![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...or-gsm-s.dhtml
Mogen we nu de gsm'ers verbieden van te telefoneren in de nabijheid van anderen in publieke ruimtes ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, niet voor het één of ander, maar ik zeg al jaren dat intens GSM-gebruik zich uiteindelijk zal wreken. Het duurt altijd jaren vooraleer dergelijke kankers opduiken, dan duurt het nog een tijd om al die gegevens in kaart te brengen en te verwerken, en dan nog enkele jaren debatteren tussen de believers en de non-believers. En ondertussen zullen de eerste doden vallen.
Maar ja, wie ben ik (behalve een superintelligente en hoogst aimabel forumfiguur uiteraard) ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen roken en GSM's aanmoedigen aub.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roken enkel op het terras , gsm'en enkel binnen aan de toog ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Roken enkel in afgescheiden ruimtes in open lucht, bij voorkeur vlakbij autosnelwegen of op industrieterreinen, waar de lucht toch al sterk vervuild is.
Kwestie van geen anderen te hinderen die geen nodeloze risico's willen lopen. Voor gsm-gebruik mag je voor mijn part gerust hetzelfde invoeren. Ik erger me al jaren aan mensen die langs me komen zitten in bus of trein, hun gsm bovenhalen en de hele trein- of busrit erin slagen in een megaluid volume iets allicht onzinnigs te vertellen (meestal niet verstaanbaar omdat het in het beste geval om "nieuw-Vlaams" gaat, maar meestal gaat het gewoon niet om NL). Dat ik dan half doof ben is één zaak. Maar wat de straling in een kooi van faraday doet is een ander paar mouwen ... Je hersens worden dan gewoon mee gekookt terwijl je het verstand hebt dat onding zo weinig mogelijk te gebruiken. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2011 om 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk is gsm'en in een trein niet zo gevaarlijk, want er zijn daar al zoveel gevaarlijke stralingen: heel die ijzeren doos is puur magnetisme, en dat geval wordt dan nog eens voortbewogen door elektrische stroom die net boven de wagons door een draadje getransporteerd wordt. Ge weet toch dat zo'n machien niet genoeg heeft aan een 220 voltjes en een zekering van 8 ampères.
Er moet ook bestudeerd worden of er geen wederzijds versterkend effect is van de invloed van spannende jeans op mannelijke teelballen enerzijds, en de invloed van gsm-stralen op diezelfde lichaamsdelen. Geruststellende berichten hebben me bereikt omtrent de stralingen van de magnetische velden veroorzaakt door de kleine elektrische motoren van vrouwenspeeltjes. Spijtig eigenlijk, wegens oneerlijke concurrentie met het echte ding. Hoe dan ook, als er een beperking komt op het gsm-gebruik, dan moet er absoluut een vrijstelling zijn voor politiekers. Toch zeker voor sommige politiekers, zoals in het recente verleden gebleken is dat daardoor sommige ware aarden aan het licht gebracht worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 juni 2011 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch heb ik zo'n beetje het gevoel dat er wat paniekzaaierij in al die berichten zit. Wat hebben de mensen niet gezegd over de eerste gewone telefoons? Over de eerste treinen enzovoort? Misschien is er wel één of andere producent van gewone vaste telefoontoestellen die het aanmoedigt dat dit soort praatjes de ronde doet. Wat ik me wel afvraag : is er tussen al die mensen hier op het forum die op de gevaren van het mobiel telefoneren wijst, één enkele die zijn GSM gaat wegdoen? Eigenlijk had topicstarter er een poll bij moeten voegen met die vraag.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 16 juni 2011 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GSM-ontvangst is in de trein ook veel slechter. Dit heeft als nadeel dat al de GSM's in de trein op hoger vermogen schakelen in hun pogingen om toch contact te vinden met de mast, wat de straling weer verhoogt. Het is nogal kortzichtig om enkel GSM-straling in beschouwing te nemen. Draadloos netwerk, de meeste draadloze camera's werken ook met radiogolven op hoge frequentie en zijn dus evengoed mogelijk schadelijk. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 juni 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Laat ons eerst maar eens de strijd tegen drugs opvoeren en ... winnen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afin, vlaanderen al een regio worden met meer regeltjes en betutteling dat er inwoners zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |