Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 februari 2011, 00:08   #1
michael26
Schepen

Standaard uitbreiding brussel

zoals jullie weten wensen de Franstaligen enkel te onderhandelen als de uitbreiding van brussel op tafel komt

ik wil eens horen wat jullie hiervan vinden
een uitbreiding van brussel als compromie om een regering te vormen

om het met de woorden van SPA te zeggen: REYNDERS KAN ZIJN KOFFERS PAKKEN

brussel uitbreiden betekend zonder meer meer criminaliteit overbrengen naar de vlaamse rand
en bovendien brussel moet blussen zoals het is
het is niet omdat ene zekere MAINGAIN denk dat hij de baas kan spelen over de vlamingen dat hij zich alles kan permiteren

graag eens jullie mening hierover
michael26 is offline  
Oud 10 februari 2011, 00:37   #2
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

er wordt geen grondgebied afgestaan aan imperialistische franstaligen.

punt.

Dat zelf de slaafjes groen en sp.a. dit niet toestaan, wil al genoeg zeggen zeker. De vlaamse partij die dit toelaat, bestaat niet meer de volgende verkiezing!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 februari 2011 om 00:39.
lollysticky is offline  
Oud 10 februari 2011, 01:29   #3
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
er wordt geen grondgebied afgestaan aan imperialistische franstaligen.
Maak je toch niet zo druk over een paar dorpjes met 95% franstaligen. De helft van de mensen stemt daar op Maingain, maar dat mag dus niet meer van jou. Lekker democratisch.

Het is belangrijker dat er een regering komt, zodat de problemen van de mensen in het land aangepakt kunnen worden. Dat is belangrijker dan Maingaintje pesten.
schaker is offline  
Oud 10 februari 2011, 01:36   #4
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

NON
Oud 10 februari 2011, 01:41   #5
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Maak je toch niet zo druk over een paar dorpjes met 95% franstaligen. De helft van de mensen stemt daar op Maingain, maar dat mag dus niet meer van jou. Lekker democratisch.

Het is belangrijker dat er een regering komt, zodat de problemen van de mensen in het land aangepakt kunnen worden. Dat is belangrijker dan Maingaintje pesten.
Dus.... toegeven?

Wat een broek-op-de-enkels attitude.
poekieJ is offline  
Oud 10 februari 2011, 01:42   #6
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
bezit jij de gave 'lezen' ? Waar staat er ergens dat ik mensen verbied om te stemmen hoe ze willen? Ik zeg enkel dat er geen GROND wordt afgestaan... De rest is enkel gefantaseer van uw kant.

Citaat:
Deze zinnen lijken zo uit de mond van gennezke te komen: "de mensen". Ik ben steeds blij wanneer iemand hier komt verkondigen dat hij weet wat 'de mensen' willen... Soit, het is fijn om te weten uit welke ideologische richting de commentaar komt natuurlijk...

En ik wil ook een regering, maar enkel één in een hervormd België. Indien jij de staatshervorming nog eens wil uitstellen (en dat zal gebeuren indien men nu toestemt met het 'parallel' uitvoeren van de staatshervorming, remember 2007) dan maak je België enkel nog meer onleefbaar. Hoe lang denk je dat zo'n regering het zal uithouden?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 februari 2011 om 01:43.
lollysticky is offline  
Oud 10 februari 2011, 01:46   #7
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

NON
Oud 10 februari 2011, 02:18   #8
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Dus.... toegeven?

Wat een broek-op-de-enkels attitude.
Blijkbaar vind jij kaakslagen uitdelen belangrijker dan een regering te hebben die de nodige maatregelen kan nemen.

Een toegeving of een compromis is niet meteen een "broek-op-de-enkels attitude".....
Van die niet-compromis-bereide en ontoegevelijke stijfbeen mensen komt alleen maar oorlog. Een domme oog-om-oog, tand-om-tand mentaliteit.
schaker is offline  
Oud 10 februari 2011, 02:45   #9
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar vind jij kaakslagen uitdelen belangrijker dan een regering te hebben die de nodige maatregelen kan nemen.

Een toegeving of een compromis is niet meteen een "broek-op-de-enkels attitude".....Van die niet-compromis-bereide en ontoegevelijke stijfbeen mensen komt alleen maar oorlog. Een domme oog-om-oog, tand-om-tand mentaliteit.
Mooi zo,dus zullen de franstaligen graag de Vlaamse eisen gaan aanvaarden....

Of hebben volgens u enkel maar de francofonen het recht om hun eisen te stellen én door te drukken...

Vertel mij maar eens waarom voor de francofonie een franstalige burger het recht zou moeten krijgen om op een brusselse lijst te mogen stemmen...

Gaat de francofonie hetzelfde toestaan aan die Vlamingen die zich nét over de taalgrens hebben gevestigd zodat die op Vlaamse lijsten zouden kunnen stemmen...

Of is dit weer het zoveelste éénzijdig recht dat ze voor zichzelf willen voorbehouden...

Als die francofone bewoners uit één van de faciliteitengemeentes dan toch zo graag op een brusselse lijst willen stemmen,dat zij dan terug in brussel gaan wonen....
Svennies is offline  
Oud 10 februari 2011, 02:51   #10
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
bezit jij de gave 'lezen' ? Waar staat er ergens dat ik mensen verbied om te stemmen hoe ze willen? Ik zeg enkel dat er geen GROND wordt afgestaan... De rest is enkel gefantaseer van uw kant.
Ja, ik bezit de gave 'lezen'.
Ik heb op dit forum 2877 maal gelezen "Splits BHV!", en daar waren vermoedelijk ook een paar keer van U daarbij (ik heb nu geen zin dit op te zoeken).
En wat heeft dat voor zin voor de nederlandstaligen???? Weinig of niets.

Maar.... hiermee kan men verhinderen dat de franstaligen op Maingain gaan stemmen, en dat is dan blijkbaar zéér belangrijk .... maar alleen voor bepaalde politici en voor de flaminganten, maar niet voor de gewone mensen in de straat.

Ik vraag het U dan maar eventjes voor de duidelijkheid (dan kunt U Uw antwoord ook zelf lezen):
  • Wilt U een Franstalige (bijvoorbeeld uit Kraainem) toestaan om op Maingain te stemmen,
  • of wilt U mensen verbieden om te stemmen hoe ze willen (door BHV te splitsen)?
Volgende vraag: hoe zou U het vinden als U niet toegestaan wordt om op Uw lievelings-politicus te stemmen? Prima / niet leuk?
schaker is offline  
Oud 10 februari 2011, 02:58   #11
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar.... hiermee kan men verhinderen dat de franstaligen op Maingain gaan stemmen, en dat is dan blijkbaar zéér belangrijk .... maar alleen voor bepaalde politici en voor de flaminganten, maar niet voor de gewone mensen in de straat.
Vlamingen die nét over de taalgrens wonen kunnen ook niet op De Wever stemmen....

Iederéén gelijk voor de wet,en die franstalige die zonodig op Maingain wil stemmen moet maar terug in brussel gaan wonen....
Svennies is offline  
Oud 10 februari 2011, 03:03   #12
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zelf de slaafjes groen en sp.a. dit niet toestaan, wil al genoeg zeggen zeker. De vlaamse partij die dit toelaat, bestaat niet meer de volgende verkiezing!
Maar ze waren wel laaiend enthousiast over een inschrijvingsrecht en een speciaal burgemeesterstatuut.
Dat zijn bij een eventuele splitsing deze nu sowieso al betwiste gemeentes dus Vlaamse gemeentes met een speciaal taatstatuut, een speciaal kiesstatuut en een speciaal burgemeesterstatuut... .
Miguelito is offline  
Oud 10 februari 2011, 04:46   #13
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, ik bezit de gave 'lezen'.
Ik heb op dit forum 2877 maal gelezen "Splits BHV!", en daar waren vermoedelijk ook een paar keer van U daarbij (ik heb nu geen zin dit op te zoeken).

Ik vraag het U dan maar eventjes voor de duidelijkheid (dan kunt U Uw antwoord ook zelf lezen):
  • Wilt U een Franstalige (bijvoorbeeld uit Kraainem) toestaan om op Maingain te stemmen,
  • of wilt U mensen verbieden om te stemmen hoe ze willen (door BHV te splitsen)?
Volgende vraag: hoe zou U het vinden als U niet toegestaan wordt om op Uw lievelings-politicus te stemmen? Prima / niet leuk?
ik zal u antwoorden op de enige manier die logisch is...
1) BHV splitsen
2) die franstaligen in de rand krijgen evenveel stemmingsrechten als de nederlandstaligen in Waals-Brabant * . Ik verbied hen helemaal niks; ik schenk hen enkel dezelfde rechten dan een ander :/ Of ben jij voorstander om de franstaligen meer rechten te geven dan nederlandstaligen. Indien ja, verkondig dit dan even hier (want dat is infeite waar jouw standpunt op neerkomt), dan weten we allemaal hoe je denkt

EN hoe ik het zou vinden om niet meer te kunnen stemmen op mijn 'lievelings'politicus? Serieus, wat voor een vraag. Geen idee feitelijk; ik ben dan ook geen imperialist die in Wallonië gaat wonen en daar speciale eisen begint te stellen, weigert (want we hadden al geconcludeerd dat ze intelligent genoeg waren zeker, dus het 'kunnen' mag geen probleem zijn) de taal te leren, en graag grond zou annexeren... Bent u voor zo'n mensen?

Citaat:
In zo'n zinnen zie ik dus echt de absurditeit van België he. De belgicisten/linksen spelen nog liever anderstaligen meer rechten toe, zolang het maar anti-vlaanderen is, lijkt alles in orde. Geef ze speciale rechten, laat ze misschien gans vlaanderen als faciliteiten-gewest benoemen, geef ze al het geld. Is het dan goed voor u? BHV is een kanker die de poort naar de verfransing van gans Vlaanderen wijd open zet. En deze moet dicht. Voor mensen die 'respect' eisen, maar zelf geen respect opbrengen voor Vlaanderen en zijn taal wanneer ze er zich gaan vestigen, heb ik hoegenaamd geen greintje 'respect'. Voila

* P.S. ik ben ook voor de afschaffing van de paritaire regeringssamenstelling op Brussels (ten nadele van de vlaamse vertegenwoordiging) en op Federaal niveau (ten nadele van de franstalige vertegenwoordiging). Kwestie dat u mij niet beschuldigt van eenzijdig denken he

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 februari 2011 om 05:04.
lollysticky is offline  
Oud 10 februari 2011, 04:59   #14
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:

Een toegeving of een compromis is niet meteen een "broek-op-de-enkels attitude".....
Van die niet-compromis-bereide en ontoegevelijke stijfbeen mensen komt alleen maar oorlog. Een domme oog-om-oog, tand-om-tand mentaliteit.
deel dan even aan ons mee, wat het ideale scenario is.

Stel, morgen zegt de NVA: "okee, we gaan een regering vormen die zich toelegt op het economische, de staatshervorming doen we parallel". Welke harde garanties heeft ze dan dat dit waar is? De franstaligen hebben het Leterme in 2007 ook al geflikt...

Citaat:
Dat is waar. Kan u om consequent te zijn, zich ook richten tot de franstalige politic, of wil u puur tot Vlaanderen wenden? Het lijkt altijd zo selectief te zijn bij belgicisten... Vlaams-nationalisten zijn per defitinitie meer pro-vlaams. Belgicisten zijn voor alle belgen nietwaar, vlamingen inbegrepen. Toch ***lijkt*** het steeds alsof deze mensen zich richten naar de vlamingen wanneer ze negatieve commentaar geven.

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 februari 2011 om 05:03.
lollysticky is offline  
Oud 10 februari 2011, 07:10   #15
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grond afstaan is geen compromis, het is het imperialisme voeden. Toen de Britten Sudetenland afstonden aan nazi-Duitsland, dachten ze ook dat het beest gekalmeerd hadden, maar het resultaat was dat de honger van het beest zo aangescherpt was dat het ten aanval ging.
Oud 10 februari 2011, 07:35   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die regering zal je nog lang niet zien verschijnen.
En als ze er is, zal ze snel terug vallen.
Want de Franstalige krijgen niet enkel tegenstand vanuit Vlaanderen, maar ook de Oostkantons beginnen op te staan voor hun rechten.

De Duitstalige gemeenschap is het namelijk beu dat hun grondgebied tot het Waalse gewest behoort en door de Franstalige word leeggeroofd.

Trouwens men spreek hier steeds over de nood aan een regering om de echte problemen van de mensen aan te pakken, dit terwijl de economie beter draait dan in 2007/2008, dit terwijl de werkloosheid daalt zonder bijzondere maatregelen, dit terwijl justitie zijn achterstand aan het wegwerken is, dit terwijl iedereen eindelijk alle verkeersregels begint te kennen, dit terwijl iedereen eindelijk elke maand hetzelfde loon krijgt, dit terwijl er geen nieuwe belastingen worden ingevoerd, dit terwijl eindelijk de gewesten hun werk doen, dit terwijl er geen verkoop van gebouwen en staatseigendommen gebeurd.

En mens zou bijna gaan verlangen dat er NOOIT nog een federale regering komt, want het land heeft nog NOOIT zo goed gewerkt en de bevolking heeft nog NOOIT zo zeker van zijn zaken kunnen zijn.
Zelfs het aantal echtscheidingen zit in dalende lijn in België, terwijl die in de landen met een regering aan het stijgen zijn.

Laatst gewijzigd door Jantje : 10 februari 2011 om 07:36.
Jantje is offline  
Oud 10 februari 2011, 07:47   #17
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Trouwens men spreek hier steeds over de nood aan een regering om de echte problemen van de mensen aan te pakken, dit terwijl de economie beter draait dan in 2007/2008, dit terwijl de werkloosheid daalt zonder bijzondere maatregelen, dit terwijl justitie zijn achterstand aan het wegwerken is, dit terwijl iedereen eindelijk alle verkeersregels begint te kennen, dit terwijl iedereen eindelijk elke maand hetzelfde loon krijgt, dit terwijl er geen nieuwe belastingen worden ingevoerd, dit terwijl eindelijk de gewesten hun werk doen, dit terwijl er geen verkoop van gebouwen en staatseigendommen gebeurd.

En mens zou bijna gaan verlangen dat er NOOIT nog een federale regering komt, want het land heeft nog NOOIT zo goed gewerkt en de bevolking heeft nog NOOIT zo zeker van zijn zaken kunnen zijn.
Zelfs het aantal echtscheidingen zit in dalende lijn in België, terwijl die in de landen met een regering aan het stijgen zijn.
Mooi, Jantje...
Oud 10 februari 2011, 08:29   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

goed, stel dat we dat doen, we gaan de faciliteitengemeenten overhevelen naar Brussel.

en kan je me dan uitleggen wat er juist gaat verbeteren? en wat zal het gevolg zijn?

binnen hoeveel jaar zie jij nog andere gemeenten uit Vlaams-Brabant naar Brussel moeten overheveld worden?

binnen hoeveel jaar zie jij dat gans Vlaanderen uiteindelijk naar Brussel zal overgeheveld worden?
Oud 10 februari 2011, 08:38   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Grenzen zijn er niet om mensen te pesten, maar om duidelijke afspraken te kunnen maken, een gebied af te bakenen waarop een beleid gevoerd kan worden en stabiliteit te garanderen. Het signaal geven dat deze grenzen te allen tijde gewijzigd kunnen worden als gevolg van demografische wijzigingen op het terrein zorgt er juist voor dat deze stabiliteit helemaal onderuit gehaald wordt.
Zwartengeel is offline  
Oud 10 februari 2011, 08:40   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
zoals jullie weten wensen de Franstaligen enkel te onderhandelen als de uitbreiding van brussel op tafel komt
Zoals jullie weten wensen de Vlamingen enkel te onderhandelen als BHV gesplitst wordt en als er homogenen bevoegdheden overgeheveld worden naar de deelregeringen...

Citaat:
ik wil eens horen wat jullie hiervan vinden
een uitbreiding van brussel als compromie om een regering te vormen
Ik wil eens horen wat jullie hiervan vinden:
een splitsing van BHV en overheveling van homogene bevoegdheden als compromis om een regering te vormen.

Maw, als de Franstaligen een regering willen, dan weten ze waar ze ja op moeten zeggen. Simpel, niewaar ?
patrickve is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be