![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een intelligente man. Altijd al veel respect gehad voor die man.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik spreek mij niet uit over de man en zijn werk, maar erg sympathiek is het niet om een democratische politieke stroming "een stille sluipmoordenaar" te noemen. Wat gaat het Vlaams-nationalisme vermoorden? La Belgique de papa? Moeten wij daar bang voor zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() weer ene voor op de lijst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat bovendien op kosten van de vlaamse ouders van dat vlaamse kindje, maar daar houdt Koen zich nu écht niet mee bezig zenne. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 10 maart 2011 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veeeerrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaad!!!! Als ik me niet vergis woont de man trouwens in Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Om hem te bannen ofzo zekers.
Ach die man acteert goed, ik zie geen problemen. Ik vind het zelfs moedig van hem van openlijk aan te geven dat hij tegen het Vlaams nationalisme is.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rol van een seriemoordenaar/verkrachter opnemen lukt wel maar die van een politicus niet ? Dat die maar wat bloembollen gaat planten in 'groene vingertjes'.. Had ie nu bezwaar gehad tegen de dodelijke obesitas om die rol te kunnen spelen dan was het anders geweest.. ![]() Apropos 2/3 van vlaanderen heeft geen interesse in een soap rond de Antwerpse gemeentepolitiek.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 maart 2011 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Is die man niet van Antwerpen?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() om preventief te laten oppakken wanneer het straatgeweld uitbreekt natuurlijk, of wou je zo iemand onbeschermd de straat op sturen op zo'n moment mss ??? bekijk je geschiedenis ... gelijk welke omwenteling wordt er eerst afgerekend met meelopers (collaborateurs als je wil) van het vorige regime ... zou het met de Vlaamse onafhankelijkheid anders gaan ? ... ik vermoed van niet, al hoop ik het wel, uiteraard. Laatst gewijzigd door Anna List : 10 maart 2011 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() of om hem in een of ander heropvoedings gesticht te steken met de rest van de slechte vlamingen, ik vrees alleen dat ze de rollen beter zouden omdraaien wegens geen plaats genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo herinner ik me een Belgicistisch initatief waar je als NL in contact wordt gebracht met je Franstalige evenknie. Uiteraard wekte dit de daver op bij sommige sujetten als ware het een anti-Flamingant kryptoniet. Stel je voor, zeg, je zou een Franstalige sympathiek kunnen vinden. Onherroepelijk zou dat tot Belgicisme leiden, gezien 'we' lafaards zijn zonder tong, die, 'onze' ware aard verbergend, zich als 'goede Belg' voordoen in het bijzijn van een Franstalige uit 'angst voor ruzies', uiteraard met excuses voor het gebrekkige Frans. Lachwekkend ! Let wel, je hebt ook Belgo's die op die manier schrik hebben 'van den Ollander'. Het is uiteraard niets meer dan een acute bekrompenheid van simplistische volkers (en ik kom ook uit een arbeidersfamilie waarvan de vaderskant zelfs armoede heeft gekend, maar blijkbaar zijn die wèl beschaafd). Ik noem het een gebrek aan beschaving en een mislukte volksverheffing. Het is ook een gevolg van het feit dat ouders alle verantwoordelijkheid voor de vorming van het kind op de schouders van het onderwijs leggen, daar waar men vaak voorverpakte leerstof geeft. Daarom hebben sommige Belgische staatsburgers problemen met zaken die in ontwikkeldere culturen een evidentie zijn.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 maart 2011 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fysiek het sterkst op hem lijkt ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Man, man, man toch. Als Wallonië dan toch zo'n rijke cultuur heeft en dus, naar ik aanneem, beschikt over heel wat intelligente mensen, dan heb ik er het volste vertrouwen in dat als Wallonië meer bevoegdheden zou krijgen, zij er wel voor zullen zorgen dat dat kind in de Ardennen dezelfde, en misschien zelfs betere, tegemoetkomingen krijgt. Waar zou men in Wallonië bang voor moeten zijn? Hebben die dan geen zelfvertrouwen? Hebben die dan een minderwaardigheidscomplex? Met welk recht beledigt die man onze Waalse vrienden door te insinueren dat ze er zonder ons niets van zouden bakken? Misschien is zich losmaken van het Belgisch keurslijf wel het beste dat hen kan overkomen en zullen ze daardoor juist veel sneller uit het dal kruipen dan ze zouden doen bij een status quo. Het nationalisme een "sluipmoordenaar"? Och, misschien wel. Maar het is toch frappant hoe al die tegenstanders van nationalisme doen alsof de Vlamingen het monopolie op nationalisme hebben en ondertussen ziende blind zijn voor Belgisch nationalisme. Als "artiesten" of betogers deelnemend aan een betoging georganiseerd door een paar fils-�*-papas met Belgische vlagjes staan te zwaaien en te zingen en roepen dat ze van België houden... dan is dat... ludiek. Als hetzelfde gebeurt met Vlaamse vlagjes, dan is dat de sluipmoordernaar nationalisme... Belachelijk. En wie weet, misschien stemmen mensen niet zozeer op de NVA omdat ze een onafhankelijk Vlaanderen willen, maar eerder omdat ze de tradtionele, gevestigde partijen kotsbeu zijn? Beseft men dan niet dat men door telkens de verzuchtingen van het volk te negeren, net datgene zal krijgen wat men wenst te vermijden? Doe zo voort en je krijgt een selffullfilling prophecy en élke NVA stemmer z�*l dan inderdaad een separatist zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() De achterlijke hype is gebroken ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |