![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() In de Commissie Media pleitten vertegenwoordigers van de Vlaamse Podiumartiesten (Vlapo), in het kader van een hoorzitting over de nieuwe VRT-beheersovereenkomst, voor meer aandacht voor Vlaamse populaire muziek op de openbare omroep. Vlaams Volksvertegenwoordiger Bart Tommelein (Open Vld) steunde hun pleidooi ten volle, temeer omdat de openbare omroep meer dan 60% marktaandeel in het radiolandschap bezet.
Tommelein: “Ik vind het een schande dat Vlaamse populaire muziek onvoldoende in het VRT radioaanbod terug te vinden is. De VRT heeft met 5 radiozenders meer dan 2/3 van het totale radiomarktaandeel in handen. Als er dan geen plaats kan zijn voor Vlaamse populaire muziek, dan is er iets serieus loos.” De liberaal is van mening dat het muziekaanbod in totaliteit voldoende gediversifieerd moet zijn. Tommelein: “ik begrijp dat Vlaamse populaire muziek niet het grootste aanbod van StuBru moet bedragen, maar er zijn voldoende andere zenders waar dit wel mogelijk moet zijn. Het is trouwens zeer opmerkelijk dat er weinig aandacht is voor lokale content op de radio. Voortdurend horen we hoe belangrijk Vlaamse content wel niet is voor de televisiekijker in Vlaanderen, maar op de radio’s blijkt dit ondermaats te zijn.” Bart Tommelein stelde aan de vertegenwoordigers van Vlapo voor om actief hun kansen te wagen op de commerciële markt, waaronder op de verschillende digitale kanalen, om zo de openbare omroep te dwingen om te volgen. Tommelein: “Ik stel vast dat digitale radio steeds meer ingang vindt. Een radiozender als Anne blijkt een groot succes te zijn. Vlapo moet zich volgens mij niet alleen willen richten naar de VRT, maar ook de kans wagen om op de verschillende commerciële kanalen gehoord te worden. Niettemin is het duidelijk dat de VRT meer aandacht moet hebben voor Vlaamse populaire muziek.” VOOR MEER INFORMATIE Bart Tommelein, Vlaams volksvertegenwoordiger Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is het kern van het "liberalsime" eigenlijk ? Ik dacht dat we tegen staatsinterventie
en censuur enz.. zijn.. Moet er een exclusief "Vlaams schlagerkanaal" komen ?