Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 14:12   #1
stiertje
Banneling

Standaard Koen De Bouw, anti-Vlaams nationalisme!

Citaat:
Nu er een televisieserie komt over de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen zou Bart De Wever de rol van zichzelf graag vertolkt zien door Koen De Bouw, 'de acteur die fysiek het sterkst op hem lijkt', dixit De Wever (DM 9/3). Maar De Bouw deelt de mening van de N-VA-voorzitter niet: 'Patrick Janssens, die wil ik misschien nog wel spelen.'

Zullen we u in de reeks zien opduiken als Bart De Wever?
"Nee, zeer zeker niet. Ik heb absoluut geen hoge pet op van het Vlaams-nationalisme. Ik vind al dat gepalaver erg, erg triest. Er wordt constant voorbijgegaan aan hoe rijk Wallonië is op het vlak van natuur en van cultuur. Op lange termijn rendeert dat soort rijkdom. Ik word kwaad als ik hoor dat een kind in de Ardennen niet dezelfde rechten op sociale tegemoetkomingen zou mogen hebben als een kind in Vlaanderen. Dus De Wever spelen, ik denk het niet."

Het zou toch niet de eerste keer zijn dat u een rol moet vertolken die ver van uw eigen karakter staat?
"Dat is waar, maar over de stille sluipmoordenaar die het nationalisme is, kan ik mij zó opwinden dat ik daar geen enkele rol in wil vertolken."

De Wever zag fysieke gelijkenissen. U?
"Kijk, ik heb geen enkel probleem met zwaarlijvige mensen. Integendeel, ik heb heel wat vrienden die goed in het vlees zitten, maar ik zie de overeenkomsten niet, nee. Ach, iedereen weet toch dat De Wever altijd cynisch is. Ik vind dat triest."

Hebt u dan interesse om de rol van Patrick Janssens op u te nemen?
"Dat zie ik misschien wel zitten, ja."

http://demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstr...De-Wever.dhtml
Dan toch nog iemand binnen de BV wereld die zn verstand gebruikt
stiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:15   #2
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Een intelligente man. Altijd al veel respect gehad voor die man.
Oud 10 maart 2011, 14:18   #3
respublica
Minister

Standaard

Ik spreek mij niet uit over de man en zijn werk, maar erg sympathiek is het niet om een democratische politieke stroming "een stille sluipmoordenaar" te noemen. Wat gaat het Vlaams-nationalisme vermoorden? La Belgique de papa? Moeten wij daar bang voor zijn?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:19   #4
Anna List
Banneling

Standaard

weer ene voor op de lijst.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:19   #5
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zeker! Vooral omdat hij er dus geen bezwaar tegen schijnt te hebben dat de leerkracht van dat vlaams kindje dat dan al een frankske meer kindergeld krijgt, een pak minder verdient dan de leerkracht van het waalse kindje! "Maar ja, die moeten dan ook Frans leren", zal Koen denken zeker?

En dat bovendien op kosten van de vlaamse ouders van dat vlaamse kindje, maar daar houdt Koen zich nu écht niet mee bezig zenne.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 10 maart 2011 om 14:20.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:22   #6
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
weer ene voor op de lijst.
voor wat te doen!!!!!
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:24   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Veeeerrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaad!!!! Als ik me niet vergis woont de man trouwens in Wallonië.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:24   #8
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
voor wat te doen!!!!!
Om hem te bannen ofzo zekers.

Ach die man acteert goed, ik zie geen problemen. Ik vind het zelfs moedig van hem van openlijk aan te geven dat hij tegen het Vlaams nationalisme is.
Oud 10 maart 2011, 14:24   #9
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Een hypocriet zoals alle gesubsidieerde linkies..

De rol van een seriemoordenaar/verkrachter opnemen lukt wel maar die van een politicus niet ?

Dat die maar wat bloembollen gaat planten in 'groene vingertjes'..

Had ie nu bezwaar gehad tegen de dodelijke obesitas om die rol te kunnen spelen dan was het anders geweest..

Apropos 2/3 van vlaanderen heeft geen interesse in een soap rond de Antwerpse gemeentepolitiek..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 maart 2011 om 14:25.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:25   #10
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Veeeerrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaad!!!! Als ik me niet vergis woont de man trouwens in Wallonië.
Is die man niet van Antwerpen?
Oud 10 maart 2011, 14:27   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
voor wat te doen!!!!!

om preventief te laten oppakken wanneer het straatgeweld uitbreekt natuurlijk, of wou je zo iemand onbeschermd de straat op sturen op zo'n moment mss ???

bekijk je geschiedenis ... gelijk welke omwenteling wordt er eerst afgerekend met meelopers (collaborateurs als je wil) van het vorige regime ... zou het met de Vlaamse onafhankelijkheid anders gaan ? ... ik vermoed van niet, al hoop ik het wel, uiteraard.

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 maart 2011 om 14:29.
Oud 10 maart 2011, 14:28   #12
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Om hem te bannen ofzo zekers.

Ach die man acteert goed, ik zie geen problemen. Ik vind het zelfs moedig van hem van openlijk aan te geven dat hij tegen het Vlaams nationalisme is.
of om hem in een of ander heropvoedings gesticht te steken met de rest van de slechte vlamingen, ik vrees alleen dat ze de rollen beter zouden omdraaien wegens geen plaats genoeg.
Oud 10 maart 2011, 14:29   #13
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik spreek mij niet uit over de man en zijn werk, maar erg sympathiek is het niet om een democratische politieke stroming "een stille sluipmoordenaar" te noemen. Wat gaat het Vlaams-nationalisme vermoorden? La Belgique de papa? Moeten wij daar bang voor zijn?
Het probleem met België is dat er blijkbaar geen grijstinten mogen bestaan tussen nationalisme en anti-nationalisme. Nu ja, die laatste (en ik spreek niet over Koen de Bouw) wordt wel eens verward met Belgisch-nationalisme. Persoonlijk vind ik dat je fout gaat wanneer je jezelf sektarisch gaat gedragen in lijn met je ideologie. Echt, er heerst te veel een oversimplistische dualistische kijk waar men zich eerder gedraag als een meute voetbalhooligans dan als individuen die voor zichzelf kunnen denken.

Zo herinner ik me een Belgicistisch initatief waar je als NL in contact wordt gebracht met je Franstalige evenknie. Uiteraard wekte dit de daver op bij sommige sujetten als ware het een anti-Flamingant kryptoniet. Stel je voor, zeg, je zou een Franstalige sympathiek kunnen vinden. Onherroepelijk zou dat tot Belgicisme leiden, gezien 'we' lafaards zijn zonder tong, die, 'onze' ware aard verbergend, zich als 'goede Belg' voordoen in het bijzijn van een Franstalige uit 'angst voor ruzies', uiteraard met excuses voor het gebrekkige Frans. Lachwekkend !

Let wel, je hebt ook Belgo's die op die manier schrik hebben 'van den Ollander'. Het is uiteraard niets meer dan een acute bekrompenheid van simplistische volkers (en ik kom ook uit een arbeidersfamilie waarvan de vaderskant zelfs armoede heeft gekend, maar blijkbaar zijn die wèl beschaafd). Ik noem het een gebrek aan beschaving en een mislukte volksverheffing. Het is ook een gevolg van het feit dat ouders alle verantwoordelijkheid voor de vorming van het kind op de schouders van het onderwijs leggen, daar waar men vaak voorverpakte leerstof geeft. Daarom hebben sommige Belgische staatsburgers problemen met zaken die in ontwikkeldere culturen een evidentie zijn.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 maart 2011 om 14:36.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:29   #14
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
om preventief te laten oppakken wanneer het straatgeweld uitbreekt natuurlijk, of wou je zo iemand onbeschermd de straat op sturen op zo'n moment mss ???

bekijk je geschiedenis ... gelijk welke omwenteling wordt er eerst afgerekend met meelopers (collaborateurs als je wil) van het vorige regime ... zou het met de Vlaamse onafhankelijkheid anders gaan ? ... ik vermoed van niet, al hoop ik het wel, uiteraard.
zo kennen we uw soort het best.
Oud 10 maart 2011, 14:30   #15
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
VEEERRRRAAAAADDDDDD !!! Als het beter is in Walenland, dat hij er gaat wonen verdomme !!!! Is Vlaanderen niet goed genoeg misschien ?!!
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:31   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zo kennen we uw soort het best.
wat is 'mijn soort' eigenlijk ?
Oud 10 maart 2011, 14:34   #17
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, respect voor hem. Daarentegen.....

Fysiek het sterkst op hem lijkt , bartzilla, aka the blob, aka bickybart moet op zijn minst 10 jaar in behandeling gaan bij sonja kimpen en dan nog.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:36   #18
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is 'mijn soort' eigenlijk ?
aha gij weet dat zelf niet, of zoals in uw draadje *bepaal wat Anna gaat studeren.*
blijkbaar weet gij niet veel en is meehuilen met een roedel wolven gemakkelijker.
ik noem zoiets hersendood.
Oud 10 maart 2011, 14:36   #19
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik word kwaad als ik hoor dat een kind in de Ardennen niet dezelfde rechten op sociale tegemoetkomingen zou mogen hebben als een kind in Vlaanderen.
Ik word kwaad als ik zie dat een kind in Ethiopië niet dezelfde rechten op sociale tegemoetkomingen zou mogen hebben als een kind in de Ardennen...

Man, man, man toch.

Als Wallonië dan toch zo'n rijke cultuur heeft en dus, naar ik aanneem, beschikt over heel wat intelligente mensen, dan heb ik er het volste vertrouwen in dat als Wallonië meer bevoegdheden zou krijgen, zij er wel voor zullen zorgen dat dat kind in de Ardennen dezelfde, en misschien zelfs betere, tegemoetkomingen krijgt. Waar zou men in Wallonië bang voor moeten zijn? Hebben die dan geen zelfvertrouwen? Hebben die dan een minderwaardigheidscomplex? Met welk recht beledigt die man onze Waalse vrienden door te insinueren dat ze er zonder ons niets van zouden bakken? Misschien is zich losmaken van het Belgisch keurslijf wel het beste dat hen kan overkomen en zullen ze daardoor juist veel sneller uit het dal kruipen dan ze zouden doen bij een status quo.

Het nationalisme een "sluipmoordenaar"? Och, misschien wel. Maar het is toch frappant hoe al die tegenstanders van nationalisme doen alsof de Vlamingen het monopolie op nationalisme hebben en ondertussen ziende blind zijn voor Belgisch nationalisme. Als "artiesten" of betogers deelnemend aan een betoging georganiseerd door een paar fils-�*-papas met Belgische vlagjes staan te zwaaien en te zingen en roepen dat ze van België houden... dan is dat... ludiek. Als hetzelfde gebeurt met Vlaamse vlagjes, dan is dat de sluipmoordernaar nationalisme...

Belachelijk.

En wie weet, misschien stemmen mensen niet zozeer op de NVA omdat ze een onafhankelijk Vlaanderen willen, maar eerder omdat ze de tradtionele, gevestigde partijen kotsbeu zijn? Beseft men dan niet dat men door telkens de verzuchtingen van het volk te negeren, net datgene zal krijgen wat men wenst te vermijden? Doe zo voort en je krijgt een selffullfilling prophecy en élke NVA stemmer z�*l dan inderdaad een separatist zijn.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:36   #20
Wisord
Banneling

Standaard

Koen De Bouw, anti-Vlaams nationalisme

De achterlijke hype is gebroken

Fok dat vlaams nationalisme
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be