan om te trouwen, omdat de kinderen uit deze verbintenis een onacceptabel risico lopen om misvormd te worden. Hoe meer de ouders aan elkaar verwant zijn, hoe groter het risico dat hun nageslacht afwijkingen zal krijgen.
Er is een erg gezonde en eenvoudig te begrijpen genetische verklaring voor zulke wetten. Iedereen heeft twee sets genen, en er zijn zo’n 130.000 paren die bepalen hoe een individu in elkaar steekt en functioneert. Ieder mens erft één gen van elk paar van elke ouder. Jammer genoeg bevatten genen
vandaag de dag fouten (vanwege de zonde en de vloek) en deze fouten komen op diverse wijzen aan het licht. Bij voorbeeld, sommige mensen laten hun haar over hun oren groeien om te verbergen dat hun ene oor lager ingeplant is dan het andere, of het komt voor dat bij iemand de neus niet helemaal in het midden van het gelaat staat, of iemands kaak is wat vervormd, en ga zo maar door.
Laten we eerlijk zijn, de voornaamste reden dat we elkaar normaal noemen is omdat we dat zo overeengekomen zijn.
Hoe meer ouders aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker dat ze verscheidene afwijkingen in hun genen hebben. Kinderen, die een set genen van elke ouder erven, lopen groot risico geboren te
worden met genenparen met een maximum van één slecht gen in elk paar. Het goede gen heeft echter de neiging om het slechte te domineren, zodat er geen al te grote misvorming ontstaat. In
plaats van helemaal misvormde oren zal iemand bij voorbeeld slechts een kreukel in zijn oren hebben!
(In het algemeen gesproken kan men stellen, dat het menselijke ras langzaam degenereert, omdat de fouten zich generatie na generatie opstapelen).
5
Echter, hoe meer twee personen aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker het is, dat ze dezelfde fouten in hun genen hebben, daar ze die van dezelfde ouders hebben geërfd. Daarom hebben een broer en een zus waarschijnlijk dezelfde fouten in hun genen. Hun kinderen kunnen dan hetzelfde
defecte gen erven, op hetzelfde genenpaar van beiden, en dat geeft twee slechte kopieën van het gen en ernstige afwijkingen.
Adam and Eva hadden die opeenstapeling van genetische fouten niet. Toen de eerste twee mensen werden geformeerd, waren ze lichamelijk perfect. Alles wat God maakte was “zeer goed” (Gen 1:31) en dus hun genen perfect - geen fouten! Maar toen de zonde in de wereld kwam (vanwege
Adam - Gen 3:6; Rom 5:12), vervloekte God de wereld zodat de perfecte schepping toen begon te degenereren, d.w.z. ze werd aan dood en verval onderhevig (Rom 8:22). Over duizenden jaren heeft
deze degeneratie allerlei soorten genetische fouten voortgebracht in levende dingen. Kaïn behoorde bij de eerste generatie kinderen. Hij (zowel als zijn broers en zusters) hebben, zo zou je kunnen stellen, zo goed als geen imperfecte genen van Adam en Eva overgeërfd, want de vloek
op de schepping was aan het begin nog maar minimaal doorgedrongen (nog niet geaccumuleerd over generaties). In die situatie konden broers en zusters met elkaar huwen, met Gods toestemming, zonder dat er afwijkingen in het nageslacht ontstaan.
Tegen de tijd van Mozes (een paar duizend jaar later), zouden de degeneratieve fouten zich al hebben opgestapeld in het menselijke ras, en wel zodanig dat God het nodig vond om het broer-zuster huwelijk ter verbieden (en tussen nauwe verwanten) (Lev 18-20).[12] (Er waren destijds ook genoeg mensen op de aarde zodat er dus geen dringende reden meer was om binnen nauwe verwantschappen met elkaar te trouwen).
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Kains-vrouw.pdf

Dus de wetten die de monnik Mendel ontdekte zijn de bevestiging van de bijbelse principes ter bescherming vd mensheid.
Maja de islam weet het weer beter. Blijkbaar waat allake niks van de biologische regels en dat toont aan dat, indien hij dezelfde god zou zijn als bijbel openbaart, God onbetrouwbaar is, of hij een valse god is een nepgod; eigenlijk zegt de bijbel dat het satan is die zich als God wil voordoen.
Ik heb die wetten nog mogen leren in biologie les.

Laatst gewijzigd door stropke : 5 februari 2011 om 18:34.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 18:43   #8
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen de tijd van Mozes (een paar duizend jaar later), zouden de degeneratieve fouten zich al hebben opgestapeld in het menselijke ras, en wel zodanig dat God het nodig vond om het broer-zuster huwelijk ter verbieden
ik heb altijd zo'n lol met die religieuze uitleggen.

Eerst maakt god dat ze vervloekt zijn en doet hij de genen kapot, en dan ziet hij later van oei... nu wordt het wel héél erg. In plaats van die genen netjes terug te maken, komen er verboden.... maar het is wel een leuk excuus om te ontsnappen aan de vraag hoe het komt dat Kain en Abel dan met hun moeder en hun zussen mochten copuleren...: zij hadden in het begin nog niet zo'n duidelijke mankementen!

En uiteraard zijn latere zware mankementen de straf van god (én allah) voor kinderen die er niks mee te maken hadden, én hun ouders die ook niet beter weten en generatie na generatie met hun neven en nichten copuleerden.

een werkelijke intrieste schande is zo'n uitleg toch?

Ook hadden ze er een probleem mee dat weduwen huwden met de broer van hun echtgenoot! De w�*tjes! wat was daarvoor de reden? dat vrouwlief zou zeggen dat zijn broer een pak beter was in bed?

Trouwens: huwelijken tussen neef en nicht waren ook in de bijbel toegestaan hoor Stropke. Joden doen er ook aan mee, maar die zorgen tenminste zelf voor hun mislukte exemplaren en vullen er niet onze instellingen mee.

Mo was nog leuker: zo mogen muzelmannen wel met vier vrouwen trouwen, maar niet met twee zussen. En als twee kinderen ooit samen van dezelfde min melk gedronken hebben dan blijken ze ook niet meer geschikt om met elkaar te trouwen! liever nicht fatima die al scheel ziet van de inteelt, maar niet carima van achter de hoek waar geen genetische verbinding mee is, enkel de melk van haar moeder die als min aan de kost kwam!

Dit is één van de dramatische gegevens waar ik het onze westerse regeringen zéér kwalijk neem dat ze er niet onmiddellijk paal en perk aan stellen. Ik mag niet huwen met mijn broer en Fatima mag ook niet huwen met haar kozijn. Is dat zo'n dramatische verandering in de wet? Nee zeker hé? Waarom moeten wij de volgende generaties opzadelen met hopen achterlijken en mismaakten (nee, ik noem het eens géén anders-validen), alleen maar omdat er een 7de eeuwse pedofiele roverhoofdman niet in de gaten had dat je van inteelt mismaakt en achterlijke kinderen krijgt als je dit generaties volhoudt!

Waarom kunnen ze dat niet ineens afschaffen? te moeilijk? geen olie meer?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 5 februari 2011 om 18:50.
Oud 5 februari 2011, 18:47   #9
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
En de wettenv Mendel vinden hun oorsprong in bijbelse wetten.
(citaat uit...)

Biologische Afwijkingen

Vandaag de dag is het van overheidswege voor broers en zusters (en
halfbroers en halfzusters) niettoegestaan om te trouwen, omdat de kinderen uit deze verbintenis een onacceptabel risico lopen om misvormd te worden. Hoe meer de ouders aan elkaar verwant zijn, hoe groter het risico dat hun nageslacht afwijkingen zal krijgen.
Er is een erg gezonde en eenvoudig te begrijpen genetische verklaring voor zulke wetten. Iedereen heeft twee sets genen, en er zijn zo’n 130.000 paren die bepalen hoe een individu in elkaar steekt en functioneert. Ieder mens erft één gen van elk paar van elke ouder. Jammer genoeg bevatten genen
vandaag de dag fouten (vanwege de zonde en de vloek) en deze fouten komen op diverse wijzen aan het licht. Bij voorbeeld, sommige mensen laten hun haar over hun oren groeien om te verbergen dat hun ene oor lager ingeplant is dan het andere, of het komt voor dat bij iemand de neus niet helemaal in het midden van het gelaat staat, of iemands kaak is wat vervormd, en ga zo maar door.
Laten we eerlijk zijn, de voornaamste reden dat we elkaar normaal noemen is omdat we dat zo overeengekomen zijn.
Hoe meer ouders aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker dat ze verscheidene afwijkingen in hun genen hebben. Kinderen, die een set genen van elke ouder erven, lopen groot risico geboren te
worden met genenparen met een maximum van één slecht gen in elk paar. Het goede gen heeft echter de neiging om het slechte te domineren, zodat er geen al te grote misvorming ontstaat. In
plaats van helemaal misvormde oren zal iemand bij voorbeeld slechts een kreukel in zijn oren hebben!
(In het algemeen gesproken kan men stellen, dat het menselijke ras langzaam degenereert, omdat de fouten zich generatie na generatie opstapelen).
5
Echter, hoe meer twee personen aan elkaar verwant zijn, hoe waarschijnlijker het is, dat ze dezelfde fouten in hun genen hebben, daar ze die van dezelfde ouders hebben geërfd. Daarom hebben een broer en een zus waarschijnlijk dezelfde fouten in hun genen. Hun kinderen kunnen dan hetzelfde
defecte gen erven, op hetzelfde genenpaar van beiden, en dat geeft twee slechte kopieën van het gen en ernstige afwijkingen.
Adam and Eva hadden die opeenstapeling van genetische fouten niet. Toen de eerste twee mensen werden geformeerd, waren ze lichamelijk perfect. Alles wat God maakte was “zeer goed” (Gen 1:31) en dus hun genen perfect - geen fouten! Maar toen de zonde in de wereld kwam (vanwege
Adam - Gen 3:6; Rom 5:12), vervloekte God de wereld zodat de perfecte schepping toen begon te degenereren, d.w.z. ze werd aan dood en verval onderhevig (Rom 8:22). Over duizenden jaren heeft
deze degeneratie allerlei soorten genetische fouten voortgebracht in levende dingen. Kaïn behoorde bij de eerste generatie kinderen. Hij (zowel als zijn broers en zusters) hebben, zo zou je kunnen stellen, zo goed als geen imperfecte genen van Adam en Eva overgeërfd, want de vloek
op de schepping was aan het begin nog maar minimaal doorgedrongen (nog niet geaccumuleerd over generaties). In die situatie konden broers en zusters met elkaar huwen, met Gods toestemming, zonder dat er afwijkingen in het nageslacht ontstaan.
Tegen de tijd van Mozes (een paar duizend jaar later), zouden de degeneratieve fouten zich al hebben opgestapeld in het menselijke ras, en wel zodanig dat God het nodig vond om het broer-zuster huwelijk ter verbieden (en tussen nauwe verwanten) (Lev 18-20).[12] (Er waren destijds ook genoeg mensen op de aarde zodat er dus geen dringende reden meer was om binnen nauwe verwantschappen met elkaar te trouwen).
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Kains-vrouw.pdf

Dus de wetten die de monnik Mendel ontdekte zijn de bevestiging van de bijbelse principes ter bescherming vd mensheid.
Maja de islam weet het weer beter. Blijkbaar waat allake niks van de biologische regels en dat toont aan dat, indien hij dezelfde god zou zijn als bijbel openbaart, God onbetrouwbaar is, of hij een valse god is een nepgod; eigenlijk zegt de bijbel dat het satan is die zich als God wil voordoen.
Ik heb die wetten nog mogen leren in biologie les.
Ik heb dat ook nog moeten leren en moest daar vraagstukken over oplossen, maar dat is lang geleden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be