![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() De Post heeft verleden jaar zomaar 60 miljoen euro verlies gemaakt heeft. Ruwweg geschat, er 'werkt'
![]() Zeg me eens welk bedrijf met dergelijk verlies niet failliet gaat (ik durf zelfs niet gissen wat het gecumuleerd verlies is). Een troost, Sabena was duurder voor de modale burger. Als een nagedacht over hoeveel nieuwe bedrijven er met 60 miljoen euro kunnen gestart worden ?
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Nieuwsblad zegt 64 miljoen €, in 2002 was het verlies 47.1 miljoen en 't ging in 2003 'normaal' ongeveer 't zelfde zijn.
Het zouden 'kosten zijn die sterker stijgen dan de inkomsten'. Dit jaar 'kunnen' ze 2130 werknemers buitensmijten door moderniseringen. hip hip hoe`a 't is belastingsgeld so who cares? De politici zeker niet. Er zijn veel belangrijker dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Het lijkt me logisch voordat de Post zich kan aanpassen aan de veranderde communicatiemiddelen (email enzo).
Ik denk niet dat zomaar wat postmannen buitengooien de belastingbetaler veel oplevert, omdat we dan toch opdraaien voor de werkloosheidsuitkeringen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Dat is de beste. Hebben ze nog geen tijd genoeg gehad 'om zich aan te passen?'. Neen, dan halen ze van die grappen uit met prio-zegeltjes. De Post is jaren lang gebruikt geweest als een soort sociaal dumpingsoord voor werklozen. Er zullen wel wat goede mensen tussen zitten, maar het management in de eerste plaats deugt niet. En ze hebben veel collegas : NMBS, De Lijn, ....
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Het klopt. De post is van alle logge overheidsbedrijven waarschijnlijk het meest logge... Wie vroeger 'iemand kende' kreeg dofice een job'ke bij De post. Vandaag zitten we daar dus met een enorme hoeveelheid overtollige mensen. Wil men het personeelsbestand saneren, staan de vakbonden om tegen elke maatregen op voorhand NEE te zeggen.
Maar, dit jaar zouden ze al een winst van 2 miljoen gemaakt hebben... Thys leert precies van de paarse regering: "Verlam de publieke opinie met optimistische cijfers en iedereen blijft tevreden" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
schaf ze allemaal af,nmbs,de lijn enz,ontsla de werknemers en vervang ze door hooggeschoolden. En ga dan zoals in Engeland de prive toer op. 50.000 meer of minder aan den dop zal u een zorg wezen zeker. En sociaal dumpingsoord voor werkelozen,daarom dat ze allemaal een staatsexamen gedaan hebben zeker,en vroeger allemaal statutair waren. Ik ga het in ieder geval niet doen,mijne postbode was daarstraks kloddernat,opgestaan om 4uur en nog op ronde om 13u en dat allemaal voor een fantastisch loon,want hij is geen statutair. Als ge zelf een goed loon hebt,zou je de laatste moeten zijn om dat van een ander af te nemen. En bij de lijn moet ge bij steve gratis zijn ni moeilijk dat die geen winst maken. Of doe zoals bij belgacom,neem 100 managers aan die de boel doen draaien en na verloop van tijd gooit ge ze buiten,is dit de nieuwe werkcultuur,mensen ontslaan. Kom met goed gestruktureede plannen en omvormingen,voor zowel spoor als de lijn als de post en de ministeries,en laat de mensen meer betalen voor de dienstverlening,voor treinvervoer,voor post en voor telefoon en ge zult ze horen klagen,en veel meer dan ze nu doen als ze hunne belastingsbrief zien. Daar heeft u wel eventjes op mijn ziel getrapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Vriend, ge moet alles lezen wat ik schrijf, o.a. ook dat er ook goede mensen bijzitten. Die ontslagen gaan nu toch komen, het is een kwestie van tijd. Waarom, omdat men veel te lang gewacht heeft om er iets goed van te maken. Ik heb ooit eens een pak postzegels moeten kopen en omdat het madammeke aan het loket geen vertrouwen had in haar eigen rekenkunsten, heb ik zelf moeten uitrekenen hoeveel ik moest betalen. Ze heeft het dan nagerekend met een rekenmachine en nog eens met de hand. Ze zal inderdaad ook door dat 'staatsexamen' geraakt zijn. Als ik Thijs soms bezig hoor, dan heb ik ook mijn vragen hoe dat die aan dat postje geraakt is.
Het punt is je voelt je persoonlijk aangevallen, maar dat hoeft niet. Het probleem zit in het systeem dat die boel laten ontstaan heeft, de mensen die bij de post hun werk goed willen dien, zijn er ook het slachtoffer van, niet alleen de bruger die de verliezen mag bijleggen, want daar ben ik van op mijn ziel getrapt. Er is geen enkel privebedrijf dat zoveel krediet krijgt. Integendeel, als je ook maar een vertraging hebt met de BTW of SZ betalingen, zijn zij de eerste die naar de rechtbank stappen om u failliet te laten verklaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We mogen geen mensen ontslaan want dan worden die werkeloos en kosten die toch evenveel!
Onozele prietpraat is dat.
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En er is geen been aangebroken als gij een andere mening hebt dan ik. maar ik voelde mij een beetje aangesproken hoogachtend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over laaggeschoolden die een jobke bij de post gekregen hebben meen ik begrepen te hebben. Die ontslaan zal inderdaad de bedrijfscijfers ten goede komen maar ik zou graag eens de cijfers zien. Is de nodige subsidie inderdaad hoger dan de werkloosheidsuitkering van de ontslagenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
En nogmaals: Ik heb niets tegen de postbodes ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Al die oplossingen van mensen toch maar aan het werk te zetten, hebben een concurrentievervalsend nadeel; zeker in het geval van een monopolie. We hebben de laatste jaren wat vooruitgang gemaakt met de privatisatie van Belgacom en het einde van Sabena, NMBS en post moeten volgen.
Ik heb een voorstel in jullie trend: Laten we vanaf nu de haven van Antwerpen laten baggeren door de werkelozen, die kunnen met de hand het slib wegdragen met emmertjes. Op die manier heeft iedereen werk. Onzin? Het is net hetzelfde: Laat ons iets ineffecients doen om toch maar mensen aan het werk te houden. Dat is nergens goed voor, die mensen kan je veel beter inzetten met diensten die een toegevoegde waarde hebben.
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Belgacom het vroegere RTT heeft altijd winst gemaakt,maar men opent de vrije markt en zet op 6jaar 11000 mensen op brugpensioen. Van de vele nieuwe telecommunicatie bedrijven die toen gestart zijn blijven nog maar enkele over,die volgens mij geen 11000 jobs vertegenwoordigen. Als je nu hetzelfde gaat doen met de nmbs,of de post,of de ministeries,dan moet je die eerst rendabel maken. Dus tomb dat kost enorm veel geld,dat kan niet van vandaag op morgen. Dan is er het probleem van de mensen zelf,de meesten zijn statutair ,benoemd met een ministrieel besluit of met een koninklijk besluit,en bevestigd in de grondwet! als je die mensen anders wil onderbrengen moet het ook al in staatsdienst zijn,de nieuwe aangeworvenen hebben echter geen statuut,en daar kan men weer alle kanten mee uit. En hou aub nu toch eens op met te denken dat al die mensen niks doen,zij werken meestal voor dienstverlenende publieke openbare bedrijven,als ze voor elke ingreep die ze gaan doen ,die dienstverlening gaan moeten laten vallen en in de plaats die zaken gaan moeten aanrekenen aan het publiek zal het rechtstreeks op de mensen hun bord komen,terwijl ze er nu meer belastingen voor betalen. vriendelijke groeten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grondwet wijzigen inzake statuten is 'onbespreekbaar' zeker? Administratie vereenvoudigen is al 13 jaar blabla van Copernicus naar onze tegenwoordige staatssecretaris, tegenwoordig resultaat: been verloren elk jaar te bewijzen en elk soort bakske aardbeien vergezeld van 11 documenten opdat ze 'aan alle normen' zouden voldoen. Over 15 jaar zit de privé sector hier aan de grond wegens verhuis naar elders en kunt U de 550000 (1970) 1100000 (2004) 1400000 (2019?) ambtenaren ongeacht hun 'onbespreekbare' statuten naar huis sturen met briefke "geld is op". Pessimisme? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() Ja, het is trouwens nog niet zolang geleden gebeurd in de US (Ok, was eerder het Congres dat de budgetten blokkeerde) maar ze hebben alle ambtenaren voor 4 weken naar huis gestuurd. Er werden zelfs geen VISA meer uitgeruikt ! De Staat kan failliet gaan.
![]() |
![]() |