![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zei dat de nota Di Rupo, op vlak van staatshervorming "bric �* brac" was.
Raar woord voor een flamingant, maar het werd nog gebruikt. Ik heb een vermoeden. Maar heb ik gelijk ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt ongelijk. Ze gaan niet optrekken met het VB.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Dat zei De Vos gisteren in Terzake toch ook. Ze moeten serieus hervormen en niet het nog ingewikkelder maken met allerhande uitzonderingen en speciale gevallen.
Di Rupo en de franstaligen bewijzen nogmaals dat ze de Vlamingen niet begrijpen: zonder de NVA geen onderhandelingen: en zij dachten dat de NVA dan zeker ja ging zeggen; Mispoes!!! |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Optrekken, wat een zwaar woord.
Ik dacht eer aan een knipoog. Gegeven in twee richtingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bart is een humane mens, en hij vreesde dat de Vicking een attaque ging krijgen als hij Di Rupo 'in elkaar geknutselde' zou horen uitspreken
![]()
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() BDW die het Vlaams Belang knipogen toewerpt? Daar geloof ik niets van.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het VB dit woord van deze hoek hebben overgenomen ? Ik denk dat men hier een beetje te veel conspiracy toer aan het opgaan is.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Misschien een idee voor Moody's, i p v junk : bricabrac.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() "bric-�*-brac" komt voor in quasi alle Vlaamse dialecten (ik kan het weten, ik woonde in alle Vlaamse provincies. Nu niet meer
![]() Ik zou er helemaal niks achter zoeken. |
![]() |