Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2011, 08:55   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard vlaamse overheid verkwanselt geld aan administratie...

Als de vlaamse overheid geen geld heeft nu in het begin van een budgettaire periode voor 3000 verlichtingspalen, is dit het mooiste bewijs dat de overheid zijn geld verspild aan administratie een VERGEET TE INVESTEREN

Daarmee zeg ik niet of die palen noodzakelijk zijn, zonder verlichting gaat ook wel rijden, of met de helft minder verlichting zal ook nog lukken...

Ik zeg gewoon, je ziet het aan onze wegen dat ons geld word opgegeten door bedienden ipv gespendeerd aan investeringen...

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ervangen.dhtml
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 09:11   #2
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Tiens, alles moet toch geregionaliseerd worden omdat het dan per definitie beter geregeld wordt? Of is dat toch niet zo?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 09:19   #3
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Tiens, alles moet toch geregionaliseerd worden omdat het dan per definitie beter geregeld wordt? Of is dat toch niet zo?
Alsof indien niet geregionaliseerd he beter is...
Nu kunnen we tenminste de personen aanpakken, waarvoor we stemmen.
In tegensteling tot Reynders, Daerden en consoorten.

Laatst gewijzigd door giserke : 21 februari 2011 om 09:19.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 10:09   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Alsof indien niet geregionaliseerd he beter is...
Nu kunnen we tenminste de personen aanpakken, waarvoor we stemmen.
In tegensteling tot Reynders, Daerden en consoorten.
ben je nu aan het pleiten voor federale kieskringen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 10:10   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als de vlaamse overheid geen geld heeft nu in het begin van een budgettaire periode voor 3000 verlichtingspalen, is dit het mooiste bewijs dat de overheid zijn geld verspild aan administratie een VERGEET TE INVESTEREN

Daarmee zeg ik niet of die palen noodzakelijk zijn, zonder verlichting gaat ook wel rijden, of met de helft minder verlichting zal ook nog lukken...

Ik zeg gewoon, je ziet het aan onze wegen dat ons geld word opgegeten door bedienden ipv gespendeerd aan investeringen...

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ervangen.dhtml
Het kan misschien ook liggen aan de 12 miljard die in die put verdwijnt in het ten zuiden van Vlaanderen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 10:21   #6
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ben je nu aan het pleiten voor federale kieskringen ?
Al altijd geweest. Maar dan een echte kieskring. 1 man 1 stem. Geen pariteiten, geen vergrendelingsystemen, geen alarmbellen. Een echte democratisch systeem dus.

maar U kunt al raden wie dit niet wil, want dit betekend het onmiddellijke einde van België.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 10:39   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Tiens, alles moet toch geregionaliseerd worden omdat het dan per definitie beter geregeld wordt? Of is dat toch niet zo?
Beter is niet synoniem voor volmaakt hé.
Het voordeel is nu dat het kan verbeterd worden zonder dat de walen tegenwerken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 11:09   #8
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Beter is niet synoniem voor volmaakt hé.
Het voordeel is nu dat het kan verbeterd worden zonder dat de walen tegenwerken.
²
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 14:34   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als de vlaamse overheid geen geld heeft nu in het begin van een budgettaire periode voor 3000 verlichtingspalen, is dit het mooiste bewijs dat de overheid zijn geld verspild aan administratie een VERGEET TE INVESTEREN

Daarmee zeg ik niet of die palen noodzakelijk zijn, zonder verlichting gaat ook wel rijden, of met de helft minder verlichting zal ook nog lukken...

Ik zeg gewoon, je ziet het aan onze wegen dat ons geld word opgegeten door bedienden ipv gespendeerd aan investeringen...
Kunt u uw bewering hard maken? Hoeveel % van het totaal budget gaat naar de administratie? En in welke mate is die administratie overbodig?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 15:42   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u uw bewering hard maken? Hoeveel % van het totaal budget gaat naar de administratie? En in welke mate is die administratie overbodig?
In feite zie je dat zo:

- kijk naar de gevangenissen, en je ziet continu schrijnende overbevolkingen, vleugels die verzakken, etc

- kijk naar de gerechtsgebouwen, die zijn recent verbeterd, dus die kunnen niet klagen. Dat was dan de bedoeling om het gerecht wat beter te doen werken, goed een gebouw is 1, de rest moet blijkbaar nog volgen, denk dan vooral aan de IT. Die rechters vertikken het om een deftige IT te gebruiken. Is terug een vorm van gigantische onderinvestering. Een overheid als Belgie zou daar een stevig een project moeten van maken.


- kijk naar de schoolgebouwen: daar zie je een onderinvestering in het katholieke netwerk die 70% van de scholieren behelst, scholen storten af en toe in, dat zijn toestanden die je in principe niet kunt verdedigen. Bovendien zie je dat al die katholieke scholen en een zak staatsscholen gewoon enkel glas hebben, slecht geisoleerd zijn, dus zeg maar een dikke schande.

- kijk naar de autostrades... ze zijn hoofdzakelijk aangelegd in de jaren '70 en nu allemaal overbevolkt. Er liggen in Vlaanderen 2 keer minder rijstroken kilomters dan in Nederland (Micele heeft daar een fantastische statistiek van) men lepelt ons via de marketing in dat we het dichtste wegennetwerk hebben, maar vergeet niet dat we veel minder rijvakken hebben. We worden belogen. Bruggen moeten soms noodgedwongen afgebroken worden, palen hebben last van betonrot etc... Is echt wel een symptoom van een falende overheid. Het is alsof je in de industrie een productie doet tot de machines vastlopen en dan vertelt aan de klanten dat ze een beetje moeten wachten dat je gaat nieuwe onderdelen bestellen en blabla (wordt dus nooit gedaan !)

- je hoort ook telkens op dezelfde manier redeneren: als er iets moet bijgebouwd worden is er geen geld ??? Als er iets moet onderhouden worden of hersteld worden: we hebben geen geld ???

Kijk geld heb je altijd, als je NUTTIGE DINGEN doet. Dus als je INVESTEERT doe je nuttige dingen. Concreet, stel dat een gevangen geld zou opbrengen, dan bouw je gewoon gevangenissen want je verdient eraan... Daarom economisch bekeken moet je gevangenisstraffen omzetten naar 'leningen' zodat de hotelservice betaald wordt door de gevangen zelf. Je laat ze werken tijdens de gevangenissstraf zodat ze gedeeltelijk hun hotelservice kunnen afbetalen. Maar de twee gegevens zouden maken dat gevangenissen rendabel worden. En dat straffen een andere betekenis krijgt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 16:33   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
- je hoort ook telkens op dezelfde manier redeneren: als er iets moet bijgebouwd worden is er geen geld ??? Als er iets moet onderhouden worden of hersteld worden: we hebben geen geld ???

Kijk geld heb je altijd, als je NUTTIGE DINGEN doet. Dus als je INVESTEERT doe je nuttige dingen.
Citaat:
Vorig jaar hebben we 370 miljoen euro aan verkeersboetes betaald. Dat is een record. ...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-betaald.dhtml
Er was eens een minister van mobiliteit (toen was het nog een minister)
die - wel op zijn socialistische manier - beloofde dat het geld van de verkeersboetes direct geïnvesteerd werd in de verkeersveiligheid...

Ik heb eens gesurfd wat Vlaanderen investeert in wegenonderhoud en wegenbouw : het is ~ 1/8 van Hessen, een vergelijkbare "deelstaat" qua "wegennet/transitland".

directe link:
Citaat:
http://www.hsvv.hessen.de/irj/HSVV_I...4f22b997914867

Projekte der Hessischen Straßen- und Verkehrsverwaltung

Die Hessische Straßen- und Verkehrsverwaltung (HSVV) wickelt in ihrem Zuständigkeitsbereich der Bundes- und Landesstraßen im Jahr 2011 rund 700 Planungsprojekte und 850 Projekte im Bau ab.

Im Jahre 2010 wurde ein Bauvolumen von annähernd 700 Millionen €, davon 520 Millionen € in Auftragsverwaltung für die Bundesautobahnen und Bundesstraßen sowie 138 Millionen € im Landesstraßenbau, umgesetzt.

Zusätzlich betreut die HSVV die planerische und bauliche Umsetzung der Kreisstraßenprojekte in den einzelnen hessischen Landkreisen.

Die Projekte reichen dabei von der Erneuerung der Asphaltdecke einer Straße bis zum Neubau eines Bundesautobahnabschnittes, wie beispielsweise der A 44 zwischen Hessisch Lichtenau Mitte und Hessisch Lichtenau Ost.

Auf unserer Internetseite präsentieren wir Ihnen eine Auswahl unserer Planungsprojekte und Projekte im Bau.
Projekte im Bau (sortiert nach Orten oder Gemeinden)
- Nordhessen
- Mittelhessen
- Südhessen
Planungsprojekte (sortiert nach Orten oder Gemeinden)
- Nordhessen
- Mittelhessen
- Südhessen
Citaat:
http://www.steunpuntstraten.be/publiekeruimte/?p=330

Wegenonderhoud plant inhaalbeweging
Bron: www.standaard.be – 12 maart 2010 ( Nikolas Vanhecke)

BRUSSEL – Van alle Vlaamse autosnelwegen scoort tien procent een onvoldoende. En dan is de winterprik nog niet meegerekend.
Van onze redacteur

Op de 900 kilometer aan snelwegen die Vlaanderen doorkruisen, zijn er negentig aan een complete renovatie toe. Het volstaat niet langer de putten in het wegdek op te vullen. Op de ‘primaire wegen’, dat zijn de gewestelijke wegen met een N-nummer onder de honderd, is de toestand nog dramatischer. Daar heeft een op de vijf kilometer, of zo’n 500 kilometer in totaal, nood aan een grondige renovatie.

Althans, zo zag de situatie er in 2008 nog uit. De commissie Mobiliteit en Openbare Werken stelde gisteren het Rapport ‘Toestand van het Wegennet’ voor. Tussen het vrijmaken van het budget voor een wegenonderhoud en het uiteindelijke resultaat, zit een marge van drie jaar.

Na afgelopen winter, die harder was dan andere jaren, zijn de putten en kraters in onze wegen vergroot en zullen er nog meer het stempel ‘onvoldoende’ krijgen. Voor het herstel van die winterschade plant de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Hilde Crevits (CD&V), een extra uitgave van 11,5 miljoen euro.

‘Maandag, wanneer we de laatste winterprik hopelijk achter ons zullen hebben, beginnen we met het in kaart brengen van de winterschade’, verzekert Crevits. De resultaten daarvan verwacht ze eind april.

Tussen 2004 en 2009 verdrievoudigde het budget voor wegenonderhoud van dertig miljoen euro per jaar naar negentig miljoen. Desondanks blijft het slecht gesteld met de wegen. Om de achterstand weg te werken, becijferde het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) dat de komende drie jaar een investering van in totaal 450 miljoen euro nodig is.

Volgens de topman van het AWV, ingenieur Tom Roelants, zijn er drie oorzaken voor de staat van het wegennet. ‘De autosnelwegen zijn dertig of veertig jaar oud, de gewestwegen gemiddeld nog ouder. De voorbije winter heeft duidelijk gemaakt dat ze niet zijn ontworpen voor het verkeer van vandaag.’

Daarnaast is in het verleden te weinig geïnvesteerd in het onderhoud van de wegen en waren de werkzaamheden te veel gericht op instandhouding in plaats van op een tijdige renovatie. Dat was ook goedkoper. Dat wil de administratie nu aanpakken door forser en gerichter te investeren. Er komt onder meer een betere controle op de werkzaamheden, mogelijk zelfs met een evaluatiedatabank van de aannemers.

De snelwegen krijgen voorrang. Tegen 2015 moet de achterstand daar zijn weggewerkt. Een verhoging van het budget met 28 miljoen euro per jaar is daarvoor nodig, stelt het rapport.

Om tussen 2015 en 2020 ook de vele kilometers gewestwegen op te frissen, is er 56 miljoen extra nodig.

Meer werkzaamheden brengen meer hinder mee. Een betere planning moet die zoveel mogelijk beperken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2011 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 17:50   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u uw bewering hard maken? Hoeveel % van het totaal budget gaat naar de administratie? En in welke mate is die administratie overbodig?
ik ga er nog eens op een andere manier over redeneren:

je zegt tegen een administratie jullie moeten 10.000 azielzoekers verwerken.
Je zegt tegen dezelfde administratie, ik heb geen geld voor computers.

Wat is de conclusie die je daaruit kunt trekken ? Doodsimpel hoor: als je geen computers met aangepaste IT en software die alle gegevens ter beschikking stelt hebt, heb je daar personeel die niet efficient kan werken. Ofwel bouwen ze inderdaad een achterstand op en doen ze minder dossiers, ofwel krijg je ineens de budgetten vrij voor die groep, en kunnen ze 10.000 dossiers doen

Wat kost dat ? Is dat rendabel ? Wel heel eenvoudig, als een procedure 1 jaar duurt en zo verkort naar 3 maand, verdien je per persoon bvb 10.000 euro, of heb je een besparing van 100Miljoen euro door te investeren in personeel en computes....

Heb je dan budget nodig ? Ja extra budget, maar in feite zul je eindigen met minder budget...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 18:15   #13
mdf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Locatie: eos
Berichten: 618
Standaard

- eerst en vooral zijn de lonen bij de VLaG meer dan behoorlijk
- bovendien stijgt het aantal vla-ambtenaren terwijl men tegelijk ijvert voor vereenvoudiging

- wat die palen betreft : we kunnen ook zonder , ik stel voor nog enkel verlichting te zetten bij Afritten Kruispunten en in gevaarlijke bochten
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 18:23   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

vervolg:

om even een direct vergelijk te geven wat Vlaanderen extra begroot voor de opgelopen extra winterschade, en wat Hessen begroot:

Citaat:
http://www.steunpuntstraten.be/publiekeruimte/?p=330
Wegenonderhoud plant inhaalbeweging
...

Na afgelopen winter, die harder was dan andere jaren, zijn de putten en kraters in onze wegen vergroot en zullen er nog meer het stempel ‘onvoldoende’ krijgen. Voor het herstel van die winterschade plant de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Hilde Crevits (CD&V), een extra uitgave van 11,5 miljoen euro.

‘Maandag, wanneer we de laatste winterprik hopelijk achter ons zullen hebben, beginnen we met het in kaart brengen van de winterschade’, verzekert Crevits. De resultaten daarvan verwacht ze eind april.

Tussen 2004 en 2009 verdrievoudigde het budget voor wegenonderhoud van dertig miljoen euro per jaar naar negentig miljoen. Desondanks blijft het slecht gesteld met de wegen. Om de achterstand weg te werken, becijferde het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) dat de komende drie jaar een investering van in totaal 450 miljoen euro nodig is.
...
Dus het totaal budget Vlaanderen voor 2009 was 90 milj + extra 11,5 miljoen "winterschade" = 101,5 miljoen.

Hessen investeert enkel voor de winterschade extra 100 miljoen..., bovenop het totaal budget van 2010 van bijna 700 miljoen. (vorige post)
Citaat:
http://www.wirtschaft.hessen.de/irj/...63b5005ae75%20
...
„Die Hessische Landesregierung wird ein Programm zur Behebung der Winterschäden an den Straßen und Wegen in Hessen mit einem Volumen von 100 Millionen Euro auflegen. Das ist richtig, wichtig und notwendig, denn der ungewöhnlich harte Winter hat seine Spuren auf den hessischen Straßen hinterlassen“, so Ministerpräsident Bouffier.
...
Aan mijn 2 laatste post te zien krijgt men nu ongeveer een idee wat het kwaliteitsverschil in wegtoestand is tussen twee vergelijkbare deelstaten...
En zeker een idee wat voor ´een belang´ Vlaanderen hecht aan (veilige) mobiliteit.
Dit heeft dus niets met de auto an sich te maken maar met het geheel aan openbaar wegvervoer; van fiets tot lijnbus.

Hier leest men hoe ´Hessen´ denkt:
Citaat:
„Ein wirtschaftsstarkes, auf Mobilität angewiesenes Bundesland kann sich keine Schlaglochpisten leisten. Wenn nicht rechtzeitig Gegenmaßnahmen ergriffen würden, wären Verkehrsbeschränkungen, Geschwindigkeitsbegrenzungen oder gar Sperrungen zur Aufrechterhaltung der Verkehrssicherheit zu befürchten. Außerdem würden sich die derzeit nur oberflächlichen Schäden in die Tiefe fressen. Je früher wir sie beheben, desto weniger kostet es“, so Posch weiter.
vrij vertaald:

"Een economisch, op mobiliteit aangewezen Bondsstaat kan zich geen kraterpistes permitteren.
Wanneer rechttijdige tegenmaatregelen niet genomen worden, zijn er verkeersbeperkende, snelheidsbeperkende of zelfs afsluiteningen om de verkeersveiligheid te garanderen, te bevrezen.
Bovendien gaat de momenteel oppervlakkige schade zich in de diepte vreten. Hoe vroeger we ze verhelpen, des te minder kost het", zo (sprak) Posch verder.

verder staat er nog in, dat als men de herstellingen met 1 jaar uitstelt kan het zijn dat de weg volledig opnieuw aangelegd moet worden wat 5 x zo duur uitvalt. Ipv 20 euro per m² voor degelijke reparatie wordt het dan 100 euro/m².

Citaat:
Deshalb muss das Land helfen“, sagte Posch. Rasche Hilfe sei auch unter Kostengesichtspunkten geboten, so der Verkehrsminister weiter, denn für die Reparatur von Schlaglöchern müssten jetzt rund 20 Euro pro Quadratmeter aufgewendet werden. „Wenn man aber ein Jahr wartet und dann die komplette Fahrbahndecke erneuern muss, kostet das rund 100 Euro – also das Fünffache – pro Quadratmeter“, legte der Verkehrsminister dar.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2011 om 18:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 19:07   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Al altijd geweest. Maar dan een echte kieskring. 1 man 1 stem. Geen pariteiten, geen vergrendelingsystemen, geen alarmbellen. Een echte democratisch systeem dus.

maar U kunt al raden wie dit niet wil, want dit betekend het onmiddellijke einde van België.
Sorry...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 19:18   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carrot Bekijk bericht
Puttekes vullen laten door ambtenaren houdt ze bezig.
Of wat had u efficiëntie verwacht?
In een beschaafd land wel, ja.

Blijkbaar was die begrote 11,5 miljoen bijlange niet genoeg om "puttekes te vullen", tzal wel goed voor "de economie" zijn zeker ?

Denken ze...
Citaat:
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...ten-video.aspx

Driemaal meer schade aan auto's door putten (+ video)

De winterschade aan wagens is deze winter veel groter dan in de winter van 2009-2010. Dat meldt mobiliteitsclub VAB.

De VAB-Wegenwacht werd in de periode december 2010-januari 2011 veel vaker te hulp geroepen voor wagens met beschadigde ophanging. Meestal werd schade vastgesteld aan de schokdempers, de draagarmen, de torsiestangen, de veren of de wiellagers.

In december 2010 was er bijna een verdubbeling (+89%) van het aantal dergelijke gevallen in vergelijking met december 2009. In januari was dat zelfs bijna een verdrievoudiging (+194%) tegenover januari 2009, toen er weliswaar bijna geen winterschade was.

Putten groter en dieper

Volgens VAB moeten de putten in de weg dit jaar groter en vooral dieper geweest zijn om deze drastische toename van het aantal schadegevallen aan de ophanging te kunnen verklaren. Ze vraagt dan ook aan Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits en aan alle gemeentebesturen om de winterschade zo snel mogelijk te herstellen.
Euhm ook op de kap van de weggebruiker.
ook veiligheid: http://www.autoscoops.be/nieuws/2010...nveilige-wegen


En Schouppezot maar kappen op de motorrijder dat ze beter of verplicht´in Fluo´ moeten rijden...
bij de Fluo-slalom rond die putten is men idd beter zichtbaar...

specifiek motorrijders:
Citaat:
9. Uit de MAIDS‐studie blijkt dat 3,6% van de motorongevallen te wijten is aan gebrekkig wegenonderhoud of aan weginfrastructuur die niet op motorrijders is afgestemd. In België ligt dat aantal wellicht hoger door de slechte staat en het gebrekkig onderhoud van veel wegen.

http://www.autovibes.be/motorongelukken-de-waarheid/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2011 om 19:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 21:08   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In feite zie je dat zo:

- kijk naar de gevangenissen, en je ziet continu schrijnende overbevolkingen, vleugels die verzakken, etc

- kijk naar de gerechtsgebouwen, die zijn recent verbeterd, dus die kunnen niet klagen. Dat was dan de bedoeling om het gerecht wat beter te doen werken, goed een gebouw is 1, de rest moet blijkbaar nog volgen, denk dan vooral aan de IT. Die rechters vertikken het om een deftige IT te gebruiken. Is terug een vorm van gigantische onderinvestering. Een overheid als Belgie zou daar een stevig een project moeten van maken.

Niets van doen in deze discussie: allemaal federale materie!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 21:10   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
- kijk naar de schoolgebouwen: daar zie je een onderinvestering in het katholieke netwerk die 70% van de scholieren behelst, scholen storten af en toe in, dat zijn toestanden die je in principe niet kunt verdedigen. Bovendien zie je dat al die katholieke scholen en een zak staatsscholen gewoon enkel glas hebben, slecht geisoleerd zijn, dus zeg maar een dikke schande.
Ook hier bent u niet op de hoogte: er bestaat een investeringsfonds dat de Vlaamse overheid in het leven heeft geroepen. Met succes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 21:19   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
- eerst en vooral zijn de lonen bij de VLaG meer dan behoorlijk
- bovendien stijgt het aantal vla-ambtenaren terwijl men tegelijk ijvert voor vereenvoudiging

- wat die palen betreft : we kunnen ook zonder , ik stel voor nog enkel verlichting te zetten bij Afritten Kruispunten en in gevaarlijke bochten
Dat is het juist, personeel en pensioenen eten de begroting op, en de overheid vergeet de rest te investeren in infrastructuur.
Onze overheid doet ondermaatse investeringen in onze noodzakelijke gemeenschappelijke infrastructuur.

Infrastructuur is spoorweg, communcatienetwerk, wegen, waterwegen, kruispuntdatabank, informatietechnologie, culturele centra, scholen, gebouwen voor personeel etc zijn.

Onze overheid investeert niet meer in spoorwegen, communicatienetwerken bvb
wel nog in culturele centra, gebouwen voor personeel...

Maar waar is de performante overheidsIT ??? ze hebben wel een goeie IT in de vlaamse schoot, maar ik ken daar iemand werken die nogal goed weet hoe de vlaamse overheid beknibbelt op hun essentiele begroting.

Nu moet je daar eens over nadenken:

als je personeel hebt die goed kan werken met 10.000euro aan IT investering. EN je doet daar 10% van af, of ze werken 20% minder efficient. Maar je blijft het personeel betalen aan 50.000euro.... Hoe stom kun je bezig zijn ??? Het is alsof je in een bedrijf die goederen moet produceren gaat bezuinigen op de productie van die goederen en de machine, met als gevolg dat uw personeel 20% minder werk kan verzetten... Wie doet er dat tenzij bij een korzichtige overheid ???

Vergelijk het met een vertegenwooridger die 3000euro bruto per maand kost een leasewagenkrijgt van 500euro, en die moet bezuinigen op zijn tankbeurten, en niet meer mag rondrijden ??? Bij de staat hoort je zo'n stomme dingen...

vergelijk het met een camionchauffeur en arbeider die zout moeten strooien, maar die geen overuren meer mogen kloppen, en dus niet meer uitrijden ?? Doodnormaal tijdens de winter, ze hebben geen zout, ze hebben geen personeel, de kamion is kapot, het budget is op, de overuren zijn al gemaakt, het personeel heeft geen overuren meer te kloppen etc blablabla....

vergelijk het met doppers die ze dan eens gaant werkstellen in een strijkwinkel met een rowenta strijkijzertje en laten concurreren met een dienst die professionele strijkijzers inschakelt. Het ene is typisch voor de overheid en het andere is typisch voor wat privéinitiatief.

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 februari 2011 om 21:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 21:33   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook hier bent u niet op de hoogte: er bestaat een investeringsfonds dat de Vlaamse overheid in het leven heeft geroepen. Met succes.
ik zeg u al de scholen waar mijn kinderen al school gelopen hebben, hebben enkel glas. Dus de dag dat ze allemaal driedubbel glas hebben wil ik zeggen dat de overheid met succes de gebouwen geisoleerd en aangepakt heeft. Capité !
Ik moet geen holle slogans horen van u hoor, ik zie de eenvoudige feiten.
IK wil de parlementaire vraag stellen hoor: hoeveel procent van de scholen hebben overal waar verwarming staat driedubbel glas, k-waarde <0.8

en een tweede vraag: wat zou he tkosten om alle scholen te isoleren met driedubbel glas ? (met of zonder vervanging van de profielen, dus goedkoop of duur)

en een derde vraag: hoeveel verwarmingskosten en CO2 zouden al die scholen samen sparen moesten zij nu vandaag investeren in driedubbel glas over een periode van 10 jaar.

men verbrandt in Belgie liever het geld en zit ondertussen de privésector op stang te jagen met allerlei kosten en lasten op energie, en verplichtingen om CO2 te besparen, terwijl scholen budgetten van 100.000euro stookkosten hebben, die ze in feite op hun kousen zouden kunnen halveren... En met een goeie inspanning op 15.000euro zouden kunnen doen zakken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 februari 2011 om 21:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be