![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Haalt het UF zijn zetel? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 72,73% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 36.683 stemmen. Dat was de UF waard in 1999, goed voor 1 zetel in de Vlaamse Raad. Op Vlaams-Brabants niveau gaat het hier om 5,63%. Boven de kiesdrempel.
De vraag is, kiest de bloed-en-bodem-kiezer van het UF weer zo massaal voor imperialisme als in 1999? Of spelen ze hun zetel kwijt? Ik denk eerlijk gezegd dat ze hem houden en dat ze vooruit gaan: dat zou een uitstekende indicator zijn van de blijvende verfransing van Vlaams-Brabant. Partijen die wel iets kunnen afsnoepen van de UF, maar niet veel vrees ik: FN, BUB en zelfs Vlaams Blok (als het gaat om de migranten).
#2 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() De enige manier om het UF, dat drijft op een élan van verfransing en imperialisme, te stoppen is door de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde nu en nu meteen te splitsen.
Pas als men het territorium van de franstalige partijen uit Vlaanderen weet te weren, zullen de franstaligen in Vlaams-Brabant gedwongen zijn zich tot Vlaamse partijen te bekeren, wat op termijn het UF zal doen wegdeemsteren. |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We pakken em af
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Geef misschien eens wat meer informatie over die illustere partij, want ik ken die eigenlijk niet echt. aub.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() De UF haalt altijd een zetel:
uitslag 1999: partij / parti stemmen / votes % zetels / sièges CVP 857732 22,1% 28 VLD 855867 22,0% 27 VL.BLOK 603345 15,5% 20 SP 582419 15,0% 19 AGALEV 451361 11,6% 12 VU-ID 359226 9,3% 11 VIVANT 77864 2,0% -> doch 3X meer stemmen dan het UF maar geen zetel ![]() UF 36683 0,9% 1 -> behaalde maar 0,9% maar haalde wel een zetel... http://www.vub.ac.be/belgianelections/5000.html |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() De UF is toch een samenwerking van de MR, PS, FDF en CDH?! Ofwel alle Waalse partijen gebundeld in één lijst!
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Idd en tegenhouden van elke regionalisering (al is dat mer één zetel niet bepaald simpel).
|
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik zeg; nazi punks fuck off
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Gelieve ook eens te kijken naar de rsultaten van het UF in de laatste
federale verkiezingen in de kieskring Leuven was lang geen 5 % zelfs niet 1 % dus het heeft niets te maken met de verfransing rond Leuven die wel degelijk een feit is, maar wel welke personen zich achter dit initiatief zetten In het kader van de Vlaamse eis tot splitsing van BHV kan het deze franstaligen misschien wel toe aanzetten terug op UF te stemmen zoals in 1999, toen ik meen door de apparentering een verkozene uit Leuven op de lijst van het UF kon zetelen.
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja, daar sta je dan, met je splitsing. Niet minder Franstaligen dan vroeger. Geïsoleerder en dus radicaler, dat misschien wel... Is het het risico waard?
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Bij de Vlaamse verkiezingen halen ze gewoon even met z'n allen het UF van stal, tot de volgende federale verkiezingen. Het UF is een constructie betaald en geleid door franstalige partijen. Alleen door die kieskring te splitsen hou je die Waalse partijen buiten, zodat die geen nut meer hebben aan die UF-constructie. |
||
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Sorry, maar men moet hier een beetje eerlijk blijven. Het feit dat het UF een zetel haalt, en kansen maakt om een tweede binnen te rijven, illustreert enkel en alleen dat er een minderheid van franstaligen bestaat in de Nederlandstalige rand rond Brussel.
België, dat zo lang een voortrekker is geweest op Europees vlak, en de vlaamsnationale partijen, die zo met Europa dwepen, zijn er echter nog altijd niet in geslaagd het Handvest van regionale minderheidstalen en het Kaderverdrag inzake bescherming van nationale minderheden, allen ontwikkeld binnen de raad van europa, te ratificeren. Het Belgisch constitutioneel bestel gaat regelrecht in tegen deze internationale tendenzen van rechten van minderheden. Was de vrijheid van taal ook al weer geen grondrecht in onze Grondwet? (artikel 30 GW). In België stelt de hele taalregeling geen bal voor. Het is niet omdat lange tijd de Nederlandse taal onderdrukt is geweest, dat eenmaal, elke taal in dit land zijn rechten verkregen hebbende, men omgekeerd moet gaan handelen. Vrije burgers hebben het recht zich vrij te vestigen in ons land en vrij hun taal te spreken. Dit zijn grondrechten. En dat de UF daar voor opkomt. Tja, dat is democratie! Geef daarom de franstaligen in de 'vlaamse' rand hun faciliteiten, evenals het steeds toenemend aantal nederlandstaligen in waalsbrabant. En laat de mensen kiezen welke taal ze spreken. De overheid en de politiek moet zich daar naar aanpassen. En niet omgekeerd. |
![]() |