![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gisteren kwam vanuit Egypte de website Amn Dawla Leaks online. De website publiceert geheime documenten, buitgemaakt in de nacht van vrijdag op zaterdag toen duizenden manifestanten in verschillende steden van Egypte de hoofdkwartieren van de geheime veiligheidsdienst hebben bestormd.
Eén van de hoofdkwartieren brandde uit omdat agenten van de veiligheidsdienst trachtten zoveel mogelijk documenten te verbranden. Er werden behalve integrale en verbrandde documenten ook vrachtwagenladingen met versnipperde documenten aangetroffen. Die documenten zullen worden gereconstrueerd met behulp van software die wikileaks ter beschikking stelt. Na de publicatie van de eerste documenten, is VS-minister van Defensie spoorslags naar Egypte vertrokken om de schade op te meten en uit te zoeken welke documenten nu circuleren en hoe ze de schade kunnen beperken. Eén van de documenten, opgemaakt op 28 februari, beschrijft de redenen waarom en de wijze waarop het archief van de geheime veiligheidsdienst moet vernietigd worden. Men verwijst naar vrijdag 4 maart en de bestorming van de zetels van de geheime veiligheidsdienst en daarbij horende gevangenissen als 'Bastilledag'. Je kan volgen wat er vrijkomt via twitter (http://twitter.com/ADLWebsite#) en facebook. Er is nog niet veel vertaald maar er is een samenwerking opgezet met Wikileaks en Anonymous om het materiaal zo snel mogelijk te reconstrueren, herstellen, digitaliseren, vertalen en te verspreiden. Hoewel ik door een gebrekkige google-vertaling slechts fracties van de discussie meekrijg, lijkt het me toch bijzonder de moeite om deze ontwikkeling te volgen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bon, er valt waarschijnlijk niks nieuws uit die documenten te halen.
Wat weten we? -dat van alle landen, Egypte, na Israel, de meeste Amerikaanse financiële en militaire steun kreeg - miljarden per jaar -dat Amerika alle knepen van de dictatuur goedkeurde; van foltering tot moord -dat Amerika net voldoende terroristische bewegingen financiert om een permanente staat van onveiligheid te creëren, zodat er een reden is om de dictatuur in stand te houden Enfin, meer zal daar niet echt uitkomen. We weten het meeste al heel lang. Amerika is ook niet echt creatief. Het volgt ditzelfde stramien al sinds decennia. Met miljoenen doden tot gevolg. Niks nieuws dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de CIA gedetineerden naar Suleiman stuurde om te laten folteren weten we ook al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mensen met heel wat achtergrond betekent dat soms 'dat wist ik al' en het bevestigt terecht hun wereldbeeld. Voor mensen met illusies betekent het echter: 'tiens, zou dat dan toch waar zijn?' Zij veranderen van mening. Dat is zéér belangrijk en derhalve zijn ook de documenten dat. Bij wie de ogen al open waren, zullen ze niet verder open gaan. Wier ogen echter gesloten waren, zal misschien nu wat licht zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
De hardheid van de waarheid van dat nieuws bereikt het gros van de Amerikanen nooit. Dat wordt weggefilterd. Tegen dat er al iets van die waarheid is doorgesijpeld tot in de huiskamer, zijn de harde kantjes eraf. Nooit kan toegelaten worden dat Amerikanen uit hun naïviteit worden gehaald, want ook dat is een voorwaarde voor het succes van de machtselite. Om Egyptenaren te onderdrukken en te folteren, moet je eerst het Amerikaanse volk dom houden. Die twee tendenzen zijn altijd met elkaar verbonden geweest.
Laatst gewijzigd door C2C : 6 maart 2011 om 19:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() De ratten van Lanley en het Pentagon ruiken het gifgas dat langzaam hun richting uitstroomt.
Als blijkt dat er door bovengenoemde gangsters vuile politieke spelletjes zijn gespeeld,bewijst Wikileaks eens te meer het noodzakelijke nut van dit medium. Ik zal het blijven herhalen: Amerika is DE toekomstige Schurken- en mafiastaat die hevig zijn best doet heel de wereld tegen zich in te nemen.
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je onderschat - denk ik - het belang van internet en de zgn. sociale media.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Dat de ss false flag operaties uitvoerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwees eigenlijk naar de embassy kabels van wikileaks waaruit dit folterschema reeds blijkt. Ik heb er als eens een link naar gegeven op dit forum ook, maar herinner me nu niet meer goed welke draad.
|
![]() |
![]() |