![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Parlementslid
|
![]() De politiek, dat moet je volgen. Als je dat niet volgt, weet je niet wat er gebeurd is en dus waar je over spreekt. Als Mathias De Clercq het volgende zegt: "Het Vlaams nationalisme is een dodelijk gif. Het sluipt stilletjes binnen, verlamt de rede en op de duur houdt het alles in zijn greep."
Dan weet hij niet waar hij het over heeft. Willy De Waele legt het mooi en grondig uit. Wie wil het aangaan dit te weerleggen? Alsook, in deze tekst staan een hoopverwijzingen naar bestaande wettelijk dingen waarvan ik het bestaan niet afwist. De Grendelwet bijvoorbeeld. Wie hier durft beweren dat ze alles wat hier in staat reeds wisten? En wie durft toegeven dat ze een aantal dingen hier gewoon niet kenden en dat dit hun blik op de politiek veranderd heeft? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Willy De Waele en Mathias De Clercq. Beiden behoren tot dezelfde partij, maar hun persoonlijk profiel kan nauwelijks meer verschillen.
Aan de ene kant een man met een rijke loopbaan als werkende mens, die zich langzaam ophoog heeft gewerkt in de politiek, een man van gezond verstand en met de voeten op de grond, die als lokaal politicus van Lennik de problematiek van de Rand uit de eerste hand leerde kennen en zowaar, ondanks zijn liberale achtergrond, Vlaamsgezind werd en het front der burgemeesters oprichtte dat zou strijden voor de splisting van BHV. Aan de andere kant een jonge, afgeborstelde blaaskaak, die nooit een dag heeft gewerkt in zijn leven, die zijn politieke loopbaan dankt aan het feit dat zijn grootvader Willy De Clercq is, die op zijn 25e schepen werd en op zijn 26e in het parlement terecht kwam, maar daar niets uitvoert, die nauwelijks directe kennis heeft van de maatschappelijke realiteit en zijn opvattingen enkel baseert op wat modieus is onder zijn intellectuele en politiek correcte vrienden. Naar wie zou mijn sympathie gaan? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() mathias de clercq, de man met het iq van een goudvis, het jobke in de schoot geworpen via de papa, en dan nog naar buiten durven komen alsof hij the one and only self made man in town is. faut le faire!
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel de stelling van De Clercq is bij deze bewezen.
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 maart 2011 om 02:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mr De Waele verwoordt het perfect.
Hier typt een ex-liberaal-stemmer, by the way. Willen ze mijn stem ooit nog terug, dan kunnen ze best eens lezen wat Mr De Waele schrijft. Lezen jullie mee, O-VLD? PP |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga de burgemeester van Lennik per mail feliciteren met zijn brief en hoop dat velen zullen volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die brief van De Waele zou in alle kranten moeten gepubliceerd worden. Nagels met koppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat een gezever.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw afkeuring is voor de meeste forummers een bevestiging.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Ja dat weet ik...
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heerlijke man die Willy, ik heb hem reeds enkele malen horen spreken.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[email protected]
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, je weet dus dat je verkeerd bent maar je volhard in de boosheid?
Het brengt bij mij alleszins geen verbazing teweeg, het is een Vlaamse eigenschap.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat vind je er inhoudelijk van?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Ik moet het niet zo hebben van door en door verzuurde mannen als De Waele. Ik kan daarenboven de jeugdigheid en de ideologie van De Clercq ten zeerste smaken. Inhoudelijk vind ik persoonlijk dus de inhoud...wel inhoudsloos.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
was Verhofstadt dan ook zo verzuurd?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Ooh U bedoelde de inhoud van zijn brief? Die lees ik zelf niet hoor... man interesseert me geen zier. Ik geloof ook niet dat de VLD het bij dit soort mensen moet halen... waarschijnlijk wel een burgemeester geweest maar door een door verzuurd geraakt; spijtig.
![]() |
![]() |