Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2002, 12:56   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

In het tumult dat volgde n�* de discussie tussen Abou Jahjah en Filip Dewinter, omwille van de deningrerende uitspraak van journalist De Ceuleneer van Knack over het IQ van FDW, is het wel jammer dat de rest van de discussie hierdoor verloren ging.

Want waarom vond De Ceuleneer Abou Jahjah intelectueel beter gekwalificeerd dan FDW?

Onder meer om dit verschil in discours, over waarden en normen.

Filip Dewinter: Allochtonen zijn gasten en Vlamingen zijn te gastvrij geweest.(..)Als allochtonen niet willen integreren en assimileren, als ze onze wetten, waarden en normen niet willen aanvaarden en als ze het hier toch zo slecht vinden, dan moeten ze teruggaan naar hun land van herkomst.

Repliek van Abou Jahjah: Allochtonen zijn geen gasten in Vlaanderen. Wij zijn burgers, dus Vlaanderen is ons land. Zolang wij de wetten respecteren, is er geen enkel probleem. Waarden en normen spelen geen rol. Als die toch zo belangrijk zijn, dan moeten ze maar gestemd worden. Dan zullen wij ze naleven.

Daar heeft Abou Jahjah inderdaad een sterk punt. Natuurlijk klinkt het simpel om te zeggen dat iedereen de normen en waarden moet respecteren, iedereen kan zich vinden in dergelijke uitspraak want.... nergens staat echt duidelijk omschreven wat die (Vlaamse) waarden en normen dan wel inhouden. Iedereen kan dat dan op zijn/haar eigen manier invullen. Met zo'n populistische slogan heb je altijd gelijk, precies omdat ze zo vaag blijft en daardoor ook lekker in het gehoor ligt.

In de loop der jaren zijn er inderdaad een aantal waarden en normen vastgelegd in wetten. Ik noem een paar voorbeelden: meerderjarigheid van 21 jaar naar 18 jaar. Ouderschapsverlof nu ook voor mannen. Legalisering van abortus, de vrouw beslist. Stemrecht voor mannen en vrouwen. Euthanasieregeling. enz...enz...

Andere veranderingen in normen en waarden naar wetten zijn onderweg zoals bv vanaf volgend jaar gemengd onderwijs; legalisering sofdrugs, homohuwelijken enz...

Wat wij nu afkeuringswaardig vinden, kan dat helemaal niet meer zijn maar tot een nieuwe norm worden verheven zegge over pakweg tien, twintig of vijftig jaar.

Als het Vlaams Blok inderdaad zo blijft hameren op die normen en waarden, zonder te zeggen waar het dan wel omgaat (alhoewel we dat wel weten want ze wil graag een pak verworvenheden terug ongedaan maken of tegenhouden), houdt deze slogan helemaal geen steek.

FDW maakt zich bv druk om gescheiden zwemlessen voor moslim jongens en meisjes. Toen ik nog naar school ging was die regeling ook voor ons van kracht, inclusief gescheiden onderwijs en gescheiden opvoeding. Er zijn nu ook nog steeds genoeg autochtone Belgen die dat maar wat graag terug willen invoeren.

Maar op het moment dat dergelijke normen tot wet worden gestemd, maw dat met een grondwettelijke en op demokratische wijze tot stand gekomen tweederde meerderheid goedgekeurd werd, hebben ook de tegenstanders van deze 'wettelijke' norm zich te houden aan deze nieuwe wet. Goedschiks kwaadschiks.

Laat het Vlaams Blok dan maar eens open kaart spelen omtrent 'Vlaamse' normen en waarden, het zal mij ook benieuwen, en nog meer in hoeverre zij meent dat ze daar nog een demokratische meerderheid voor zal kunnen vinden.
Oud 22 december 2002, 14:49   #2
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In het tumult dat volgde n�* de discussie tussen Abou Jahjah en Filip Dewinter, omwille van de deningrerende uitspraak van journalist De Ceuleneer van Knack over het IQ van FDW, is het wel jammer dat de rest van de discussie hierdoor verloren ging.

Want waarom vond De Ceuleneer Abou Jahjah intelectueel beter gekwalificeerd dan FDW?

Onder meer om dit verschil in discours, over waarden en normen.

Filip Dewinter: Allochtonen zijn gasten en Vlamingen zijn te gastvrij geweest.(..)Als allochtonen niet willen integreren en assimileren, als ze onze wetten, waarden en normen niet willen aanvaarden en als ze het hier toch zo slecht vinden, dan moeten ze teruggaan naar hun land van herkomst.

Repliek van Abou Jahjah: Allochtonen zijn geen gasten in Vlaanderen. Wij zijn burgers, dus Vlaanderen is ons land. Zolang wij de wetten respecteren, is er geen enkel probleem. Waarden en normen spelen geen rol. Als die toch zo belangrijk zijn, dan moeten ze maar gestemd worden. Dan zullen wij ze naleven.
Dit even terug omhooggekrikt voor diegenen die nog altijd niet het verschil zien tussen de fundamentalisten van beider kunnen
Oud 18 januari 2003, 14:14   #3
vlaanderen72
Banneling

Standaard

ONZE FILIP HEEFT HEM TOCH NIET LATEN DOEN PIANO !
JIJ BEZIET DAT UITERAARD DOOR JE LINKSE SUPERROZE BRIL EN TELT 1PLUS1 OP EN KOMT BIJ 3.
ACH STEEDS HEZELFDE BIJ JOU .
KAPPEN OP HET BLOK EN VREEMDEN VOOR TREKKEN .
WAAR HOOP JE OP ,DAT ZE JE OOK GAAN DOODKNUFFELEN .
MJA BIJ NADER INZIEN MIJ NIET GELATEN.
JIJ KRIJGT NOG EENS DE TROFEE:VERRADER VAN HET UNIVERSUM.
LACHEN OP DE FOTO ZENNE PIANO.
WAAR HEB IK MIJN PIJLTJES GELATEN ,JIJ KRIJGT UITERAARD EEN EEPLAATSJE OP MIJN DARTSBORD.
ALEZ TOCH IEMAND DIE REAGEERDE OP JE TOPIC.
AL HAD JE UITERAARD GEHOOPT OP WAT MEDESTANDERS.
NIET DUS.

Opmerking van de moderators: gaan we nu ook al schreeuwen... ooit gehoord van netetiquette?
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 14:34   #4
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

volgens mij bestaan er geen Vlaamse waarden en normen
een Vlaamse norm van het Vlaams Blok is al totaal anders dan een waarde van Agalev

maar Robert Voorhamme heeft wel gezegd dat achtergestelde positie van de vrouw en gearrangeerde huwelijken tegenstrijdig zijn met de universele waarden en normen
natuurlijk is de vraag in hoeverre deze achtergestelde positie nog wel aanwezig is in belgie? er zijn veel allochtoonse meisjes (vnl. 2de generatie en verder) die studeren en gaan werken
en gearrangeerde huwelijken, kdenk dat dat zeer uitzonderlijk is

btw bij de autochtoonse bevolking heb je in veel sectoren (vb. leger en politie) ook veel minder vrouwen
en niet vergeten vrouwen mogen geen priesters worden in de Kerk

natuurlijk moeten allochtonen zich integreren
maar tot waar reikt integratie?
politici zijn daar altijd zo vaag over
betekent dat dat wij geen rijst,couscous meer mogen eten? en dat er in elk gezien een bijbel moet liggen?
indien ja, dan is dit geen integratie maar assimilatie

ik zou zeggen dat de minimale regels voor integratie zijn volgende: nederlands leren, werken en natuurlijk alles binnen het wettelijk kader en op de hoogte zijn van de Belgische cultuur mar dat laatste zal geen probleem moeten zijn, aangezien je min. tot op uw 18de op een Vlaamse school zit
ik sta open voor suggesties ivm aanpassingen van deze "min. regels"
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 15:16   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij bestaan er geen Vlaamse waarden en normen
Indien er geen Vlaamse waarden en normen bestaan, bestaan er ook geen Marokkaanse of Turkse waarden en normen!
Zie ook de topic "wie heeft recht op welke cultuur"

Citaat:
en gearrangeerde huwelijken, kdenk dat dat zeer uitzonderlijk is
Grow up!
75% van de marokkaanse en turkse meisjes komen "toevallig" the lover of their life tegen tijdens hun jaarlijkse bezoekje aan het thuisland!
Daarvoor worden bedragen tot 500.000 oude BF uitgekeerd aan de vader van het meisje als "bruidsschat"!

Ook aan de jongens wordt 'aangeraden' hun toekomstige in het thuisland te gaan zoeken, zodat hun moeder met haar schoondochters kan converseren en verzekerd is van haar "oude dag" in het gezin van haar zoon + ongeletterde schoondochter!

Het NIET toepassen van bovenstaande geplogenheden, behoort inderdaad tot de VLAAMSE waarden en normen, die voor jou zo vanzelfsprekend zijn, dat je inderdaad niet doorhebt dat die bestaan!

het besef hebben dat een meisje geen hoer is die je zomaar kunt bespringen omdat ze niet met een tafellaken op haar hoofd rondloopt, is nog zo'n voorbeeld van Vlaamse waarden en normen, itt andere culturen, waarbij het blijkbaar als "normaal" wordt beschouwd dat een vrouw die zich niet inpakt als enig doel heeft de mannen te verleiden. Diezelfde mannen hoeven zich daarom ook helemaal niet te leren beheersen, vermits het de schuld van de vrouw is. Ook dat behoort tot de normen en waarden van sommige niet-vlaamse culturen!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 15:29   #6
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Wat een zever dat wij geen cultuur noch waarden of normen hebben.
Ik persoonlijk ben voor assimilatie.
Als er hier nu een paar duizend moslims zouden zitten en hun aanpassen al was het maar buitenshuis,dan zou je zoveel tegenstand niet hebben.
Iedereen eet wat hij wil,ik lust ook graag een keer chinees.
En een bijbel ligt niet in elke vlaamse woonkamer zenne, velen zijn geen praktiserende gelovigen.
Een geloof belijden is persoonlijk,dus wederom doe dat in de huiskring.
Agalev vlaams?
Dat is een goei grap.
Allochtone meisjes die studeren en werken zijn eerder uitzondering;en gerrangeerde huwelijken de regel.
Ik zou voor de autochtone bevolking graag zien dat zowel vrouwen en mannen ,minumum twee jaar het leger ingaan.
Gewetenbezwaarden zwaar straffen en degenen die afgekeurd worden toch een of ander jobke geven.(In de mate van het mogelijke.)
Dat priesters alleen mannen zijn,dat is nu eenmaal zo in mijn godsdienst ,zijn er bij jullie veel vrouwelijke imams?!
En jullie zelf (die overgrote groep onaangepasten en de massa die jullie vertegenwoordigen)zijn de schuld net als het vroegere beleid dat jullie naar hier gehaald heeft en het huidige referingsbeleid .
Alles draait vierkant nu ,er komt gemor uit alle lagen van de bevolking.
Waarom worden wij steeds racist genoemd ,als we opkomen voor ons land en volk.
En onder jullie kont worden al jaren eieren gelegd,het loopt echt de spuigaten uit.
Het staat niet op beteren ,een clash is onoverkomelijk.
Oud 18 januari 2003, 22:22   #7
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Indien er geen Vlaamse waarden en normen bestaan, bestaan er ook geen Marokkaanse of Turkse waarden en normen!
Grow up!
75% van de marokkaanse en turkse meisjes komen "toevallig" the lover of their life tegen tijdens hun jaarlijkse bezoekje aan het thuisland!
wil je mij vertellen wat de Vlaamse waarden en normen zijn?
de echte vlaamse waarden en normen hé en niet de Vlaamse waarden en normen volgens UW mening hé
btw de westerse samenleving is een pluralistische samenleving (wat ook goed is) daarom is de invulling van vlaaamse waarden en normen ook anders bij iedereen
bij marokanen en turken is er geen pluralistische samenleving en voor hen is het veel gemakkelijker om die waarden in te vullen

persoonlijk ben ik een voorstander van pluralistische samenlevingen, iedereen mag zijn mening zeggen (natuurlijk is vrijheid van meningsuiting niet absoluut)

en mag ik eens vragen waar je ooit gelezen hebt dat 75% van de marokaanse meisjes toevallig hun lover tegenkomen?
en het is wel een feit dat allochtoonse meisjes vaak liever een hoger opgeleide man willen in marokko dan een "allochtoonse loser van belgie"
maar of dit gearrangeerde huwelijken zijn? who can tell?
Oud 18 januari 2003, 22:34   #8
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Ik persoonlijk ben voor assimilatie.
Allochtone meisjes die studeren en werken zijn eerder uitzondering;en gerrangeerde huwelijken de regel.
godsdienst ,zijn er bij jullie veel vrouwelijke imams?!
En jullie zelf (die overgrote groep onaangepasten en de massa die jullie vertegenwoordigen)zijn de schuld net als het vroegere beleid dat jullie naar hier gehaald heeft en het huidige referingsbeleid .
Alles draait vierkant nu ,er komt gemor uit alle lagen van de bevolking.
Waarom worden wij steeds racist genoemd ,als we opkomen voor ons land en volk.
En onder jullie kont worden al jaren eieren gelegd,het loopt echt de spuigaten uit.
Het staat niet op beteren ,een clash is onoverkomelijk.
kan je enkele voorbeelden geven hoever assimilatie moet gaan? ik wil gewoon weten wat assimilatie ebtekent voor jou want de invulling is vaak ook bij iedereen beetje anders
ik zie rondom mij veel allochtoonse meisjes hogere opleiding volgen, btw allochtonen zijn niet alleen marokanen en turken hé

en neen er zijn geen vrouwelijke immans maar het is de westerse samenleving die heel den tijd over gelijkheid tussen man en vrouw bezig was en die de islam uitkafferde als achterlijk
ik zeg gewoon dat er bij de katholieke kerk en bij de islam dringend veranderingen moeten komen
het was niet mijn bedoeling om de Kerk te beledigen, maybe heb je me dan verkeerd begrepen

ik denk dat je heel pessimistisch bent, er komt verbetering en ik ben ook op de hoogte dat de misdaadcijfers bij marokanen en turken hoger liggen en ik begrijp uw frustratie maar we kunnen toch alleen hopen op beterschap
je kan blijven dromen dat op een dag ze hun belgische nationaliteit terug afpakken en het land buitengooien maar dit is niet realistisch hé
we zullen een manier moeten vinden om met hen samen te leven
niet waar?
de regeringen proberen wat ze kunnen hé
en je kan ook niet alles op de paars-groene regering steken hé
de vroegere katholieke regeringen hadden voor een inburgerinsdecreet moete zorge

en u weet niks over mij, ik denk niet dat je mij "onaangepast" kan noemen
ik zit op de universiteit, weet veel meer over de Belgische actualiteit dan vele autochtonen
Oud 19 januari 2003, 12:40   #9
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Aan moon:assimilatie staat voor mij aan totale onderwerping en aanpassing ,voor het land waar jij verblijft en het volk waar jij mee wil (moet) samenleven.
Als iedereen die hier vreemd is zijn of haar ding doet ,wat dan met onze samenleving zoals wij vlamingen ze steeds gekend hebben.
Met onderwerping bedoel ik dat jij je eveneens dan wij aan wetten ,waarden en normen moet houden en er niet van mag afwijken.
Ongeacht je eigen opvatting aangaande:geloof en cultuur.
Er zullen zeker allochtonen zijn jongens en meisjes die dit wel zouden willen en kunnen daar niet van maar een minderheid.
Maar persoonlijk zou ik het liefst hebben dat die hoger opgeleide migranten daar in land van herkomst iets mee zouden doen.
Dat komt dat land alleen maar ten goede ,de minder opgeleide migranten zijn hier ook alleen maar overlast daar ze terecht komen in een stempel en ocmw spiraal.
Degenen die wel werk hebben en niet aanassen, tja daar zijn we dan ook weer mooi mee.
Allochtonen zijn inderdaad niet alleen turken en marokkanen (moslims) maar je kunt niet ontkennen dat de grootste overlast met hen is .
Ondanks de vele eieren die eronder gelegd zijn.
Wij zijn nu eenmaal een samenleving gebaseerd op kristelijke waarden en ik vind zeer zeker niet dat een moslim hier eens zijn gedacht erover moet vormen ,ik zou dat in jouw land van herkomst ook niet doen .
Want anders is het vrij duidelijk dat je je hier niet thuis voelt en niet op je plaats bent.
Ik ben inderdaad pessimistisch en verbetering zie ik al helemaal niet.
Verslechtering daar in tegen wel.
En dromen ,tja,ik vrees dat die droom eerder een nachtmerrie aan het worden is.
Neen samenleven met vreemden hoeft voor mij niet persé ,ik heb daar geen enkele behoefte aan.
Voor mij is de perfecte samenleving :gewoon tussen mijn eigen mensen leven en wonen.
De regering hier is een complete fiasco ,en het staat niet op beteren ,wees maar zeker.
En ik blijf erbij :jullie zelf, de toenmalige en de huidige regering zijn compleet de schuldige wat er nu allemaal aan het gebeuren is.
En over dat niets weten over jou ,ik heb me een beeld gevormd .
Oud 19 januari 2003, 13:31   #10
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote="vlaanderen72"]Met onderwerping bedoel ik dat jij je eveneens dan wij aan wetten ,waarden en normen moet houden en er niet van mag afwijken.
Maar persoonlijk zou ik het liefst hebben dat die hoger opgeleide migranten daar in land van herkomst iets mee zouden doen.
Dat komt dat land alleen maar ten goede ,de minder opgeleide migranten zijn hier ook alleen maar overlast daar ze terecht komen in een stempel en ocmw spiraal. quote]

jij hebt makkelijk praten met terug naar ons land gaan met ons belgisch diploma
ten eerste ik spreek wel chinees maar men chinees is eigelijk heel slecht ,vergelijke met mijn kennis van nederlands
en ik kan ook geen chinees schrijven dus kan ik daar al niks gaan doen met mijn hogeropgeleide diploma
ten tweede ik weet meer over belgische geschiedenis, cultuur dan chinese

ik vind het ook erg dat er nogal veel werlozen of werkzoekende profiteren van onze goede sociale zekerheid (dit geldt zowel voor allochtonen en autochtonen) maar ja onze belgisch systeem is gebaseerd op solidariteit en dat kunne ook niet zomaar afbouwen

ik hou mij aan de wetten en wat betreft de waarden en normen is afhankelijk van persoonlijke invulling hé
vb. ik ben voorstander van gelijkheid man en vrouw , ik ben zelfs geëmancipeerd , ik ben voorstander van scheiding kerk en staat, voorstander van homohuwelijk,...
maar de vraag is natuurlijk of deze waarden en normen wel de vlaamse waarden en normen zijn aangezien elke mens ze anders invult
Oud 19 januari 2003, 14:03   #11
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Ach ik weet niet of jij het al opgemerkt hebt maar ik ben het gewoonweg beu al die zever over die vreemdelingen ,buiten ermee en dan is dat opgelost.
Je mag niet buitenkomen of je loopt om de vijf voet enen tegen.
En ik kan niet verstaan dat mensen hun cultuur willen houden en belijden in een land waar ze niet thuishoren en dat ook nooit niet zullen doen.
En alleen maar kritiek op ons systeem en land hebben .
Dan zeg ik daaaag en de wind vanachter.
Het probleem is dat er teveel hier zijn, en hun eigen ding willen doen.
In huis kan men nog eens zijn taal van herkomst spreken daar niet van maar eens buiten totale aanpassing.
En met de jaren is dat niet meer dan normaal ,dat zelfs dat niet meer nodig is.(cultuur,godsdienst en taal van land van herkomst thuis :spreken en belijden )
Want ben je hier geboren en getogen wat nut heeft dat nog.
Alleen maar problemen brengt dat met zich mee ,zie maar rond je ,sla een krant open ,zet het nieuws op.
Over dat profiteren van de sociale zekerheid,ik kan niet verdragen dat mijn eigen volk profiteert, waarom zou ik dat dan van een ander volk kunnen verdragen.
Inderdaad elke mens vult de waarden en normen in naar zijn of haar maatstaven.
Maar het dient gezegt dat deze niet teveel moeten en kunnen afwijken van de normen en waarden van dit land.
Oud 19 januari 2003, 14:33   #12
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

http://www.politics.be/phpBB/viewtopic.php?t=703
Oud 19 januari 2003, 15:22   #13
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ach ik weet niet of jij het al opgemerkt hebt maar ik ben het gewoonweg beu al die zever over die vreemdelingen ,buiten ermee en dan is dat opgelost..
maar je bent niet realistisch , je kan een allochtoon die geboren en opgegroeid is in belgie NIET zijn nationaliteit afpakken en buitengooie
als je zo begint dan kunne we ineens alle belgen hun nationaliteit afpakke wanneer ze schuldig maken aan zware misdrijven

en btw zelfs het Vlaams Blok kan dit niet realiseren , dat is weeral een wishful thinking van jullie
enige wat er kan gebeure is beperking van nieuwkomers, das ook enige wat er zal gebeure
je zal toch moeten samenleven met de allochtonen die hier al zijn
je kan nu misschien die nog vermijden maar voor hoelang hé
als je gaat werken ofzo dan kom je ze toch tegen, waarom geef je hen niet een kans?
het is nooit goe genoeg wat we doen
als we een goedbetaalde job hebben, dan hebbe we die zogezegd afgepakt van jullie
als we geen job hebben dan profitere we van belgische soc zekerheid
terwijl we officieel allemaal belgen zijn en gelijkheid voor alle belgen is en blijft een grondwettelijk recht
Oud 19 januari 2003, 22:22   #14
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Jij vergeet dat ik geen belg ben maar vlaming en belgie kan de pot op ook ik kies resoluut voor een onafhankelijk vlaanderen.
Als men zich niet aanpast dan moet er inderdaad iets aan gedaan worden.
Zoals:nationaliteit afpakken en naar land van herkomst voeren.
Dan zou er ineens wat meer plek in de gevangenissen zijn ook.
Ik ben realistisch genoeg om te merken wat er hier gaande is met die invasie van vreemdelingen die gewoon hun eigen ding willen doen en zich niet aanpassen.
Teveel is teveel en de zijn grenzen van het toelaatbare zijn reeds lang overschreden.
Die allochtonen die jij zegt die hier geboren en opgegroeid zijn ,dat is een mooi voorbeeld van hoe het niet kan en moet.
Ik zal steeds vlaams blok stemmen dat is de enige partij die er kan voor zorgen dat het hier terug leefbaar word.
Ik hoef helemaal niet samen te leven met allochtonen waar haal je het ,dit is zeer zeker geen prioriteit van mij noch een wens.
En speel jij maar belg in je multiculterele tuin,ik zal dat steeds blijven tegenwerken.
Oud 19 januari 2003, 23:29   #15
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:
Ach ik weet niet of jij het al opgemerkt hebt maar ik ben het gewoonweg beu al die zever over die vreemdelingen ,buiten ermee en dan is dat opgelost..
je zal toch moeten samenleven met de allochtonen die hier al zijn
je kan nu misschien die nog vermijden maar voor hoelang hé
als je gaat werken ofzo dan kom je ze toch tegen, waarom geef je hen niet een kans?
het is nooit goe genoeg wat we doen
als we een goedbetaalde job hebben, dan hebbe we die zogezegd afgepakt van jullie
als we geen job hebben dan profitere we van belgische soc zekerheid
terwijl we officieel allemaal belgen zijn en gelijkheid voor alle belgen is en blijft een grondwettelijk recht
Natuurlijk je hebt 100% gelijk Moon, en laat die zeur maar zagen, met haar verstand ter grootte van een kersepit, is ze maar net goed genoeg om bloemkolen te koken en biefstek fritten te serveren. Jammer genoeg hebben ook zo'n kiekens de weg naar het internet gevonden. Negeren maar, doe ik ook.

Welterusten en tot morgen.
Oud 20 januari 2003, 09:12   #16
vlaanderen72
Banneling

Standaard

De piano se onze vreemdelingenvriend laat nog eens van hem horen.
Jij hebt jouw ideeen over deze maatschappij(hoe het zeker niet moet ) ,en ik andere (hoe het wel moet).
Nog een geluk dat er nog zo ene als gij denkt nietwaar,met de rest heb je ambras of ze negeren je volkomen.
En als er ene kan zagen ben jij het wel ,dat geraaskal van jou is nu ook niet om over naar huis te schrijven.
Daaaaag piano en niet vergeten :negeren maar!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be