![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie ongevoelig blijft bij de toespraak van BDW tijdens de uitvaartplechtigheid van MRM heeft geen hart.
Een hoogstaande homelie zoals ik er zelden of nooit een gehoord heb, ingebed door een vers van Rilke en van Allen Poe. Zeer nadrukkelijk ook richtte BDW zich tot FVH en zegde: Frank, jij bent een grote mijnheer. Ik heb altijd zeer veel respect gehad voor FVH als politicus en zeker ook als mens. BDW ken ik minder goed, maar dat hij uitzonderlijk verstandig is lijdt geen twijfel. Bovenstaande is wellicht belangrijker dan men kan vermoeden. Ik verneem graag van de deelnemers op dit forum wat zij daarover denken.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 15 februari 2011 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Wat ik over BDW denk en de eulogie?
Tja, dat is toch duidelijk.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() dat bdw binnenkort heilig verklaart worden, of hoe hypocriet iemand kan zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() De eulogie was heel indrukwekkend. Dewever is enorm in mijn achting gestegen. Als mens dan. Hij vroeg om vergiffenis van MRM en is niet te trots om het toe te geven. En hij toont nu loyauteit tov zijn vriendin. Want op politiek vlak was het riskant om daar in de Kathedraal te gaan praten en FVH een grote meneer te noemen. Moest de RTBF er niet geweest zijn zou er nu misschien een debat aan de gang zijn in de Vlaamse media over de opportuniteit van die eulogie.
Dewever heeft het bewijs geleverd dat hij is wat hij lijkt te zijn : een eerlijke man. De KDG'sn Gennez, Letermes e.a. worden herleid tot kaboutertjes. Zielige comedianten die nooit in hun kaarten laten zien. Dewever zelf is in mijn ogen een "grote meneer" geworden. Hij zal ons van België bevrijden. Ik twijfel er niet meer aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat was heel gewoon menselijkheid ... geen politiek. laat het dat alstamblieft ook blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Ikzelf vond de toespraak van BDW gewoon schitterend en diepmenselijk. Ik, als harter Bursche*, was diep emotioneel geraakt. Bij mij heeft BDW hierbij zeer zeer hoog gescoord. *U, als geen ander, weet wat het is om een generatie lang met drek te worden overgoten, enkel voor het hebben van een mening. Dit is één van die zeldzame momenten dat men bij de cipiers van het cordon sanitair een glimp van menselijkheid ontwaart.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Wat beginnen? Ik wil gewoon weten wat lezers daarover denken.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 15 februari 2011 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ik behoor niet tot de doelgroep van bdw,dus zijn speech gaat ook aan mij voorbij
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De emoties van Dewever waren uiteraard oprecht en diepmenselijk. Maar ik schat de politieke intelligentie van Dewever hoger in dan u, blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vind wat BDW gedaan heeft maar gewoon medemenselijk, niet uitzonderlijk. is de politiek vandaag dan zo nen onmenselijke stiel geworden dat een beetje gewoone menselijkheid onmiddellijk tot hemelse proporties moet bewierookt worden ? het is niet omdat anderen zo laf zijn om de persoon van MRM niet ten volle de betekenis te gunnen die ze VERDIEND heeft, dat BDW nu hiervoor de hemel dient ingeprezen. me dunkt trouwens dat het engagement van FVH nog wel wat verder rijkt. @fieke ![]() me dunkt zit de VRT én de RTBF én politiek Vlaanderen nu met de gebakken peren. 25 jaar lang ontmenselijken (niet meer, niet minder! ontmenselijken naar puur totalitair voorbeeld) ze al elke VB'er, elke VB'kiezer en zeker elke VB militant. Welnu, MRM heeft heel dat proces als een teer ballonnetje doorprikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ofwel gewone medemenselijkheid (die iedereen zou moeten tonen) ofwel platte politieke recuperatie en misbruik hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Heb ik het gehad over platte politieke recuperatie en misbruik? Ik dacht het niet. Maar dat neemt niet weg dat Dewever beseft wat zijn woorden aan het adres van Vanhecke betekenen voor de tweespalt die al bestaat in het VB. En als hij daardoor het trio Dewinter-Annemans-die ene die voorzitter is verder isoleert respecteert hij zonder twijfel de wil van mevrouw Morel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat zo zo lelijk zijn dat ik dat BDW zelfs niet toedicht ik denk eerder dat hij net als ikzelf het langdurig en niet vrijblijvend engagement van Frank bedoelde, verder niks. mss naief van mij, maar dan liever naief dan al te cynisch... Laatst gewijzigd door Anna List : 15 februari 2011 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |