![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zijn er hier mensen die een "foert" gevoel hadden en een nieuw leven in het buitenland zijn begonnen of terug naar België zijn gekrabbeld?
Welke waren de belangrijkste motieven die de knoop hebben doorgehakt? Persoonlijk overweeg ik het om te vertrekken maar ik hoor en lees regelmatig van expats dat België een land van suiker is... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Moesten de sociale voorzieningen hier niet zo goed zijn, ik was allang weg. Ik ben hypocriet genoeg om te blijven.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger wilde ik naar Noorwegen vertrekken , wegens omstandigheden is de planning niet meer kunnen doorgaan en daar heb ik nog steeds spijt van ...
Als je dan dingen leest zoals : Klimaatartikel voel je wel een steekje in je hart ... ![]() 't Had doorbijten geweest maar we hadden er wel geraakt ... Zou je als belg trouwens nergens politiek asiel kunnen aanvragen ??? Heb er nog nooit van gehoord maar 'k ben wel benieuwd... ![]() Laatst gewijzigd door manta : 7 september 2010 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je voldoende centen hebt of een werkzekerheid hebt, doe je er vaak voordeel aan om naar het buitenland te verhuizen. En het beste is buiten Europa geraken, maar werken onder het Belgische sociale systeem en tegen een Belgisch bruto loon. Maar vaak kan je de absurde regels die je verhinderen te leven volgens je gevoel, reeds ontwijken door enkel over de taalgrens te gaan wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Enlighten me. Ik zou naar Scandinavië kunnen trekken, maar voor de rest zie ik niet zoveel alternatieven. Jij?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar de arbeidsvergunning is een perfecte catch-22...
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je met 3500€ per maand naar ginder kan, boer je er niet slecht, hoewel vele hooggeschoolden daar dus flink overgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hongerije ?
Boerderijke tussen de 14 en de 20.000 euro , als't uw voeten uithangt komt ge over en weer gereden en 't eten is er echt niet slecht ... Wel niet aan de grote steden zitten , de dorpen zijn beter en rustiger ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuw-Zeeland. Maar bon, als hooggeschoolde kan je in bepaalde andere landen zo extreem veel meer verdienen dat je zelf genoeg verzekeringen kan afsluiten en toch nog stukken meer overhoudt dan in dit land. Wat mij hier houdt zijn gezin, familie en vrienden. Ja, ik ben een idioot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Emigreer naar Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak dat je hier weg kan. Nog enkele jaren sukkelen met onze politici en het is hier een doods kerkhof met bedelaars die aan elkaar om centen vragen.
Zodra ik kan, ben ik weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 september 2010 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Als ik de politiek volg lijkt België een apenland. Maar zelf woon ik in een rustig dorp, vlakbij een klein, gezellig stadje. En ik zou in geen enkel land liever willen wonen.
Ik kan genieten van Belgische cafés, belgisch bier, belgische cultuur, belgische gezelligheid, belgische rust, mijn belgische herinneringe van een hele mooie jeugd in een rustige buurt waar iedereen elkaar kent ... Er zijn wel ergere plaatsen om op te groeien. Voorlopig heeft nog geen enkele politici het leven hier helemaal voor mij verziekt. Er zijn dingen waarover ik me beklaag. Maar als het paradijs op aarde bestond, zat het al lang vol met imigranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, maar de politiek in België vind ik net zo tof.
Het gaat een gemis zijn wanneer België er niet meer is, pas op mijn woorden ![]() Geen LEUVEN VLAAMS!, Voeren-kwesties, BHV, financieringswet, ... meer. De politiek zal er heel anders uit zien en misschien zelf saai zijn op den duur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ikzelf ben zot van Afrika.
En dan vooral de plaatsen waar er weinig volk is. Geen haar op mijn hoofd dat er dus aan denkt de zoveelste B&B te beginnen rond Kaapstad. Maar een oude farm (liefst eentje die aan een natuurpark grenst) laten verwilderen en er dan toeristen op rondrijden; lijkt me een zalig leven. Dat, of een beach lodge in nabij een klein toeristisch plaatsje. Hiervoor kijk ik naar Mozambique. Maar het is voor mij nog te vroeg. Nog vorige week waren ze weer elkaars kop aan 't insmijten in Maputo. Al merk ik wel dat anderen al volop bezig zijn met het uitbouwen van hun zaak. Veel Europeanen, ten andere. Surf bvb eens op "Nyati"; dat zijn Denen. Enfin, aangezien anderen het al wagen en ik niet, kan ik enkel concluderen dat ik ne schrikschijter ben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |