Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Kathleen Van Brempt (sp.a) - 31 mei tot 6 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kathleen Van Brempt (sp.a) - 31 mei tot 6 juni "Antwerpse politica. Naast gemeenteraadslid is zij momenteel staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk. Politieke babe en stemmenkanon op de lijsten van sp.a-spirit. Voorheen ook Europarlementslid. Neemt zij haar functie op na

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 17:38   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Beste Kathleen,

Bent u van mening dat de vakbonden in België rechtspersoonlijkheid moeten krijgen opdat ze ter verantwoording zouden kunnen worden geroepen voor eventuele schade als gevolg van uit de hand gelopen stakings- en protestacties? En waarom is dat vandaag nog niet het geval?

Nog een succesvolle campagne toegewenst,
Pyramus
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 31 mei 2004, 21:18   #2
Kathleen Van Brempt
Vreemdeling

Standaard

Pyramus,
Ik ben die menig niet toegedaan. Vakbonden moeten toch steeds in de mogelijkheid zijn actie te voeren (en als laatste redmiddel de staking). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid dragen. Een verantwoordelijkheid die ze wel nemen. Denk aan de gijzelingsacties waar de verantwoordelijken binnen de vakbond zich sterk tegen gekant hebben (met succes trouwens)
Kathleen
Kathleen Van Brempt is offline  
Oud 1 juni 2004, 13:17   #3
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

-Wat met de rechten van de door de vakbond tewerkgesteld personeel?
-Wanneer komen er eindelijk Vlaamse CAO's? Men kan de huidige illegale situatie toch niet langer in stand houden;
Oud 1 juni 2004, 16:27   #4
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kathleen Van Brempt
Pyramus,
Ik ben die menig niet toegedaan. Vakbonden moeten toch steeds in de mogelijkheid zijn actie te voeren (en als laatste redmiddel de staking). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid dragen. Een verantwoordelijkheid die ze wel nemen. Denk aan de gijzelingsacties waar de verantwoordelijken binnen de vakbond zich sterk tegen gekant hebben (met succes trouwens)
Kathleen
Mevrouw,

Vakbonden hebben in andere Europese landen wèl rechtspersoonlijkheid. Denkt u werkelijk dat het stakingsrecht daar onbestaande is??

Verder begrijp ik niet goed waarom vakbonden taken moeten uitoefenen die in wezen aan de overheid toekomen zoals het uitkeren van de werkloosheidsuitkering.

mvg,

Tom
stud. rer. pol.
grossfaz is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be