Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 07:32   #1
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard Nieuwe topfunctie Koekelberg, België op zijn best.

De ontslagnemende politiebaas Fernand Koekelberg heeft al een nieuwe topfunctie gekregen. Hij wordt verbindingsofficier tussen de gewesten en de federale politie. Dat is een post die tot nu toe niet bestond, zo schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Voor secretaresse Sylvie Ricour is er volgens de krant zeker geen plaats meer aan de zijde van Koekelberg.
Lees verder

Ongelooflijk hoe onze topambtenaren in deze bananenrepubliek voor elkaar zorgen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 07:44   #2
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Dju, je bent mij voor.
't Is toch ongelofelijk hé. Echt "het plebs" gewoon uitlachen, meer is dat niet. En dit is een constante.
Soms begrijp ik het echt niet dat er nog geen bloed gevloeid is.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 07:47   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Zo iemand zou nochtans in staat moeten zijn om te ondernemen en voor werkgelegenheid te zorgen zou ik zeggen. Hoewel hij met zijn dienstreisjes in gedachte eerder in multinationals zou passen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 08:07   #4
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zo iemand zou nochtans in staat moeten zijn om te ondernemen en voor werkgelegenheid te zorgen zou ik zeggen. Hoewel hij met zijn dienstreisjes in gedachte eerder in multinationals zou passen.
Misschien was er wel een probleempje met zijn secretaresse ?
Afgaande op de verklaring van een vakbond is die dame teen en tander
(en andere bronnen die bijv. vergaderingen volgden waar zij ook was)
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 08:07   #5
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Met zijn nieuwe job, speciaal gecreëerd, komen de multi's zelf wel naar hem.
Hij wordt machtiger dan ooit.
Oud 9 maart 2011, 08:10   #6
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Misschien was er wel een probleempje met zijn secretaresse ?
Afgaande op de verklaring van een vakbond is die dame teen en tander
(en andere bronnen die bijv. vergaderingen volgden waar zij ook was)
Ze komt wel op haar pootjes terecht. Ze heeft zonder twijfel haar voorzorgen genomen. Als je weet dat zij in haar funktie zowat alles in haar handen had.
Oud 9 maart 2011, 08:20   #7
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Ze komt wel op haar pootjes terecht. Ze heeft zonder twijfel haar voorzorgen genomen. Als je weet dat zij in haar funktie zowat alles in haar handen had.
En als ik mijn fantasie zijn gang laat gaan....
't Is geen lelijke he
Dat Koekelberg nooit geweten heeft van die uitgaven....?
Heb ik toch mijn vragen bij omdat zij alles regelde.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 08:44   #8
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
En als ik mijn fantasie zijn gang laat gaan....
't Is geen lelijke he
Dat Koekelberg nooit geweten heeft van die uitgaven....?
Heb ik toch mijn vragen bij omdat zij alles regelde.
Juist omdat.
Bazen komen en gaan. In bijna elke instelling/firma zijn de nrs 2 gewoonlijk de machtigste mensen.
In heel mijn loopbaan heb ik bijna altijd in hQ's gewerkt. Je zou ervan versteld staan hoe weinig voeling de top soms heeft met de rest. Alles gaat eerst door de handen van de nr's 2. Zij beslissen in vele gevallen wat de baas al dan niet onder de ogen komt. Wil je iets bereiken? Zorg dat je op goede voet met nr's 2 -3 enz staat.
Vaak, heel vaak soms, was het verbijsterend om te zien, als het iemand echt te hoog stond en hij/zij rechtstreeks naar de baas stapte, dat die mens echt uit de lucht viel.
Natuurlijk was de carrière van de "klokkenluider" dan ook heel vaak over.
Een telefoontje en een mutatie was regelmatig het gevolg.
Wat hem, als baas, niet goedspreekt natuurlijk.
Oud 9 maart 2011, 09:40   #9
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

De koekelberg zal wat veel weten over "belangrijke" figuren in de politiek en/of bourgeoisie zeker, dan moeten ze die mens maar ergens op een rijkelijk betaald postje zetten, a
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 09:41   #10
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat die Koekelberg dingen weet die het daglicht niet mogen zien,zo een nieuw postje gecreeerd voor hem....knap!benieuwd welke politiekers met een pak in de broek zullen gezeten hebben toen hij zijn ontslag kreeg,of was alles al georkestreerd ver op voorhand,hier in dit land schrik ik nergens meer van...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 09:42   #11
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Anders zullen zijn memoires enkele koppen doen rollen.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 09:46   #12
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Weet iemand nog waar ze de geschorste Antwerpse hoofdcommissaris Luc Lamine gestoken hebben?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 09:47   #13
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De ontslagnemende politiebaas Fernand Koekelberg heeft al een nieuwe topfunctie gekregen. Hij wordt verbindingsofficier tussen de gewesten en de federale politie. Dat is een post die tot nu toe niet bestond, zo schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Voor secretaresse Sylvie Ricour is er volgens de krant zeker geen plaats meer aan de zijde van Koekelberg.
Lees verder

Ongelooflijk hoe onze topambtenaren in deze bananenrepubliek voor elkaar zorgen.
Dit heuglijke feit wordt vanavond reeds gevierd. Er wordt een chartervliegtuig ingelegd naar India, alwaar de Taj Mahal werd afgehuurd voor een exclusief avondje. Alle Indiërs krijgen 100 euro als compensatie. Vandaar dat de volkstelling bezig is.
Oud 9 maart 2011, 09:56   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Nu wil ik wel eens weten WIE hem deze functie bezorgd heeft. Dat hij er niet hoefde voor de solliciteren staat natuurlijk buiten kijf en waren er echt geen kandidaten te vinden die niet verbrand zijn misschien?

Wraakroepend en NVA kan nu maar best zorgen dat ze hier tot op het bot doorgaan want eerst luid roepen tot ontslag en dan zwijgen als hij zo mogelijk een nog betere functie krijgt kan niet door de beugel.

Koekelberg moet gewoon weg bij de federale politie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 09:57   #15
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Och, binnen een weekje is iedereen dit al vergeten en kan Koekelberg weer lustig verspillen.
Oud 9 maart 2011, 10:04   #16
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Wat me meest verbaast is dat ze nu van Koekelberg een soort watje willen maken, die "niemand wou kwetsen" en "geen nee kon zeggen" (alvast volgens zijn secretaresse Sylvie).

wie gelooft er nu dat zo'n watje op zulke functies terecht kan komen?

en nog: zelfs al had Sylvie al die aankopen geboekt, zijn er geen systemen bij de pliesie dat er beperkingen zijn aan budgetten?

In het bedrijf waar ik werkte zat elke aankoop vast aan bepaalde schijven en elke schijf zat dan weer vast aan bepaalde functies. Kwam je niet toe met je eigen max. toelaatbare authoriteit, dan moest je naar een hogere functie die het wel kon tekenen.

Maar secretaresse Sylvie kon gewoon alles bestellen wat ze wou? (en sinds wanneer betaalt de belastingbetaler de valiezen van het politiepersoneel? Zou Sylvieke haar Delvaux valieske daar ook bijgerekend hebben?)
Oud 9 maart 2011, 10:14   #17
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

De media is alvast heel mild voor die parasiet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 10:42   #18
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Zoals steeds lezen jullie naast de kwestie.

Citaat:
Aangezien bij een eventuele nieuwe staatshervorming het zwaartepunt van de politie meer bij de gewesten gaat liggen, zou de hem toegespeelde taak uitermate belangrijk worden.
(petitio principii) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 10:45   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Zoals steeds lezen jullie naast de kwestie.
idd

een staatshervorming die de gewesten versterkt ... dat zal er dan een zijn zonder de NVA ook ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 10:49   #20
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom had drie personen, onder wie Fernand Koekelberg zelf, toestemming gegeven om naar Qatar af te reizen. Dat heeft de minister woensdagochtend gezegd op de Franstalige radio Bel RTL, waar ze ook de hoge kostprijs van de dienstreis veroordeelde.

Volgens N-VA-Kamerlid Ben Weyts gingen er zeven personen van de politie mee op de dienstreis en kostte die in totaal 92.000 euro. "Men heeft mij toestemming gevraagd voor een reis naar Qatar met drie personen", aldus Turtelboom. "Ik heb gezegd dat dat mogelijk was, maar het is meer geworden." Ze wees er wel op dat Koekelberg de reis niet zelf organiseerde. Koekelberg stelde zich in Qatar kandidaat voor een topfunctie bij Interpol.
http://www.vandaag.be/binnenland/619...aar-qatar.html

Ze wees er wel op dat Koekelberg de reis niet zelf organiseerde... neen, hij had die opdracht gegeven aan zijn secretaresse. Bestelt Turtelboom zèlf haar ticketjes en hotels of zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be