Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2004, 00:13   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De Belgen hebben een aparte rijstijl. Onlangs van Zuid-Frankrijk naar België gereden, en in Frankrijk NOOIT onderstaande gevallen meegemaakt, tot ik over de grens kwam...

- Voortdurend links blijven rijden. Dan heeft men voorrang op alle verkeer. Luxe-wagens rijden ook enkel links. Het is minderwaardig om rechts te rijden.

- Wanneer men op de autostrade komt, moet men meteen uiterst links rijden. (liefst in één vloeiende beweging) Het achterliggend verkeer moet maar trager rijden.

- Ritsen? Nooit van gehoord!

- Als voetganger zonder te kijken de rijbaan oversteken. De nieuwe verkeerswet heeft hen zoveel rechten gegeven, dat dat overbodig wordt.

- Remmen aan elke dwarsverbinding op de autostrade. Er zou wel eens een radar kunnen staan.

- Inhalen en dan trager beginnen rijden dan diegene die men heeft ingehaald.

- Je begint een inhaalbeweging, en diegene die je wilt inhalen geeft plankgas.

- Witte lijn _____ = onderbroken lijn ----------

-...

En nog vele andere gevallen. De laatste tijd wordt het echt storend, en komt het vaker en vaker voor!
Oud 28 juni 2004, 00:15   #2
Pablex
Partijlid

Standaard

of gewoon claxonneren terwijl je zelf in fout bent,
haat ik ook
Pablex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 08:18   #3
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Tegen een geparkeerde wagen rijden en dan doorrijden, zonder briefke achter te laten (heb ik gisteren meegemaakt, mijn wagen was het slachtoffer).
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 08:42   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Iemand die snel het gaatje dichtrijdt wanneer je begint te pinken om voor hem naar zijn rijvak te veranderen. En dan lastig is en doet of jij een gevaar op de weg bent als hij bijna in je koffer steekt of jij in zijn flank.

Wachten tot het allerlaatste moment om een afrit te nemen, kwestie van eerst nog zoveel mogelijk auto's te kunnen voorsteken.

En waar ik om een of andere reden echt de gordijnen van inkruip: iemand die zijn raam opendraait en een sigarettenpeukje buitenkeilt dat dan onder mijn auto door over het asfalt tottert.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 08:48   #5
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Met twee vlak achter elkaar de oprit van een autosnelweg oprijden, waarbij de tweede snel op de eerste rijstrook rijdt en dan naast de eerste gaat zitten rijden.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:13   #6
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Bij het afdraaien eerst remmen, liefst zo hard mogelijk, en dan pas pinken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:20   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Een voorval waar ik gisteren echt pissig van werd:

Een baan van 70 waar een doorlopende witte lijn is. Voor mij rijden een vijftal auto's, achter mij rijdt een of andere motorbende die het woordje geduld niet kennen. Na minutenlang gedim met hun lichten en mijn bumper van zeer dichtbij bekijkend besloten de heren om mij langs rechts voorbij te steken. Alleen hadden ze zich een beetje misrekend omdat daar helemaal geen plaats was om met een motor te rijden en omdat de wagen voor mij moest remmen, ze bijgevolg dus geen plaats hadden om in te voegen.

Nu ja, de wagen achter hen (ik dus) moest het maar oplossen.

En daar krijg ik het dus van!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:30   #8
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

En niet stoppen voor voetgangers die bij het zebrapad op een drukke baan staan te wachten eh. Minutenlang niemand die stopt.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:36   #9
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
- Voortdurend links blijven rijden. Dan heeft men voorrang op alle verkeer. Luxe-wagens rijden ook enkel links. Het is minderwaardig om rechts te rijden.
Bij een luxe-wagen is een knipperlicht een optie waar je extra voor moet betalen Vooral het bumperkleven als jij dan es iemand voorbijsteekt die trager rijdt vind ik zo irri dat mijn reactie het lossen van mijn gaspedaal is Dat vinden die gasten nog irritanter En als ik dan eindelijk wel voorbijgestoken heb, dan ga ik uiterst langzaam opzij
(Nu jah, ik heb liever dat ze op dat linkervak blijven dan dat ze slalommen tussen het verkeer aan 160kmph...)

Citaat:
- Wanneer men op de autostrade komt, moet men meteen uiterst links rijden. (liefst in één vloeiende beweging) Het achterliggend verkeer moet maar trager rijden.
"De mijne trekt toch op in gene tijd!"
Erg irri, vooral als jij eerst naar links uitwijkt om die mensen de autostrade op te laten en ze daarna of vlak voor je of vlak achter je gaan rijden om zo snel mogelijk dat linkse rijvak te bereiken...

Citaat:
Rijden tot waar je niet meer kunt, toch? En dan dring je gewoon voor Waarop de reactie is dat niemand je tussen wil laten,

Citaat:
- Als voetganger zonder te kijken de rijbaan oversteken. De nieuwe verkeerswet heeft hen zoveel rechten gegeven, dat dat overbodig wordt.
Je moet tonen dat je vastberaden bent om de overkant te halen, dan stoppen die voiturekes wel! Als er een continue file van luchtvervuilers passeert, raakt ook een voetgangers' geduld wel eens op.

Citaat:
- Remmen aan elke dwarsverbinding op de autostrade. Er zou wel eens een radar kunnen staan.
Erg belachelijk om die linksrijders opeens in file te zien rijden omdat er eentje remt aan zo'n splitsing, rijden ze aan 140kmph met een tussenafstand van 2m ofzo...

Citaat:
Dit is echt mateloos irritant, en wanneer jij dan terug voorbijsteekt, dan versnelt ie toch nog snel...
Of ze voegen zo snel terug in op het eerste rijvak dat het lijkt alsof jij aan het bumperkleven bent...

Citaat:
Kijkt ie net op zijn snelheidsmeter, "ow rij ik zo traag?".
Wat ook gebeurt is dat je voorbijsteekt, omdat je sneller rijdt en die ander dus al een hele tijd aan het inhalen bent, en dat die ander dan opeens mee versnelt en of netjes achter je aan blijft rijden, of je terug inhaalt en weer voor je begint te rijden...

Citaat:

-...
Welke lijnen?
Citaat:
En nog vele andere gevallen. De laatste tijd wordt het echt storend, en komt het vaker en vaker voor!
Ik moet zeggen, deze opmerkingen gelden net zo goed voor de Nederlandse wegen als de Belgische.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:37   #10
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
En niet stoppen voor voetgangers die bij het zebrapad op een drukke baan staan te wachten eh. Minutenlang niemand die stopt.
Citaat:
Juist daarom dat ik Yann zijn kritiek hier niet helemaal begrijp

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:04   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Belgen hebben een aparte rijstijl. Onlangs van Zuid-Frankrijk naar België gereden, en in Frankrijk NOOIT onderstaande gevallen meegemaakt, tot ik over de grens kwam...

-...

Het is inderdaad beschamend om vanuit Frankrijk "belgie" (Wallonie dus) binnen te rijden. Je merkt het meteen: verroeste vangrails, verouderde en verbleekte verkeersborden, slecht onderhouden wegdek, vuile parkings, ...

Ja 't is echt een plezier om het "vaderland" weer in te rijden, na de honderden kilometers in Frankrijk op prachtig onderhouden en verzorgde wegen!

Er staat wel een mooi bord aan de grens...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:07   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:
Ik ben altijd hoffelijk tov voetgangers. Maar soms vind ik dat ze een beetje te overmoedig zijn. Ik heb in volle stad al dikwijls meegemaakt dat men zomaar oversteekt, zonder te kijken, en dat is heel verwarrend.

Als je dat in Parijs, Rome of bv Caïro doet, dan ben je er geweest!
Oud 28 juni 2004, 10:11   #13
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Het is inderdaad beschamend om vanuit Frankrijk "belgie" (Wallonie dus) binnen te rijden. Je merkt het meteen: verroeste vangrails, verouderde en verbleekte verkeersborden, slecht onderhouden wegdek, vuile parkings, ...

Ja 't is echt een plezier om het "vaderland" weer in te rijden, na de honderden kilometers in Frankrijk op prachtig onderhouden en verzorgde wegen!
D
Helemaal mee eens. Daarom dat ik voorstander ben voor de invoering van een wegenvignet voor alle niet-Belgen die ons land doorrijden. De Hollanders zeggen altijd al schertsend over onze wegen dat het een stukje opgebroken autostrade is tussen Frankrijk en Nederland, maar het zijn zij wel die ze kapot rijden, en wij die ervoor opdraaien!! Dus, laten we de buitenlanders betalen zodat wij onze infrastructuur kunnen vernieuwen.

En trouwens er is geen verschil ts Wallonië en Vlaanderen op dat vlak. De wegen liggen er in Vlaanderen even slecht bij.

Weet je wat ook beschamend is? De signalisatie op de Antwerpse ring. ALLES IN HET NEDERLANDS!!!! Ik beklaag de buitenlanders die in die jungle terechtkomen.
Oud 28 juni 2004, 10:13   #14
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Wel, op risico om als racist versleten te worden: je zou eigenlijk eens de rijstijl van de migranten hier in Den Haag moeten observeren, dan weet je pas wat 'reckless driving' is. Zowel de Turken als de Antillianen en Surinamers hier in mijn buurt rijden 'als zot' (rood licht? niet gezien! zebrapad? gas bijgeven!) in auto's die vaak niet helemaal meer geschikt zijn voor dagelijks gebruik (maar wel met een enorme muziekinstallatie). Ook de voetgangers zijn nog moeilijk onder de categorie 'zwakke weggebruiker' onder te brengen, want ook zij trekken zich nauwelijks iets aan van lichten, verkeerstekens, wegmarkeringen, tramsporen of van die veiligheidshekjes. Fietsen doen ze nauwelijks, gelukkig!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:15   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ben altijd hoffelijk tov voetgangers. Maar soms vind ik dat ze een beetje te overmoedig zijn. Ik heb in volle stad al dikwijls meegemaakt dat men zomaar oversteekt, zonder te kijken, en dat is heel verwarrend.

In de meeste staten in de V.S. gaan alle auto's meteen stoppen wanneer een voetganger ook maar aanleiding doet tot oversteken. Kwestie van de zwakke weggebruiker te beschermen. Dat is tot stand gekomen vervolgens zware vergoedingen die bestuurders moesten afdokken aan de respectievelijke voetganger die ze hadden aangereden.
Oud 28 juni 2004, 10:16   #16
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En trouwens er is geen verschil ts Wallonië en Vlaanderen op dat vlak. De wegen liggen er in Vlaanderen even slecht bij.
Niet waar. De autosnelwegen liggen er in Vlaanderen merkelijk beter bij dan in Wallonie. (Ooit al eens naar de kust gereden?)

--> We moeten wel zeggen dat Wallonie momenteel bezig is met de vernieuwing van 2 grote snelwegen in de Ardennen. (een 3-jarenplan)
Er is dus EINDELIJK (j�*�*�*�*�*�*ren te laat weliswaar) verbetering op komst.

Citaat:
Weet je wat ook beschamend is? De signalisatie op de Antwerpse ring. ALLES IN HET NEDERLANDS!!!! Ik beklaag de buitenlanders die in die jungle terechtkomen.
Tja, en in Frankrijk is alles in het Frans en in Duitsland alles in het Duits.... so? Er is trouwens wel een website in 4 talen.

(op zich heb ik niks tegen meertalige borden tijdens de werken hoor)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:17   #17
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was afgelopen zomer in Kroatië en op die gevaarlijke, toeristische kustweg bij Dubrovnik was alles in het Kroatisch... Schandalig! Enkele maanden geleden was ik in Finland... Alles in het Fins (en rond Helsinki ook in het Zweeds)... Schandalig! Begin mei was ik in Duitsland, in het Roergebied, en daar was in die gigantische urban jungle alles in het Duits... Schandalig! In Nederland, op die drukke weg rond Rotterdam, alles in het Nederlands... Schandalig!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:18   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griffin
Rijden tot waar je niet meer kunt, toch? En dan dring je gewoon voor Waarop de reactie is dat niemand je tussen wil laten,
Natuurlijk moet je rijden tot waar je niet meer kunt. Er is geen enkel verkeersreglement dat u verbiedt tot het einde door te rijden. Integendeel, het zorgt voor een vlotte doorstroming. Sommige mensen vinden het zelfs nodig midden op de lijn te gaan staan, om het achterliggend verkeer ZEKER NIET tot het einde te laten rijden. De mensen die honderden meters voor het einde proberen invoegen, veroorzaken filevorming!
Oud 28 juni 2004, 10:26   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En als je in Luxemburg de voetgangers geen voorrang geeft sta je op de boek.
Soms vind ik het als voetganger zelfs vervelend, ik kan best wachten tot de auto voorbij is om over te steken. Geen Luxemburger die het in zijn hoofd haalt om door te rijden.
Tegenwoordig kijk ik daar zelfs naar de nummerplaat voor ik mij op het zebrapad begeef.
Ze hebben dan weer wel andere onhebbelijkheden in het verkeer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 10:28   #20
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Niet waar. De autosnelwegen liggen er in Vlaanderen merkelijk beter bij dan in Wallonie. (Ooit al eens naar de kust gereden?)
Ooit al eens van Antwerpen naar Eindhoven gereden?

Of de A12 van Luik naar Antwerpen!!!!!

Citaat:
Tja, en in Frankrijk is alles in het Frans en in Duitsland alles in het Duits.... so? Er is trouwens wel een website in 4 talen.

(op zich heb ik niks tegen meertalige borden tijdens de werken hoor)
En dan? In België spreekt men drie talen, en de hoofdstad van Europa is er gevestigd!! We zouden beter het goede voorbeeld geven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be