Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De politie kon (kan) best wat meer haar best doen
Dat vind ik ook ! 14 73,68%
Ah bah neen gij, voor een fiets ... 4 21,05%
Ik weet nog niets anders: 1 5,26%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2013, 11:53   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Luie politie wil fietsendief niet vangen

Allez, ik vind dat toch lui.
Ze hadden evengoed een beetje achter het hoekje kunnen wachten tot de fietsendief zich vertoonde ...

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30210_00464945

Slachtoffer tikt dief op de vingers
Studente pikt haar gestolen fiets terug

GENT - De zoete smaak van wraak. Die heeft studente Kaatje Vermeiren geproefd toen ze vorige week haar gestolen fiets terugvond. Ze nam resoluut het recht in eigen handen. In een briefje tikte ze de dief op de vingers: ‘Doe dat (stelen) aub niet meer. Een fiets kost echt niet zoveel.' Ze liet zelfs vriendelijke groeten achter.

Kaatje Vermeiren is een geluksvogel. Ze studeert al vier jaar in Gent, en dit was de eerste keer dat ze een fiets kwijtspeelde. ‘Gestolen aan mijn kot. Ik had hem nergens fysiek aan vastgemaakt, gewoon op slot gedaan.' Wie haar gammele, roze damesfiets ziet, vermoedt dat het vooral om een emotionele kwestie gaat. ‘Helemaal niet, ik vind hem zelfs beter rijden dan mijn nieuwe vervangfiets die ik intussen had', zegt ze.

De roze fiets verdween op 30 oktober, één van die onnoemelijke aantallen fietsdiefstallen in Gent. Zo'n diefstal waarbij ze je een beetje zuchtend aankijken wanneer je hem gaat aangeven bij de politie. Maar kijk, Kaatje had haar vehikel laten registreren en dat bleek haar grote geluk toen vrienden haar vorige week belden dat ze haar fiets hadden zien staan. ‘Hij stond aan de Groot-Brittanniëlaan, aan het gebouw van de taalopleiding.' Kaatje liet er geen gras over groeien en trok naar de politie. ‘Ik had mijn fiets vastgemaakt met een eigen slot. Het duurde even voor alles in orde was, maar ze hebben dan het andere slot om mijn fiets doorgeknipt.'

Kaatje liet de dief een briefje achter: ‘Beste dief van mijn fiets, ik zag mijn fiets hier staan en heb samen met de politie jouw slot doorgeknipt. Doe dat stelen aub niet meer, ik was gehecht aan die fiets. Vriendelijke groeten. Kaatje Vermeiren.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 12:09   #2
giserke
Banneling

Standaard

Flikken zijn kloefkappers.
Vooral die in Gent.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 13:28   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ze mag van geluk spreken dat de politie bereid was om de gestolen fiets direct terug te geven aan de oorspronkelijke eigenaar.

Er zijn genoeg variantes op dit scenario, waarbij er maar weinig positief zijn voor de oorspronkelijke eigenaar.
Tot het zien verkopen van de gemarkeerde, teruggevonden gestolen fiets op de politieveiling. Met markeringscertificaat.
Oud 11 februari 2013, 13:37   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze mag van geluk spreken dat de politie bereid was om de gestolen fiets direct terug te geven aan de oorspronkelijke eigenaar.

Er zijn genoeg variantes op dit scenario, waarbij er maar weinig positief zijn voor de oorspronkelijke eigenaar.
Tot het zien verkopen van de gemarkeerde, teruggevonden gestolen fiets op de politieveiling. Met markeringscertificaat.
Het is (bijna) overal zo: de politie houdt zich hiermee niet "bezig".
Méér blauw op straat. In deze gevallen: meer politie in burger en in anonieme wagens: er staan er tientallen ter beschikking in magazijnen van aangeslagen voertuigen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 13:44   #5
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Flikken zijn kloefkappers.
Vooral die in Gent.
Je ziet ze alleszins niet veel op straat. Toch niet in de winter.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 13:52   #6
Boa
Burgemeester

Standaard

Alsof meer blauw op straat zou helpen. Daar zit het probleem niet, de daders worden praktisch niet gestraft. Een lichte tik op de vingers "En niet meer doen hé jongeman" en daar blijft het dan meestal bij.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 08:04   #7
Hongyu
Vreemdeling

Standaard

Oud 24 juni 2013, 10:42   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hongyu Bekijk bericht
Als het een goede en dure fiets had geweest dan hadden ze die wel meegenomen na dat ze hun frieten ophadden.
Oud 24 juni 2013, 10:48   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=giserke;6532660]Flikken zijn kloefkappers.
Vooral die in Gent, A'pen, Brussel, Brugge, Hasselt, Zoetenaaie, Zolder, Zonnebeke, Zwevegem & Zwijndrecht.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2013, 11:16   #10
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Probeer je fiets maar eens terug te krijgen als een fietsenmaker waar je hem binnengebracht hebt voor een herstelling, en die gaat failliet.
De fiets staat voor je neus en afblijven geblazen. Meestal kan je hem terugkopen op de deurwaarder verkoop.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be