![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Kathleen Van Brempt (sp.a) - 31 mei tot 6 juni "Antwerpse politica. Naast gemeenteraadslid is zij momenteel staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk. Politieke babe en stemmenkanon op de lijsten van sp.a-spirit. Voorheen ook Europarlementslid. Neemt zij haar functie op na |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Vroeger gaf ik altijd een proteststem weg.Dit jaar kiezen ik en mijn vrouw als we kunnen op Kathleen omdat we niet vergeten zijn dat zij 1 van de enige politica was die ons door dik en dun gesteund heeft en dat alle anderen gewoon later op de kar gesprongen zijn toen we ons al met onze vuisten aan het verdedigen waren.Kan ik niet op Kathleen zelf stemmen dan zeker rood!!!!!!!!!!!!Greetz
Tiptje Dokwerker te Zeebrugge. |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Allez, nog één die er met zijn ogen open ingelopen is.
Denken jullie nu echt dat jullie ferm omstreden statut nog lang stand zal houden? Denken jullie echt veilig te zijn voor de paarse veelvraat? 't Is enkel een kwestie van tijd, jongen. Maar ooit zullen ze jullie net als de rest pluimen. De Codex zal slechts nog een verwijzing naar de 'goede oude tijd' zijn. We hebben tenslotte een gans landsdeel (Wallonië) te onderhouden. En die hebben géén havens, dus ook géén dokwerkers. Jullie zijn dus waardeloos voor Di Rupo & co. Spijtig, maar het zij zo. En op Europees vlak zijn jullie er zeker aan voor de moeite sinds de toetreding van het halve Oostblok (lees: goedkope werkkrachten). Maximum een jaartje of twee, langer zal het niet duren.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik geloof heel sterk dat je dingen kan veranderen, tegehouden, ... in de samenleving. Als je dat niet gelooft moet je vooral niet in de politiek stappen. We moeten waakzaam blijven maar ik geloof dat het statuut kan blijvben bestaan (ik zal er in ieder geval alles aan doen)
|
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() De vrouwelijke Don Quichote is opgestaan.
Mevrouw Van Brempt, Ik werk al 18 jaar voor bedrijven die op één of ander vlak iets met onze havens te maken hebben en bijgevolg volg ik de strijd die de dokwerkers voeren voor het behoud van hun statuut van dichtbij. Akkoord, een statuut die nooit kan behouden blijven. Maar wat voor zin heeft het die mensen een rad voor de ogen te draaien. Behoud van dit statuut is economisch gezien ONMOGELIJK. Laat mij u eens rondleiden in de haven van Zeebrugge (die ken ik het best) en stel zelf vast hoeveel havenarbeid er al door goedkope NIET OPGELEIDE scheepsbemanning uitgevoerd wordt! Ja, zelfs door vrachtbediendes. Omdat deze véél goedkoper zijn dan dokwerkers. De enig reden dat er vanuit deze hoek enkel gematigd protest komt is omdat dokwerkers géén goede georganiseerde bond achter zich hebben en de acties zich eigenlijk (nu nog) steeds kleinschalig voordoen. De dag dat de dokwerkers zich verenigen en de havens platleggen zal je een nooit geziene chaos meemaken. Vergeet niet dat meer dan de helft van de werkgelegenheid in Vlaanderen rechtstreeks of onrechtstreeks afhankelijk is van onze havens. Hopelijk moet het nooit zover komen, maar ik vrees ervoor.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |