Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2011, 17:30   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Vlaams Belang : Minder treinen, nog meer problemen

Treinen afschaffen om de stiptheid te verhogen. Een dergelijk idee kanalleen maar uit de koker van de NMBS-bonzen komen. Deze week lanceerdeInfrabel, de infrastructuurbeheerder van de spoorwegen, de piste om dertigpiekuurtreinen van en naar Brussel af te schaffen. Onnodig te zeggen dat dieplannen tot een storm van protest leiden.


De afgelopen jaren werden de treinreizigers al gejend met stakingen en
steeds verder oplopende treinvertragingen. Volgens officiële cijfers had in
2010 liefst 14 procent van de treinen een vertraging van meer dan zes
minuten, met alle gevolgen vandien voor aansluitingen en dergelijke. Dat men
nu in alle ernst overweegt om tientallen piekuurtreinen af te schaffen, is
de spreekwoordelijke druppel. Reizigersvereniging TreinTramBus meent
bovendien dat de noord-zuidverbinding – die volgens Infrabel moet worden
ontlast – verre van de belangrijkste oorzaak van de vertragingen is: “Het
aantal P-treinen dat door die flessenhals moet is nog altijd hetzelfde als
in 2004. En toen konden al die treinen wel stipt rijden.” De oorzaken van de
huidige malaise zijn dan ook structureel: verouderd materieel en slecht
bestuur.

Opmerkelijk is dat de SP.a uithaalt naar de NMBS omdat de reizigers worden
gepest, maar de partij vergeet dat zij met Jannie Haeck (de voormalige
kabinetschef van Johan Vande Lanotte) een partijman aan het hoofd van de
NMBS heeft staan. Voor het Vlaams Belang wordt het hoog tijd dat de
spoorwegmaatschappij, die jaarlijks vele miljoenen van de belastingbetaler
ontvangt, eindelijk oog heeft voor de belangen van de reizigers.

Tanguy Veys
Lid Kamer van Volksvertegenwoordigers
Lid Commissie Infrastructuur, Verkeer en Overheidsbedrijven
Rozebroekstraat 65 te 9040 Gent

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be