![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5076900296.htm
Ik vind het een beetje kort door de bocht om dat op die zonnepanelen alleen te steken maar het goede nieuws is dat de gewone consumenten in dichte drommen Electrabel aan het verlaten zijn....Volgens een artikel elders zou electrabel het laatste jaar alleen al 1 op 8 van zijn privé-klanten electriciteit en 1 op 5 van zijn privé-klanten klanten gas kwijt zijn.... Goed zo,consumenten,hetgeen de politici hier in Belgie niet DURFDEN,reeds vooraf de Europese regelgeving met scheiding tussen producent,distributeur en netbeheerder opleggen voor iedereen,kunnen wij,consumenten,ZELF doen....dankzij Europese regelgeving en dankzij de site van de VREG waar je goed kunt volgen wie wat aanbiedt en tegen welke prijs... trouwens...het scheelt inderdaad nogal wat centen..... "Het is jouw energie" en we doen nu zelf onze "Customer Solutions" ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 augustus 2011 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Electrabel....de leegloop eindelijk begonnen?
Laat ons hopen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik lees dat de electriciteitsfaktuur in Vlaanderen 20 tot 25% gestegen is. Kan mij iemand zeggen hoeveel dat in Wallonië of de ons omringende landen is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erger nog: wie kan dat allemaal nog volgen? Voor een simpele factuur heb je tegenwoordig een leesbril nodig.
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() iedereen heeft het maar over elektrabel
maar in mijn geval zijn ze de goedkoopste (alhoewel het nog duur genoeg is). Zit iedereen dan in een verkeerd elektrabel pakketje, of heb ik gewoon geluk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Voor kleine gebruikers, zeker in West-Vlaanderen en andere provincies waar de netbeheerder duur is, is Ecopower goedkoopst.
Laatst gewijzigd door artisjok : 5 augustus 2011 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onbegrijpelijk, want Luminus is in mijn ogen een dure leverancier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() gewoon vergelijken, elk jaar opnieuw : http://www.mijnenergie.be/index_gen....FRk03wodVnwn7A
dat geeft natuurlijk geen garantie dat je het volgende jaar ook goedkoop zit |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld,en gezien er continue nieuwe "pakketjes" ontwikkeld worden,staan er soms goede aanbiedingen tussen...mogelijk zelfs al eens bij Luminus....(ik zelf ga weg bij Luminus,na 10 jaar,en ga nu voor een paar jaar naar Essent voor e en g) Maar het is dus tegenwoordig aan de CONSUMENT om het beste voor zichzelf te gaan zoeken,en niet aan de leverancier om U het beste qua prijs/kwaliteit aan te bieden...En dat "beste" kan volgende maand gewoon anders zijn! Met andere woorden,electriciteit en gas worden nu,net als bankprodukten,communicatiecontracten,margarine en sperzieboontjes verkocht als "consumables"...en een trouwe klant is tegenwoordig een domme klant...... De ganse wereld één grote bazar,waarbij leveranciers U een kl**t zullen aftrekken als je niet afdingt... Ik vind dit jammer,maar ja,dit zijn de tijden,en we hebben ons maar te schikken...en iedere paar jaar eens alles te bekijken en desnoods te veranderen,of we worden bij de bok gezet ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2011 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Dat wil ik nu ook wel eens weten.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik geef eerlijk toe dat ik noch aan de faktuur, noch aan al tijd vergelijkende tabellen aan uitkan. Het lijkt op de misleiding die de communicatie aanbieders de lucht inblazen: zoveel per sms, zoveel per seconde behalve voor 7 uur en na kwart na zes, tenzij je eerst een rondedansje maakt en naar Belgacom belt om hen te bedanken.. etc.. etc... dan een geit die ongevraagd steeds blijft mekkeren hoeveel er nog op mijn beltegoed staat en dit zelf aanrekent, zodat het beltegoed vanzelf leegloopt.
enfin, mijn dak staat verkeerd dus kan ik geen gebruik maken van de subsidies voor zonnepanelen, maar ik moet wèl de extra prijs daarvoor betalen? gewone zuivere afzetpraktijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 augustus 2011 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen "markt" meer,op die stroom is een systeem van afgeleide produkten geplaatst,en nu moet de consument zelf maar zien aan wie hij zijn centen geeft.... Dat is geen "marktwerking"...dat zijn pogingen tot afzetterij,(in andere sectoren zou dit voor de rechtbank komen)......die "leveranciers" bieden geen enkele toegevoegde waarde,de electroontjes gaan niet sneller of trager stromen,of er komt niet meer of minder rook uit je stopcontacten als je wisselt van leverancier.Eigenlijk worder wij,consumenten,gedwongen op onze tellen te passen om zaken die NIKS met de exploitatie van gas of de opwekking van electriciteit te maken hebben ![]() Nog eens : leve de VREG-website!!! Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2011 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Lampiris en Ecopower
rulen
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens ik heb er niet in geïnvesteerd omdat ik het een goede oplossing vind, maar louter omdat het met de huidige regeling meer geld opbrengt dan op de bank laten staan EN omdat ik dan een punt zet achter dit soort van wilde prijsverhogingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in elk geval die luchtbel van die windmolens, en zonnepanelen die bijna zo goed als gratis energie leveren lijkt wel doorprikt te zijn... Behalve wat ecofundi's dan die nog altijd geloven dat we allemaal met de zon en wind onzen airco kunnen laten draaien... |
|
![]() |
![]() |