Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 17:31   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Verrijking en "gerecht"...

Citaat:
Waarover gaat het?

In de nacht van vorige donderdag op vrijdag voerde de politie van Borgloon wegcontroles uit. Plots wilde een voertuig blijkbaar ontsnappen aan een
controle en stoof de voerder weg door plankgas te geven. De politie zette onmiddellijk de achtervolging in met een voertuig en enkele "motards". Tegen
zeer hoge snelheden van rond de 180 kilometer per uur werden regelmatig andere weggebruikers in gevaar gebracht. De vluchter bleek geen gemakkelijke
jongen te zijn en hield het lang vol. Via Tienen en Diest naderde men Leuven. Daar bleken, inmiddels andere, opgeroepen politievoertuigen de strijd te
kunnen beeindigen en de vluchter klem te rijden en tot stoppen te dwingen.
Er bleken twee inzittenden in het voertuig te zitten en deze zetten het op een lopen. Eén kon geklist worden en de andere is tot op heden onvindbaar en
zal het waarschijnlijk ook blijven. Tijdens de dolle rit werden er steeds allerlei voorwerpen door het raam gezwierd waardoor soms uiterst gevaarlijke
toestanden ontstonden voor de achtervolgende "motards". Het ging hier waarschijnlijk over voorwerpen die iets vroeger tijdens een inbraak werden
gestolen. De dader werd aangehouden en verscheen de volgende dag vrijdag (eergisteren dus) voor de onderzoeksrechter in Luik. Het gaat hier over een
minderjarige allochtoon. Bovendien weigerde deze misdadiger de naam van zijn compaan aan de onderzoeksrechter mee te delen.
Behoudens het zich onttrekken aan een politiecontrole; het rijden met sterk overdreven snelheden; het in gevaar brengen van vele mensen; het veroorzaken
van schade aan een politievoertuig; het feit waarschijnlijk juist ervoor een inbraak te hebben gepleegd; het weigeren om de naam van zijn compaan mede te
delen enz enz is de kans groot dat hier twee gevaarlijke misdadigers door het ingrijpen van de politiediensten werden gesnapt.
Resultaat. De onderzoeksrechetr liet de man op staande voet vrij en hij kon beschikken!!!!!

Het is juist wat we vreesden, verklaarde de politieinspecteur Eddy Deckers van Borgloon, namelijk dat de gesnapte man onmiddellijk zou worden
vrijgelaten. Begrijpt U nu beste lezers waarom ons land doodziek aan het worden is?
Begrijpt U nu waarom er bij ons thuis reeds 11 maal werd ingebroken?
Begrijpt U nu waarom bepaalde minderjarige allochtonen zich hier in het landje van belofte menen te bevinden? Begrijpt U nu waarom ze zich onstrafbaar en boven alles verheven voelen?
Zo kan het werkelijk niet verder. De publieke opinie moet worden wakker geschud. Onderzoeksrechters zoals deze zouden moeten beschouwd worden als
gevaarlijke witteboordcriminelen die de belangen van de bevolking, die hen dan nog meestal rijkelijk betaalt, schaden. Ze zouden voor een speciale
rechtbank moeten verschijnen; hun titel moeten verliezen en op staande voet zonder schadevergoeding de laan moeten worden uitgestuurd.
Indien ik Eddy Deckers was zou ik een persconferentie geven en mijn mandaat ter beschikking stellen van de regering. Ik zou de regering uitdagen en haar vragen om een beslissing te nemen en te kiezen wie er nu uit moet. Ofwel die onderzoeksrechter ofwel ik, Eddy Deckers, die als taak heeft de openbare orde te handhaven; de verantwoordelijkheid draagt voor meerdere politieagenten en hen moet kunnen blijven motiveren enz.
Wedden we dat onder druk van de "publieke opinie" de "overheid" snel zou weten wat ze moet beslissen!
Enkele dagen geleden schreven we erover en gaven een reeks voorbeelden van incidenten die meestal door een vrij onbekende persoon werden uitgelokt maar
die dramatische rampen veroorzaakten en grote veranderingen teweeg brachten.
Wel ik reken er op dat er eerstdaags een soort Eddy Deckers voor een revolte van de gezagsdragers zal gaan zorgen zodat een einde kan gesteld worden aan
de wispelturigheid; lafheid en totaal gebrek van interesse voor hun taak van een soort "circusrechters" waarvan het aantal op gevaarlijke wijze blijkt toe te nemen.

Men zegge het voort,

Freddy Van Gaever
...een e-mailtje dat de ronde doet. In de veronderstellking dat het allemaal klopt, wat makkelijk te achterhalen moet zijn door sommigen, het doet toch je tenen krullen... Voornaamste boosdoener in dit "verhaal" is duidelijk het gerecht! Elk denke ervan wat hij/zij wil, verdere commentaar is eigenlijk overbodig. De reacties hierop kunnen we ook al raden...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 17:41   #2
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...een e-mailtje dat de ronde doet. In de veronderstellking dat het allemaal klopt, wat makkelijk te achterhalen moet zijn door sommigen, het doet toch je tenen krullen... Voornaamste boosdoener in dit "verhaal" is duidelijk het gerecht! Elk denke ervan wat hij/zij wil, verdere commentaar is eigenlijk overbodig. De reacties hierop kunnen we ook al raden...
Dit al oud nieuws.

En je insinueert inderdaad dat er bepaalde reacties gaan volgen. Die reacties hebben ook gelijk. Het is niet omdat justitie mank loopt dat men GTA moet beginnen te spelen en te misbruiken op de kap van de gewone burger. Veiligheid vereist inzet van iedereen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 18:12   #3
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Onze vriend Andev, u allen bekend als 1 van de talrijke hysterische antimoslimmers van dit forum, heeft dus vandaag een e-mail ontvangen.

Let op, het is niet zomaar een e-mail maar een heuse kettingmail!

Je kent het wel, opeens zie je dat een vriend van een vriend van iemand die in dezelfde fabriek werkt als jij een mail heeft verstuurd met daarin de meest gore nonsens, met als gevolg dat je je een beetje vies voelt.
Je vraagt je af hoe het in godsnaam mogelijk is dat je niet inzag wat voor een randdebiel die kerel is.

Wel, onze vriend andev is die randdebiel.

Euh, ik bedoel dat hij het type is dat je zo´n kettingmail stuurt.

En het is niet zomaar een kettingmail, nee hoor!
Geen buitenaardse reptielen die ons in slaven veranderen, geen onthullingen over vliegtuigen die al dan niet tegen torens smakken, niets van dit alles.
Enkel het beste kleinburgerlijk gezever is goed genoeg voor Andev.

Dus sidder en beeft Vlamingen en vergeet vooral niet rood aan te lopen en te schuimbekken, want dat is waar het om draait.
Oud 14 maart 2011, 18:28   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Onze vriend Andev, u allen bekend als 1 van de talrijke hysterische antimoslimmers van dit forum, heeft dus vandaag een e-mail ontvangen.

Je kent het wel, opeens zie je dat een vriend van een vriend van iemand die in dezelfde fabriek werkt als jij een mail heeft verstuurd met daarin de meest gore nonsens, met als gevolg dat je je een beetje vies voelt.
Je vraagt je af hoe het in godsnaam mogelijk is dat je niet inzag wat voor een randdebiel die kerel is.

Geen buitenaardse reptielen die ons in slaven veranderen, geen onthullingen over vliegtuigen die al dan niet tegen torens smakken, niets van dit alles.

Dus sidder en beeft Vlamingen en vergeet vooral niet rood aan te lopen en te schuimbekken, want dat is waar het om draait.
Ratel maar rustig verder.
Die "kettingbrief" of noem het zoals je wil krijgen blijkbaar heel wat mensen onder ogen en ze kunnen er meteen het hunne bij denken, ook al past dat niet het kraam van lieden zoals jij! En dat het misschien niet "supervers" is kan zijn, maar de mensen linken dat dan aan de bijna dagelijkse gevalletjes van "laat het gespuis maar lopen want we weten er geen blijf mee" die in de media terug te vinden zijn!
Hoe harder het bepaalde lieden zoals die van jou soort stoort, hoe duidelijker dat ze daarmee doorhebben dat meer en meer mensen een bepaald aspekt van de multicul als een steeds groeiende kanker in onze maatschappij gaan herkennen! Doei!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 18:35   #5
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

wat voor zever zit jij hier nu neer te pleuren?

Het verhaal van de - op gevaar van hun eigen leven - gekliste rovers die op heterdaad werden betrapt maar sneller vrijgelaten werden dan dat de agenten konden bekomen van de schrik, stond in alle kranten.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 18:40   #6
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Waarom betalen wij in godsnaam nog belastingen?

Om verrijkers te onderhouden en rechters te betalen die vertikken hun werk te doen?

Om een land in stand te houden dat niet eens een deftige regering kan vormen?

Wie nog graag een inwoner van dit land is moet wel psychisch gestoord zijn.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 18:45   #7
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Niet het gerecht gaat in de fout maar de politiek. Als de regering weigert extra plaatsen te voorzien voor dergelijk krapuul, moet de rechter deze dan maar in zijn eigen kelder opsluiten? Nogmaals, een rechter bepaalt enkel de straf, de strafuitvoering is zijn bevoegdheid niet. En het is net bij de strafuitvoering dat het fout loopt.

Denk er dan nog bij dat die apen van Amnesty en de Verenigde Naties hier staan te reclameren vanaf dat we ze met meerderen in 1 cel gooien. De rechten van criminelen primeren boven de algemene veiligheid; liever een zware crimineel terug loslaten op de maatschappij dan hem in een cel te gooien die te klein is, want dan worden zijn rechten geschonden. Dat daarmee de veiligheid van de doorsnee burger in het gedrang komt is slechts een detail.
Oud 14 maart 2011, 18:48   #8
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom betalen wij in godsnaam nog belastingen?

Om verrijkers te onderhouden en rechters te betalen die vertikken hun werk te doen?

Om een land in stand te houden dat niet eens een deftige regering kan vormen?

Wie nog graag een inwoner van dit land is moet wel psychisch gestoord zijn.
Stel gij zijt rechter en voor u smijten ze een gast die 5 overvallen heeft gepleegd. Gij zegt "stoute jongen, das dan 10 jaar bak". Vervolgens laten alle gevangenissen weten dat zij geen plaats hebben voor die kerel. Dan zegt gij "ah das geen probleem, ik zal hem wel in mijne kelder opsluiten". Wat verwacht gij dat die rechters doen? In het weekend hunne overall aandoen en zelf gevangenissen gaan bijmetselen?
Oud 14 maart 2011, 18:55   #9
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Stel gij zijt rechter en voor u smijten ze een gast die 5 overvallen heeft gepleegd. Gij zegt "stoute jongen, das dan 10 jaar bak". Vervolgens laten alle gevangenissen weten dat zij geen plaats hebben voor die kerel. Dan zegt gij "ah das geen probleem, ik zal hem wel in mijne kelder opsluiten". Wat verwacht gij dat die rechters doen? In het weekend hunne overall aandoen en zelf gevangenissen gaan bijmetselen?
Ah ja, we moeten compassie hebben met die arme rechters.
Die mensen kunnen hun werk niet naar behoren uitvoeren.
En hoor eens hoe ze overal steen en been gaan klagen?

Daarbij, ik sprak in mijn bericht ook over dit land in het algemeen.
Ik leg niet enkel de schuld bij de rechters.

Laatst gewijzigd door Demper : 14 maart 2011 om 18:55.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 19:01   #10
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Ja! Dat is het jongens, zo gaat ie goed.

Laat al die frustraties er maar eens lekker uit.

Laatst gewijzigd door Specksnyder : 14 maart 2011 om 19:02.
Specksnyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 19:05   #11
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ah ja, we moeten compassie hebben met die arme rechters.
Die mensen kunnen hun werk niet naar behoren uitvoeren.
En hoor eens hoe ze overal steen en been gaan klagen?

Daarbij, ik sprak in mijn bericht ook over dit land in het algemeen.
Ik leg niet enkel de schuld bij de rechters.
Compassie niet.

Alleen verschieten de meeste hun kruit op de verkeerde.
Een rechter moet er niet op toezien of de straffen die hij oplegt wel daadwerkelijk worden uitgevoerd, laat staan dat hij er iets over te zeggen heeft. Als alle gevangenissen en jeugdinstellingen overvol zitten en de regering (die we eigenlijk niet hebben) het belangrijker vindt om flitspalen te zetten (want die brengen op) ipv gevangenissen bij te bouwen (want die kosten geld)...

In feite zijn er twee soorten straffen:
- straffen waar de overheid geld uithaalt (zoals verkeerboetes)
- straffen waar de overheid geld aan uitgeeft (zoals gevangenisstraffen, internering).

Het is duidelijk dat de staat deze eerste categorie dan ook prioritair vindt aangezien burgers op de bon zwaaien vrij lucratief is en men liefst op elk kruispunt een flitspaal wil zien staan (in naam van de "verkeersveiligheid"). Ge moogt dan misschien wel overvallen, verkracht en afgemot worden, ge zult tenminste niet overreden worden...

Laatst gewijzigd door Rapture : 14 maart 2011 om 19:06.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 02:13   #12
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Dat is geen kettingbrief. Maar een verslaggeving over een zeer onthutsend feit wat tot voor een week geleden in de media stond.

Dat u zich totaal niet op de hoogte houdt van de actualiteit, verklaart waarom u het linkse standpunt zeer genegen bent natuurlijk.
Oud 15 maart 2011, 15:14   #13
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ge moogt dan misschien wel overvallen, verkracht en afgemot worden, ge zult tenminste niet overreden worden...
Zo is het idd.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 19:34   #14
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De enige die hier hysterisch doet, bent u, dunk me.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be