Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 16:54   #1
COCHINILLO
Banneling

Standaard Islamitisch huwen mag niet

Zoals ik reeds schreef in een ondertussen gecensureerde (pardon, totaal verwijderde) draad, was het bekeerlingske dus op ene Mohammed gevallen via internet, daarna op z'n islamitisch gehuwd (dwz: NIET voor de burgerlijkse stand), en zal ze zo snel mogelijk bevrucht worden.

Mijn woorden waren nog nat (alvorens ze gewist werden) en het staat al in de krant:

http://www.vandaag.be/binnenland/619...-voor-mij.html

Citaat:
Joyce bekeerde zich vijf jaar geleden tot de islam. Sindsdien heet ze Lemia. Ze woont nog maar pas in Genk.

“Twee maanden. Ik ben hier getrouwd met een Marokkaan die ik heb leren kennen via internet. We hebben eerst vier maanden gechat en gebeld en dan hebben we pas afgesproken”, vertelt ze.

Daarna ging het allemaal zeer snel. “Een week nadat we de eerste keer hebben afgesproken, heb ik zijn ouders al ontmoet. Diezelfde dag zijn we islamitisch getrouwd. Een week later ben ik naar Genk verhuisd en op 26 februari zijn we voor de wet getrouwd.”

Raar genoeg telt dus de Belgische wet niet voor imams en godvruchtigen: een katholiek moet EERST voor de wet huwen, en met het bewijs van dat huwelijk kan hij pas voor de kerk huwen.

Een muzelman hoeft dat blijkbaar niet: is ook moeilijk als hij al aan vrouw drie of vier bezig is om dan nog het burgerlijke bewijs te hebben: dus gewoon voor de imam en klaar is kees.

Maar niet verkeerd parkeren of 1km te snel rijden of je wordt als Vlaming ferm beboet. En verder is hier alles OK.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:12   #2
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Sekten hebben zo hun eigen wetten en regels...

Katholieken zijn dan ook geen kiesvee voor de linkse kerk..derhalve dienen zij zich te onderwerpen en te gehoorzamen aan de seculiere staat
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 18:54   #3
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Zoals ik reeds schreef in een ondertussen gecensureerde (pardon, totaal verwijderde) draad, was het bekeerlingske dus op ene Mohammed gevallen via internet, daarna op z'n islamitisch gehuwd (dwz: NIET voor de burgerlijkse stand), en zal ze zo snel mogelijk bevrucht worden.

Mijn woorden waren nog nat (alvorens ze gewist werden) en het staat al in de krant:

http://www.vandaag.be/binnenland/619...-voor-mij.html

Raar genoeg telt dus de Belgische wet niet voor imams en godvruchtigen: een katholiek moet EERST voor de wet huwen, en met het bewijs van dat huwelijk kan hij pas voor de kerk huwen.

Een muzelman hoeft dat blijkbaar niet: is ook moeilijk als hij al aan vrouw drie of vier bezig is om dan nog het burgerlijke bewijs te hebben: dus gewoon voor de imam en klaar is kees.

Maar niet verkeerd parkeren of 1km te snel rijden of je wordt als Vlaming ferm beboet. En verder is hier alles OK.
Waar is verdorie die discussie bij binnenland over de Hema naartoe??
Iemand een idee?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 19:13   #4
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar is verdorie die discussie bij binnenland over de Hema naartoe??
Iemand een idee?
http://forum.politics.be/showthread....152318&page=50

Wordt opgekuist - tijdelijk gesloten wegens werkzaamheden.

Er stonden nogal wat aanvallen, beledigingen en off topic-getrol in, moet 'verwijderd' worden - Ordnung muß sein!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 19:40   #5
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een week nadat we de eerste keer hebben afgesproken, diezelfde dag zijn we islamitisch getrouwd.
Na 4 maanden phonesex ... is wel héél hoopvol
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 00:04   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Na 4 maanden phonesex ... is wel héél hoopvol
Tja..binnen een islamitisch huwelijk is maar één ding belangrijk; jezelf gedragen als goede moslims! Dus trouw je met een wildvreemde maar dat is niet van belang, wel jezelf gedragen als goed moslim.
Zolang je daar van overtuigd bent is de rest niet zo belangrijk, trouwen is een plicht, zo eenvoudig is het.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be