Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 11:18   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Het onreine varken...

Citaat:
Een HappyLand Goosefeather Farm-set mét varkentje.

In het Verenigd Koninkrijk heeft een keten van speelgoedwinkels een varkentje uit een speelgoedboerderij gehaald. De directie wil zo voorkomen dat islamitische ouders aanstoot nemen aan het 'onreine' dier. Dat meldt The Sun.

De merkwaardige maatregel kwam aan het licht nadat een moeder bij de Early Learning Centre-winkel (ELC) had geklaagd dat er een varkentje ontbrak in de boerderijset HappyLand Goosefeather Farm. Die had de vrouw voor de eerste verjaardag van haar dochtertje gekocht.

"De boerderij had wel nog een varkenshok en een knop die een knorgeluid maakt als je er op duwt. Maar het varken was spoorloos", aldus de vrouw.

Klachten
De moeder schreef een brief naar de directie van de ELC-winkels en kreeg een mail terug met de verklaring voor de mysterieuze verdwijning van het plastieken varkentje. Het speelgoeddiertje was uit alle boerderijpakketten verwijderd om islamitische ouders niet voor het hoofd te stoten. De religie verbied het nuttigen van varkenvlees wegens onrein. Die beslissing kwam er na klachten van klanten.

uit e-mailberichten
... 't zal weer een "hoax" zijn zeker?
Alhoewel, was het niet zo dat in onze eigen banken... het plastieken spaarvarkentje-geschenk ook zijn tijd heeft gehad? Te vervangen door een geit, misschien?
Veel meer commentaar moet aan het bovenstaande niet meer worden toegevoegd. Tenzij verachting voor dergelijke onderkruipersmentaliteit.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 12:12   #2
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Alhoewel, was het niet zo dat in onze eigen banken... het plastieken spaarvarkentje-geschenk ook zijn tijd heeft gehad? Te vervangen door een geit, misschien?
Veel meer commentaar moet aan het bovenstaande niet meer worden toegevoegd. Tenzij verachting voor dergelijke onderkruipersmentaliteit.
Waarom zet jij de berichten van het VB onder I&I?
http://www.vlaamsbelangmechelen.org/4/247/

Het VB komt wel een beetje achter.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=146632
http://forum.politics.be/showthread.php?t=146639
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 12:19   #3
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
neenee dit is geen hoax. Het is wel al een paar maanden oud.

zo ziet het er normaal uit:

en kijk Artisjok: het VB heeft de krant Elsevier al overgenomen. Zou je niet snel gaan protesteren in Straatsburg?

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...beledigend.htm

Citaat:
Speelgoedfabrikant: Varken in boerderijset is beledigend
dinsdag 16 november 2010 11:25

Een Britse speelgoedfabrikant heeft een varkentje uit een boerderijset gehaald, omdat het dier beledigend kan zijn voor islamitische en joodse ouders. De Early Learning Center (ELC) haalde het dier uit het assortiment nadat zij een klacht van een ouder ontvingen.

Dat meldt de Britse krant The Sun dinsdag.

Reactie
Een moeder ontdekte dat het varkentje ontbrak toen zij de Goosfeather Farm-set voor haar dochter kocht. Zij dacht dat alleen zij het stuk speelgoed niet had gekregen en stuurde een e-mail naar de fabrikant.

In een reactie op haar klacht zei de ELC dat zij het varkentje uit de boerderijset hebben gehaald om joodse en islamitische ouders niet te beledigen.(....)

och gut! het VB heeft The Sun nu ook al overgenomen!

Wordt het geen tijd voor het CGKR om zowel Elsevier als The Sun aan te klagen wegens racisme?

Citaat:
Schilderij
In Nederland komt het ook voor dat er rekening wordt gehouden met het mogelijk beledigen van moslims. Zo werd in de Lingepolikliniek in Leerdam, een schilderij van een varken verwijderd omdat het moslims zou kunnen kwetsen. Het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) was 'verbolgen' over dit besluit en gaf aan dat de meeste moslims daar geen problemen mee hebben.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 12:23   #4
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Ze geven het niet op ginds in Albion:

Drie biggetjes niet in Britse scholen want beledigend voor moslims

"De wolf en de drie biggetjes" kan moslims beledigen en moet dus verboden worden vindt de Britse semi-overheidsinstelling Becta. Van de tekenfilmbiggetjes zou een nieuwe digitale versie gemaakt worden voor kinderen op school. Hard werken loont, is de onderliggende boodschap. Maar de sprookjesklassieker waarin de biggetjes een huis bouwen om zich te beschermen tegen de boze wolf, kan volgens Becta "vanwege het gebruik van varkens een stroom van verontwaardiging teweegbrengen in de moslimcultuur ".

Bouwvakkers
Sommige scholen hadden de varkens al veranderd in 'cowboy bouwvakkers', maar dit zou de bouwsector in een kwaad daglicht kunnen stellen volgens Becta. Uitgever Shoo Fly is geschokt dat het sprookje niet geschikt zou zijn voor kinderen. Ook de maker van de animatiefim reageert afkeurend. "Dit besluit voelt als een klap in mijn gezicht. Het is al het zoveelste verbod op een onschuldig kinderverhaaltje."

Regenboogschaap
In het verleden heeft Engeland al eerder kinderverhalen aangepast omdat het andere culturen pijn zou doen. Zo is Baa Baa Black Sheep (zwart schaap) veranderd in Baa Baa Rainbow Sheep (regenboogschaap) om raciale geschillen te voorkomen. (tlg/mvl)
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...-moslims.dhtml

En Goldilocks moet binnenkort Brownylocks heten zeker?
Oud 2 februari 2011, 12:47   #5
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Gewoon gebrek aan humor: ik zou het plastieken varkentje gewoon laten vervangen door een even plastieken 'Ihv-Aids' virus!!!! (bol met stalactieten)

Politieke opinie: Waarom uitsluitend 'Zwart afrika' van de wonderen van deze formidabele 'Demografische' regulater laten genieten ?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 12:53   #6
bruggeman
Parlementslid

Standaard

LEEUW/VARKEN : zelfde strijd = Ze zullen hem niet te-e-mmen, het fiere Vlaamsche Varken!!!! knorr knorr
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 17:41   #7
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ja, daar is een half jaar geleden al eens een draad over geweest.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 17:46   #8
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
LEEUW/VARKEN : zelfde strijd = Ze zullen hem niet te-e-mmen, het fiere Vlaamsche Varken!!!! knorr knorr
Zolang 't Zwijn kan knorren,
zolang 't slagtanden heeft.

Geloof het of niet, ik heb het in het echt al gezongen op die manier.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 22:33   #9
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik eet wel eens graag een kalfslapje maar sinds ik die mannen van Basta met kalfje Willy zag rondwandelen vind ik het heel erg om een stukje van zo'n schattig beestje te eten.
Dus wou ik me voorlopig beperken tot varkensmignonettes. Maar als alle varkentjes uit onze samenleving ook moeten verdwijnen om moslims niet op de tenen te trappen ... Alle dagen kip?
Oud 2 februari 2011, 22:43   #10
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik eet wel eens graag een kalfslapje maar sinds ik die mannen van Basta met kalfje Willy zag rondwandelen vind ik het heel erg om een stukje van zo'n schattig beestje te eten.
Dus wou ik me voorlopig beperken tot varkensmignonettes. Maar als alle varkentjes uit onze samenleving ook moeten verdwijnen om moslims niet op de tenen te trappen ... Alle dagen kip?
Want voor je kalfke Willy gezien had dacht je dat kalfslapjes aan de bomen groeiden?
Oud 2 februari 2011, 22:47   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook voor de vrijheid van Willy gestemd.
Ze kunnen toch gewoon bij den colruyt bestellen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 23:43   #12
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Dacht je dat vleeslappen op je bord aan struiken groeiden? Het eten van vlees is ver van sereen. Het is slecht voor het milieu. Voor mij is het consumeren van vlees of vis een bijdrage aan de armoede in de wereld. In derde wereldlanden hebben kinderen geen eten omdat hun visvangst integraal naar onze westerse vleesdieren gaat. Heb je geen hart voor dieren. Dan laten de kinderen in derde wereldlanden je ook koud?

Laatst gewijzigd door Serenity : 2 februari 2011 om 23:46.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 23:49   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht

"De wolf en de drie biggetjes" kan moslims beledigen en moet dus verboden worden vindt de Britse semi-overheidsinstelling Becta. Van de tekenfilmbiggetjes zou een nieuwe digitale versie gemaakt worden voor kinderen op school. Hard werken loont, is de onderliggende boodschap. Maar de sprookjesklassieker waarin de biggetjes een huis bouwen om zich te beschermen tegen de boze wolf, kan volgens Becta "vanwege het gebruik van varkens een stroom van verontwaardiging teweegbrengen in de moslimcultuur ".

Bouwvakkers
Sommige scholen hadden de varkens al veranderd in 'cowboy bouwvakkers', maar dit zou de bouwsector in een kwaad daglicht kunnen stellen volgens Becta. Uitgever Shoo Fly is geschokt dat het sprookje niet geschikt zou zijn voor kinderen. Ook de maker van de animatiefim reageert afkeurend. "Dit besluit voelt als een klap in mijn gezicht. Het is al het zoveelste verbod op een onschuldig kinderverhaaltje."

Regenboogschaap
In het verleden heeft Engeland al eerder kinderverhalen aangepast omdat het andere culturen pijn zou doen. Zo is Baa Baa Black Sheep (zwart schaap) veranderd in Baa Baa Rainbow Sheep (regenboogschaap) om raciale geschillen te voorkomen. (tlg/mvl)

Wat grappig zou zijn, en wat misschien goed zou verkopen , zijn zwarte plastieken spaarvarkentjes...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 23:51   #14
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht

Bouwvakkers

Regenboogschaap

Vragen moslims om deze maatregelen? Of komen deze absurde eisen eerder vanuit goed bedoelende ambtenaren?
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 00:03   #15
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Vragen moslims om deze maatregelen? Of komen deze absurde eisen eerder vanuit goed bedoelende ambtenaren?
Dat was mijn standpunt ook in die draad een half jaar geleden.
Oud 3 februari 2011, 07:23   #16
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb ook voor de vrijheid van Willy gestemd.
Ze kunnen toch gewoon bij den colruyt bestellen.
Ah, dat maakt het terug ok, dan.
Dan komt het vlees gewoon van kalfje Wally. (niet te verwarren met de vlaemsche zanger)
Oud 3 februari 2011, 07:25   #17
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar dacht ge vroeger dan dat vlees van kwam?
Groeit niet aan de bomen hé.

Lamskroon?
Oud 3 februari 2011, 08:18   #18
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
goede vraag;

Ik denk dat die eerder ontspruiten in het achterlijke brein van gedhimmificeerde linkiewinkies zoals er hier in Vlaanderen ook nog wat specimen rondlopen.
Je weetwel : diegenen die eerst naar het kleurtje kijken en dan menen dat lichtbruin staat voor "pampertje aandoen".
Oud 3 februari 2011, 11:47   #19
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Want voor je kalfke Willy gezien had dacht je dat kalfslapjes aan de bomen groeiden?
Ja, zoiets
Oud 3 februari 2011, 11:50   #20
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waar dacht ge vroeger dan dat vlees van kwam?
Groeit niet aan de bomen hé.

Lamskroon?
Lam of schaap eet ik nooit, niet omwille van het beestje zelf (ik vind lammetjes superschattig) of weet ik veel wat voor moreel hoogstaande redenen maar heel eenvoudig : ik lust het niet

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be