![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mise au Point en Controverse hadden hetzelfde onderwerp.
Deze keer werden de Vlamingen aangevallen omdat ze teveel postjes binnehalen op zowat alle departementen. De colère zat hen hoog omdat hun geliefde Koekelberg had moeten sneuvelen. Allemaal de schuld van N-VA natuurlijk, en ze wilden het bij die debatten over alles hebben, als het maar niet over de feiten ging... Natuurlijk, toen de rollen in het leger omgekeerd waren vonden de Franstaligen het maar normaal dat zij zo bevoordeeld werden. Franstaligen zijn feitelijk grote cry-baby's. Ze schreeuwen alles ondersteboven als ze hun gelijk niet halen. Trouwens, Radio Mille Collines was weer in vorm met zijn beelden. Een agressieve "Vlaanderen, jaja" schreeuw met marcherende militairen op de achtergrond, en dan een Vlaamse leeuw, die duidelijk niet de officiële versie is. Als ik mij niet vergis is het diegene die het Vlaams Belang in haar logo voert. Kwestie van nog maar eens alles op één hoopje te gooien : Vlaams Belang, N-VA, de Vlaamse Gemeenschap. Allemaal hetzelfde volgens RTBGoebbels... En het taalgebruik van onze Franstalige "landsgenoten" was weer van de bovenste plank : "Far West-toestanden, men heeft hem gelynched, men heeft hem tussen 2 deuren gestopt en gewurgd, enz.". Zijn me dat een bende huilebalken als ze de boel niet kunnen domineren. ![]()
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 14 maart 2011 om 19:48. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Videolink?
|
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.rtbf.be/ zoek het.
#4 |
|
![]()
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu ja, Franstaligen zijn verslaafd aan communautaire thema's. Nederlandstaligen, aan de andere kant, zijn grotendeels onverschillig. Dat laatste is ook enerverend bij momenten. De Franstalig-Belgische identiteit heeft ook als groot onderdeel de snullig- en boersheid van de Vlaming waarop die rekenen kan.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 14 maart 2011 om 21:52. |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Scheelt bovendien als ik rondloop in Brussel en iemand wil me beroven. Honderd tegen een dat ie frans spreekt, dus dan kan ik het lekker negeren.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verstaan ze overal... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of ga jij voluit voor het derde gewest, als een brusselse ondernemer ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of heb ik verwezen naar zijn uitspraak en daarna de vraag gesteld of hij als "brusselse ondernemer" van mening is dat brussel een derde gewest moet worden ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moeilijk ?
|
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb de uitzending op RTBF gezien. Ik vraag me steeds luider af: willen de Franstaligen België eigenlijk zèlf nog wel?
Je moet eens vergelijken. In de Franstalige media (zowel kranten als TV) worden (zonder overdrijven!) DAGELIJKS communautaire verhaaltjes gezocht en opgevoerd in tegenstelling tot de Vlaamse pers. Het lijkt wel alsof de Francofone media de tegenstellingen en het 'conflict' willen voeden. Zit hier mss en agenda achter? (wetende dat de Waalse pers énorm gepolitiseerd is) Zijn ze bezig met het (mentaal) voorbereiden van hun bevolking? Ik weet dat er mensen zijn (tot in de Wetstraat toe) die beweren dat de Franstaligen -achter de schermen- België definitief opgegeven hebben. Indien ze niet meer kunnen domineren, hoeft het voor hen niet meer. Het enige waar ze nu mee bezig zijn (en dat doen ze met verve) is Vlaanderen, hun toekomstige "concurrent", zoveel mogelijk beschadigen zodat bij de uiteindelijke splitsing de sympathy vote van de internationale gemeenschap naar die arme schaapjes van Walen gaat. De arme slachtoffers van dat egoïstische, racistische Vlaanderen. Die boodschap pompen zij dagelijks de wereld in. |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad zo dat ze om de haverklap conflicten opkloppen, communautaire oorzaken zien waar er geen zijn, en constant communautaire stokebrand spelen. Ze gooien ook met veel plezier alles op één hoopje : N-VA, Vlaams Belang, de Vlaamse gemeenschap, de Vlaamse Beweging, de nazi's, enz. Mijn indruk was toen al dat zij geen akkoord meer willen met de Vlamingen, maar dat ze heel graag zouden hebben dat de Vlamingen zelf de stekker uit België trekken. Het enige wat hen nog interesseert in afwachting, is meer geld voor Brussel en een uitbreiding van de grenzen daarvan ten koste van Vlaanderen. Hun doel is bij een splitsing een aaneengesloten grondgebied te hebben voor hun Wallobrux. Het enige dat hen enorm ambeteert is dat er niet zo'n Waalse identiteitsgevoel bestaat als de Vlamingen hebben. Daarom wordt er in ijltempo een Waals gevoel gecreëerd, eentje dat het moet hebben van haat tegenover de Vlamingen.
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ik frans wil leren.